BIZNIS IDEJA
Robin Food - junak koji pomaže siromašnima
Manager.ba/Agroklub.rs Regija 05 siječnja, 2019

Procjenjuje se da se u svijetu svakih 10 sekundi zabilježi smrt uzrokovana glađu. Nažalost, većinom su djeca ta koja umiru zbog nedostatka hrane. Iako u svijetu postoji višak hrane, siromašni nemaju dovoljno novca da kupe ni one osnovne namirnice.

Tako izgladnjeli, postaju slabi, bolesni i nesposobni da rade, što ih na kraju čini još siromašnijima, te nažalost, dovodi do smrti, navodi site Poverty.

Međutim, Dalibor Matijević, rodom iz sela Šimići pored Banja Luke, našao je rješenje za ovaj problem.

Dalibor je završio Mašinski fakultet u Mariboru, nakon čega je kreirao platformu pod nazivom RobinFood, koja spaja ponuđače hrane sa onima koji nemaju hranu, a potrebna im je.

 

RobinFood - distribucija hrane od bogatih ka siromašnima

 

Svoju biznis ideju je razvijao u Sloveniji, a kako sam tvrdi, na njenom razvoju je radio od 2016. godine.

"Ideju sam dobio od strane PTC logističkog centra u Ljubljani, koji je najveći centar ovog tipa u regionu. Oni su mi rekli da imaju otpada u vrijednosti od nekoliko miliona evra godišnje. Tada u suštini nisam imao pojma što znači lanac opskrbljivanja hranom, pa smo počeli o tome da razmšljamo i počeli smo sa prvim projektom. Prvo smo krenuli sa prodajom robe, koja ostaje u zalihama sa ciljem da se ona ne uništi, već da se proda i da se dobije novac za to. U suprotnom bi kompanije plaćale uništenje, transport te hrane i poslovale bi sa gubitkom. Tako smo započeli, a ja sam se krajem 2016. godine iz socijalnih pobuda, shvativši da ljudi pate, jer nemaju hrane, zapitao zašto ne bih bio kao Robin Hud, pa stvorio nekog super junaka koji bi pomagao siromašnima. Tako je nastao RobinFood, pa sam počeo stvarati cijelu priču o tome i stvorio ne samo njega već i ostale junake koji su sa njim kao što je Marijansa. Tako smo mi to počeli raditi i počeli smo sa prodavnicom u Mariboru, a druga je bila u Ljubljani", započinje priču Dalibor, koji je razvio aplikaciju koja spaja dobavljače, odnosno sva lica koja imaju višak hrane sa onima koja imaju manjak hrane i potrebu za njom, ili sa humanitarnim organizacijama koje tu hranu prosljeđuju siromašnima.

 

 

Aplikacija dobila i međunarodnu oznaku

 

Aplikacija funkcioniše tako što dobavljač, koji u svom skladištu ima neku robu koja je na zalihama i koja je pred isticanjem roka trajanja ili joj je ambalaža oštećena, odlazi na platformu, prijavljuje se, dobija potvrdu da je klijent, provjerava se i ukoliko je sve u redu, on dalje nudi svoju robu.

"Klijenti se također izjašnjavaju i o tome u koju državu žele da prodaju svoju robu. Još jedna opcija je da RobinFood donira tu hranu nekim humanitarnim organizacijama ili osobama kojima je stvarno potrebna. Trgovina je stvorena kao market u kojima su artikli na policama bar 50% jeftiniji nego u drugim trgovinama. Trenutno radimo na tome da RobinFood postane i kanal za doniranje u humanitarne svrhe i tu će se aktivirati RobinFood banka, kao mreža koja će okupiti sve humanitarne organizacije", objašnjava Matijević detaljnije način na koji ova aplikacija funkcionira. 

Aplikacija je dobila i međunarodnu oznaku, jer su se uključili i klijenti iz Velike Britanije, Irske, Poljske, Slovenije, a trenutno su u pregovorima i sa kompanijama iz Bosne i Hercegovine i Makedonije.

 

Zadovoljni kupci najbolji marketing

 

Iako platforma djeluje na međunarodnom nivou, iz RobinFooda ističu da se razmjena hrane planira strateški, kako se hrana iz, na primjer Bosne i Hercegovine ne bi prodavala u Irsku. Veoma je bitno poznavati lokaciju prodavača i radijus u kome bi on mogao ponuditi svoju hranu. Trenutno surađuju sa nekoliko stotina klijenata.

"Mi smo na platformi orijentirani više ka kvalitetu. Trenutno imamo oko nekoliko stotina klijenata, a ja bih bi zadovoljan i sa desetak dobavljača najvećih u regionu. Tada bi ih takođe bilo dovoljno, jer su zalihe hrane koje se mogu dobiti od tih 10 najvećih dobavljača ogromne. Također imamo i oko tisuću korisnika koji mogu kupiti tu robu, a oni koji kupuju tu robu se uvek vrate, pričaju o nama svojim prijateljima, pa mi na marketing trošimo tek oko 300 evra godišnje, sve ostalo je došlo prirodno, jer su ljudi oduševljeni i dnevno imamo oko 150 do 200 kupaca", ponosno ističe Dalibor. 

 

Daljom komercijalizacijom uključiće se i humanitarne organizacije

 

Uslugama ove platforme su zadovoljni i kupci, ali i prodavci. Velikim kompanijama koje se bave trgovinom hranom je ovo prilika da zalihe hrane, koju bi inače bacili prodaju, te da spriječe negativno poslovanje. Kupcima je omogućeno da namirnice dobiju po izuzetno niskim cijenama. Ovo je posebno bitno za izuzetno siromašne obitelji, koje oskudijevaju u najvažnijim namirnicama. Daljom komercijalizacijom ove platforme bi se u mrežu uključile i humanitarne organizacije koje bi tu hranu dostavljale ugroženim obiteljima bez interneta ili telefona potpuno besplatno. 

"Smatram da RobinFood neće biti samo EU proizvod, već da će pomagati u smanjenju gladi u siromašnim zemljama. RobinFood je tu da im pomaže, sklapa suradnje i kroz komercijalizaciju omogući da svi oni sebi mogu priuštiti malo više osim pukog preživljavanja iz dana u dan. Naša priča nema samo financijsku stranu, želimo iskoristiti stanje na tržištu, stvoriti nove prilike i omogućiti lakši život", završava Dalibor priču za Agroklub.