INTERVJU
TANJA DŽIDO - Upoznajte najpraćeniju ženu na LinkedInu u Hrvatskoj
manager.ba Regija 17 ožujka, 2022
Izvor fotografije:
Tanja Džido - privatna zbirka

Mora li žena biti lišena emocija da bi bila uspješna u biznisu?

 

Može li žena svojom emocijom obogatiti biznis, umjesto da razmišlja hladnom glavom poput muških kolega? Jesu li naše emocije zapravo one koje nas (i naš biznis) čine autentičnim, a ne slabim?

Na ovo i mnoga druga pitanja danas i zadnjih godina odgovara naša današnja sugovornica, inače najpraćenija žena na LinkedInu u Hrvatskoj i osnivačica prve konferencije u regiji koja promovira ženske vještine vodstva, The Art of Feminine Leadership.

Upoznajte Tanju.

Specijalistica sam digitalnog marketinga i osobnog brendinga te osnivačica platforme Shhhefica, posvećene osnaženju žena u ostvarivanju karijernih ambicija. Organizatorica sam i prve konferencije u regiji koja promovira ženske vještine vodstva, The Art of Feminine Leadership. U pet godina poduzetništva, radila sam kao savjetnica za više od 50 klijenata, a na svojim događanjima sam okupila više od 1500 ljudi. Danas sam mentorica na tri međunarodna mentorska programa u kojima je cilj osnažiti mlade ljude za izazove na prvim radnim mjestima i izgradnji uspješne karijere. 

 


Pred nama je još jedna konferencija The Art of Feminine Leadership. Što ove godine možemo očekivati?

Ove godine nas očekuje 19 inspirativnih govornika koji će nam predstaviti svoje odgovore na brojne izazove liderstva u hibridnom načinu rada te predstaviti najuspješnije liderske prakse iz zemalja iz kojih dolaze, Velike Britanije, Sjedinjenih Američkih Država, Srbije, Bosne i Hercegovine, Slovenije i Hrvatske. 
Konferenciju će otvoriti međunarodna konzultantica Annie Coleman koja će se dotaknuti fenomena „Velike ostavke“ te otkriti kako vratiti osjećaj svrhe i pripadanja zaposlenicima i zadržati njihovu visoku angažiranost unatoč izazovima pandemije.  Što od žena mogu naučiti muškarci u poslovnom svijetu, otkrit će nam Robert Baker, višestruko nagrađivani zagovornik unaprjeđenja položaja žena u poslovnom svijetu. 
Sretna sam da će se konferenciji iz SAD-a priključiti i  dr. Maja Zelihić, prodekanica na Forbesovom studiju za poduzetništvo i tehnologiju, koju je magazin Global Leaders nedavno uvrstio među 100 najinspirativnijih osoba na svijetu zajedno s liderima poput Elona Muska, Richarda Bransona i Jeffa Bezosa.
Posebno zanimljive će biti i tri pauze za inspiraciju u kojima će Bruno Šimleša, Ena Rajić i Srđan Šimac, svatko u svom izričaju, podijeliti razmišljanja o liderstvu, humanosti i zdravim temeljima poslovnog uspjeha. 
Konferenciju će zatvoriti panel „Inovacije kroz poslovne prakse koje u središte stavljaju ljude“, a svoja razmišljanja i najbolje prakse, podijeliti će panelisti  Breda Ivanović (PwC Hrvatska), Maja Markulin Klarić (Combis), Monika Ivanović (Infobip),  Alan Žepec (LQ) i Nada Kozina (J.u.A. Frischeis), a panel će moderirati Marina Dražić (Algebra).

Kako ste došli na ideju organizacije jedne ovakve konferencije?

Ideja o konferenciji nastala je kada sam se tijekom prvih izazova na mom radnom mjestu, pitala „trebaju li žene doista biti odrezane od emocija da bi bile uspješne“. Krenula sam u potragu za ženama koje su bile uspješne, ali nisu u svom stilu vodstva imitirali muškarce i kada sam ih otkrila, odlučila sam osmisliti platformu na kojoj mogu podijeliti njihove priče s  drugima te pokazati da je moguće biti uspješan u dominantno muškom svijetu – na ženski način. Prvo izdanje konferencije zamišljeno je kao druženje nekih 50ak uspješnih žena, međutim već prvo izdanje je zabilježilo veliki interes pa smo umjesto 50, dva puta proširivali dvoranu i okupili 120 sudionika. Već iduće godine, 2019. okupili smo 500 sudionika. Ove godine nastavljamo kao i prošle godine, donositi inspiraciju i najbolje prakse vodećih tvrtki i međunarodnih lidera u online formatu koji okuplja oko 450 liderica iz regije. 

