Na Sajmu je prisutno više od 12.000 izlagača iz 50 zemalja svijeta, a 16 firmi dolazi iz naše zemlje.
BiH je i ove godine regionalni lider kada je riječ o broju izlagača koji je sudjelovao na prestižnom Međunarodnom sajmu namještaja Imm Cologne 2020 koji se događa u njemačkom gradu Kölnu.
Na Sajmu je prisutno više od 12.000 izlagača iz 50 zemalja svijeta, a 16 firmi dolazi iz naše zemlje.
U razgovoru za poslovni portal Akta.ba predstavnici bh. kompanija kažu kako su prvi utisci više nego dobri, te očekuju još bolju posjetu u narednim danima, dok je zainteresiranost za bh. namještaj velika, naročito za namještaj od masivnog drveta modernog dizajna.
Gajić Đorđe iz teslićkog Elgrada kaže kako su za njihove proizvode zainteresirane njemačke, ali i firme iz država koje graniče s Njemačkom.
„Razmijenili smo desetine kvalitetnih kontakata i zakazali dosta obostranih posjeta. Dobili smo tri nove narudžbe za tri nova proizvoda, što nam je već opravdalo dolazak na sajam. Pred nama je još pet dana sajma pa su i očekivanja velika“, kazao je Đorđe, naglašavajući kako vrijedi izlagati na sajmovima ovog tipa pokazati materijale, trud i nove modele namještaja za 2020.godinu.
Lordan Iličić, direktor firme Roccaforte kaže kako je stekao utisak da je došlo do stagnacije na tržištu namještaja u Njemačkoj, što su potvrdili i službeni podaci.
Navodi kako je na sajmu, stavljen akcent na prezentaciju novih trendova u dizajnu, na boje i materijale u 2020. godini, te promoviranje "smart home" rješenja u opremanju doma.
„Njemačke firme su zainteresirane za suradnju s našim proizvođačima namještaja. Ovo dokazuju i podaci da trećinu našeg izvoza namještaja čini izvoz na njemačko tržište. Također, svi veliki trgovci namještajem iz Njemačke surađuju s našim proizvođačima i aktivno su prisutni na našem tržištu putem svojih nabavnih menadžera na terenu“, rekao je Iličić, pojašnjavajući kako je do dolaska inicijalnog interesa velikog kupca i do prve isporuke tom kupcu potrebno minimalno šest mjeseci rada, gdje se vrše auditi, definira pakiranje, označavanje proizvoda, isporučuju prototipovi proizvoda i izrađuje nulta serija proizvoda čija kvaliteta se detaljno kontrolira.
Kaže, kako cilj njegove kompanije nije ugovaranje potpuno novih poslova na sajmu, nego prezentacija njihovog potencijala, dobivanje feedback-a o proizvodima koje su izložili kako bi ih dodatno unaprijedili i prilagodili zahtjevima tržišta, te ostvarivanje novih inicijalnih kontakata koji mogu rezultirati novim poslovima krajem 2020. ili početkom 2021. godine.
„Imali smo posjetu nabavnih menadžera, naših aktivnih kupaca. Radi se o dvije velike nabavne grupacije iz Austrije i Njemačke.Obje kompanije iskazale su inicijalni interes za naše nove proizvode koje smo izložili na sajmu. Danas imamo finalne razgovore s jednim velikim potencijalnim kupcem iz Njemačke s kojim smo u završnoj fazi pregovora za početak suradnje“, rekao je Iličić.
Da interesiranje za naš namještaj raste pokazuju i službeni izvozni podaci koji govore da je BiH u 2019. godini izvezla namještaj u vrijednosti oko 310 milijuna eura. Najviše namještaja se izvozi u Njemačku i to jedna trećina, ostalo su ostale europske zemlje.
Lejla Međedović iz VTK BiH je kazala kako su šanse BiH velike kada je u pitanju izvoz namještaja jer imamo dobar omjer kvalitete i cijene namještaj koji je od punog drveta i koji ovo tržište želi. Također, posjedujemo certifikate, poznajemo ukus kupaca, mogućnost da se proizvede široka lepeza proizvoda prema željama kupaca.
Inače, 10. jubilarni nastup naših firmi na sajmu je organizirala Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine. Sajam je otvoren do nedjelje, a na zajedničkom štandu, ukupne kvadrature 209 m², koji je smješten u Hali 5.1 (segment Home Settings), predstavljeno je sedam bh. kompanija: ELGRAD d.o.o. Teslić, EMA-KONJUH INTERNATIONAL d.o.o. Sarajevo/Teslić, FORMINO d.o.o. Teslić, MALAK JANJ d.o.o. Donji Vakuf, MINALLI d.o.o. Živinice, ROCCAFORTE d.o.o. Vitez i SENEX d.o.o. Čelić.
U njihovoj ponudi dominiraju proizvodi bazirani na punom drvetu (namještaj za trpezarije, dnevne i spavaće sobe), a dvije kompanije prezentiraju i namještaj za kupaonice.
Svi izlagači štanda Bosne i Hercegovine, ali i još sedam firmi koje izlažu samostalno, predstavljene su i u reklamnoj brošuri Möbel „Made in Bosnia and Herzegovina“ koji je, kao poseban dodatak, objavljen u decembarskom izdanju austrijskog stručnog časopisa za namještaj i interijer WOHNKULTUR.