Milijarder, rođen u Meksiku, pomogao je svojoj obitelji izvući se iz siromaštva. Zatim je zaradio milijarde preko deset različitih biznisa u oblastima od nekretnina do kardiologije i frizerskih usluga. Forbes prenosi njegove savjete za poduzetnike koji tek počinju.
Fernando De Leon ima jednu od neobičnih životnih priča među onima sa Forbesova popisa milijardera. Njegov život počeo je sretnom okolnošću: njegova trudna majka prešla je iz Matamorosa u Meksiku u Teksas, kako bi ga rodila u američkoj bolnici. To mu je automatski omogućilo američko državljanstvo zahvaljujući pravu na državljanstvo po rođenju – ustavnom principu koji je predsjednik Donald Tramp pokušava ukinuti.
"Moj život je bio jedinstven eksperiment, jer nitko od ljudi s kojima sam odrastao – ni moja braća i sestre – nije dobio tu priliku", kaže za Forbes De Leon, koji sada ima 46 godina.
Iako je odrastao u Meksiku, njegov status mu je omogućio pohađati školu u Teksasu. Svakog jutra prelazio je granicu kako bi stigao na nastavu.
"Neprestano sam se kretao između dva različita društvena sustava, promatrao kako stvari funkcioniraju ili ne funkcioniraju na oba mjesta. To me je rano natjeralo razmišljati zašto neke kompanije uspijevaju? Zašto neki politički sustavi funkcioniraju?", kaže De Leon.
Njegova obitelj zapala je u siromaštvo kada mu je otac preminuo, a De Leon ih je izdržavao tako što je uvjerio velike američke investitore u nekretnine povjeravati mu važne prevoditeljske poslove, iako je imao samo 13 godina. To rano iskustvo u svijetu nekretnina bilo mu je korisno 2006. godine kada je osnovao Leon Capital, koji je počeo razvojem zemljišta za stambene objekte, a kasnije i izgradnjom stambenih zgrada. Danas je kompanija konglomerat koji pokriva 11 industrija, uključujući stomatologiju, mentalno zdravlje i osiguranje, s godišnjim prihodima većim od 800 milijuna dolara. De Leon posjeduje najmanje 70% svake podružnice i, prema procjenama Forbesa, njegovo bogatstvo iznosi 2,8 milijardi dolara.
De Leonova iznimna biografija donijela mu je Horatio Alger nagradu, prestižno priznanje za Amerikance koji su prebrodili teškoće i postali istaknuti lideri. U nedavnom razgovoru za Forbes, podijelio je neke od tajni svog uspjeha.
1. Gradite biznise koji poboljšavaju živote
"U Americi su nagrađeni oni koji grade stvari ili kompanije koje donose korist drugima", kaže De Leon. "Moramo ulagati u stvari koje poboljšavaju živote ljudi. Ako to uradimo, kapitalizam nas nagrađuje." To samo po sebi može donijeti određeni uspjeh, ali dodaje kako je za stvaranje velikog bogatstva potrebno utjecati na veliki broj ljudi: "Moja formula za stvaranje vrijednosti oduvijek je bila korisnost nečega u odnosu na postojeći standard, pomnožena s brojem ljudi koji od toga imaju koristi. Ako radite nešto što je dobro, ali za jako mali broj ljudi, kapitalizam vas neće previše primijetiti."
Moja formula za stvaranje vrijednosti oduvijek je bila korisnost nečega u odnosu na postojeći standard, pomnožena s brojem ljudi koji od toga imaju koristi
2. Strah od siromaštva neka vas stalno motivira
Pošto je odrastao u oskudici, De Leon kaže kako ga "uvijek prati strah od siromaštva". To mu pomaže jer vjeruje kako je samozadovoljstvo opasno. "Taj strah prožima svaku odluku osjećajem opreza. Pokušavam bit konzervativan u svemu." Uvijek traži načine kako uštedjeti novac. Nedavno je, pregledajući medicinsku opremu svojih stomatoloških kompanija, otkrio kako troše 20 milijuna dolara godišnje na nove uređaje, a stare bacaju nakon tri do četiri godine, iako su i dalje funkcionalni. Zato ih je njegov tim počeo preprodavati kupcima u Meksiku, kojima su predstavljali veliki napredak.
3. Ako se želite obogatiti, posjedujte vlastiti biznis
Nemojte samo biti zaposleni – posjedovanje biznisa jedan je od najboljih načina izgraditi pravo bogatstvo, kaže De Leon. Vlasništvo također potiče trud koji osigurava uspjeh kompanije, zbog čega lideri tvrtki u okviru Leon Capitala često imaju vlasnički udio u njima. "Jedna od najvećih laži koje se pričaju je kako model privatnog kapitala podrazumijeva pravo vlasništvo. PE (private equity) tvrtke ne zadržavaju svoja ulaganja. Oni ih samo iznajmljuju na nekoliko godina, naplaćuju naknade i potom ih moraju prodati." Za razliku od toga, De Leon preferira dugoročno vlasništvo i posjeduje 100 posto Leon Capitala, kao i 70 posto do 100 posto njegovih podružnica.
4. Upoznajte različite kulture
"Ako pogledate ljude koji su izgradili biznise, kladio bih se kako su obično putovali u druge zemlje, radili u inozemstvu ili vidjeli drugačije stvari", kaže De Leon. "Neki su imigranti, neki su drugi naraštaj imigranata, a neki su živjeli u inozemstvu." Upoznavanje različitih kultura pomaže ljudima proširiti svoju perspektivu na načine koji im mogu koristiti u poslu. Navodi primjer Stevea Jobsa, čija su putovanja u Indiju djelimice inspirirala osnivanje Apple-a. Za De Leona, odrastanje između Meksika i Sjedinjenih Država dalo mu je oštro razumijevanje ljudskog ponašanja, što mu je pomoglo uspješno novačiti talentirane ljude: "Mogu bolje procijeniti ljude."
5. Zapošljavajte ljude koji razmišljaju nekonvencionalno i imaju izdržljivost
Govoreći o zapošljavanju, De Leon traži sljedeće od svojih vrhunskih zaposlenih: "Objasni mi kako rješavaš probleme na način koji nije institucionalno propisan" ili "Daj mi suprotno mišljenje o nekom postojećem problemu." Uspješan biznis često zahtijeva disruptivno razmišljanje. Također, trebaju mu lideri sa "izdržljivošću" koji mogu podnijeti neizbježne poteškoće pri pokretanju kompanije.
6. Menadžeri moraju biti eksperti
De Leon zahtijeva da njegovi viši menadžeri budu stručnjaci koji znaju svaki detalj svog poslovanja, uključujući troškove na svim razinama. Ako menadžer ne može odgovoriti na njegova pitanja tijekom sastanka i mora se konsultirati s podređenima, De Leon smanjuje ulaganja u taj sektor ili ih čak isključuje. "Donosimo velike odluke. Moramo biti točni."
7. Proučavajte konkurenciju
"Uvijek postoje sitnice koje vodeći igrači skrivaju", kaže De Leon. To su slabosti koje možete iskoristiti. Potrebno je analizirati konkurenciju s dozom skepticizma i imati hrabrosti izazovati ih. "Velike kompanije uvijek imaju neku nefer prednost. Ako pronađete način ponoviti ju ili nadmašiti, možete pokrenuti biznis u bilo kojoj industriji."
Izvor: Monika Hunter-Hart, Forbes
Obrada: Manager.ba