 

 

Kakav je feedback dosadašnjih sudionika na konferenciji?

Ono što čini konferenciju drugačijom je pozitivna vizija drugačije budućnosti, a svaki od govornika na svoj način nam daje jedan dio slagalice kako je možemo ostvariti. Konferencija se bavi aktualnim izazovima, ali ne na negativan način da se osjećamo poraženi nego nam daje i konkretna rješenja zadržavajući široku viziju i pozitivan pogled na budućnost. Feedback koji svake godine dobivamo od sudionika je da ovo „konferencija s dušom“ i da tijekom nje uvijek osjete visoki val inspiracije i osnaženja koji ih potiče na promjenu razmišljanje i djelovanje, što nam je najvažnije priznanje. 

Nedavno ste dobili titulu najpraćenije žene na LinkedInu u Hrvatskoj. Koliko Vam LinkedIn pomaže u biznisu i savjet za one koji se još dvoume o identitetu na ovoj poslovnoj mreži?

LinkedIn je kroz sve ove godine postao kamen temeljac moje karijere i brojnih prilika za razvoj. Danas putem njega dobivam 90% svojih klijenata te se svakodnevno povezujem i umrežavam s nevjerojatnim ljudima iz cijelog svijeta.  LinkedIn je mreža koja voli prisutnost i konzistentnost, a upravo to sam najviše dala od sebe proteklih godina. U trenutku kada sam zakoračila u poduzetništvo, prije 5 godina, imala sam nula poslovnih kontakata i prilika, a upravo zahvaljujući LinkedInu sam uspjela doći do prvih klijenata, suradnji i tvrtki sponzora za svoje projekte. 
Kada zakoračite na LinkedIn, najvažnije u svemu je biti autentičan, govoriti o svom području ekspertize, u skladu sa svojim vrijednostima. Morate prihvatiti da se ne možete svidjeti svima, isto kao što se svi ljudi ne sviđaju vama. Zato morate iskreno komunicirati svoje ideje i svoje vrijednosti jer ćete automatski privući ljude s kojima ih dijelite te izgubiti one s kojima ih ne dijelite. Ali čak i kad se tim  drugim ljudima ne sviđate, ostat ćete im u svijesti kao ključna osoba za područje o kojem govorite i proći će 6 mjeseci, godinu dana, ta osoba će vas pozvati za neki novi projekt jer je jedina osoba koje se mogla sjetiti za to područje. Zar to nije dobar osobni brending?

 

 

Kratka poruka za sve koji planiraju sudjelovati na The Art of Feminine Leadership.

Novi izazovi današnjice zahtijevaju drugačije liderstvo. Možda su nam kroz povijest trebale hijerarhije jer su poslovi bili dosta strukturirani i repetitivni. U današnjem društvu inovacija, kada repetitivne poslove preuzimaju strojevi, potrebna su nam specifična znanja i talenti, što je suprotno od uniformnosti. U prošlosti su najuspješniji bili pojedinici koji su se mogli „uklopiti“ i uspješno obavljati zadatke za koji su trenirani, a u budućnosti najuspješniji će biti pojedinci koji se izdvajaju iz mase, njeguju svoje jedinstvene talente te upravo zahvaljujući njima tvrtkama donose inovacije. Zato trebamo drugačije liderstvo i ženske vještine koje stvaraju sigurnija i raznolikija okruženja za izražavanje talenata i dolazak do inovacija. 
 

Sve o konferenciji The Art of Feminine Leadership možete pronaći na njihovoj službenoj stranici.

Povezani članci

1

Najnovije vijesti
Video
EMIL BALAVAC, MINSTAR TRGOVINE, TURIZMA I ZAŠTITE OKOLIŠA HNŽ
Prirodni resursi ne smiju biti tu samo za zaradu i masovni turizam
DR. SC. IGOR ŽIVKO
Nameti na plaću su nam daleko veći od onih u okruženju
KRISTINA MARIĆ
Osobni rast i razvoj nikada ne prestaju