NOVI TREND VELIKIH IGRAČA
Suosnivač Alibabe kupuje vinograde i ulaže u vinarstvo
Manager Svijet 13 listopada, 2024
Izvor fotografije:
Eric Feferberg/AFP/Getty Images

Suosnivač Alibabe nije sam. Ulaganja u vinogradarstvo i vinarstvo rastući je trend među bogatim ulagačima koji takva ulaganja vide kao kao dugoročno isplativa. 

 

Joe Tsai, suosnivač Alibabe, jedne od najvećih svjetskih internetskih trgovačkih platformi poznat je po investiranju u razne industrije, uključujući sport, tehnologiju i nekretnine. 

Nedavno je svoja ulaganja usmjerio k vinogradarstvu. zajedno s partnerima kupio je vinograde na poznatim lokacijama uključujući i one na Côte d'Or u francuskoj Burgundiji, jednoj od najprestižnijih vinskih regija na svijetu, poznatoj po vrhunskim vinima, posebno onima od sorti Pinot Noir i Chardonnay, piše Bloomberg.  


Rastući trend među bogatašima 

Ulaganja u vinogradarstvo dio su rastućeg trenda među bogatim ulagačima koji ulažu u luksuzna vina i vinograde kao dugoročne investicije. Vino iz Burgundije ima tendenciju zadržati ili čak povećati vrijednost kroz vrijeme što ga čini atraktivnim za investitore poput Tsaija. 

Bloomberg smatra kako Tsaijevo ulaganje u vinogradarstvo nije samo posljedica njegovog zanimanja za vina nego i strategija diversifikacije portfelja u industrije koje su manje povezane s tehnologijom. Navode kako će mu donijeti ne samo financijsku korist već i prestiž u vinskom svijetu.


Ne mari za klimatske promjene

Iako klimatske promjene negativno utječu na vinogradarstvo, burgundijska vina, posebno ona iz vrhunskih vinograda, poznata su po izuzetnoj kvaliteti i velikoj potražnji. Imaju stabilnu vrijednost na tržištu, a zbog ograničene količine proizvodnje, vremenom mogu vrijediti sve više. 

Istovremeno, vinogradarstvo postaje sve inovativnije. Vinari diljem svijeta koriste napredne metode za prilagodbu klimatskim promjenama, poput navodnjavanja, uzgoja otpornijih sorti i tehnika koje štite tlo i lozu od ekstremnih uvjeta. Tsai, s obzirom na svoje iskustvo u tehnologiji, vjerojatno vidi potencijal upravo u uvođenju novih tehnoloških rješenja. 


Manager.ba

Video
BERISLAV MARSZALEK, ENTRIO
Treba li slušati podatke ili hunch u trbuhu?
NIHAD HARBAŠ
Mis mo društvo koje sporo reagira na promjene
DARKO PEHAR I ANDRIJA ĆORIĆ
Vinskom cestom Hercegovine