STEVE JOBS
Prije 20 godina dao savršen odgovor na uvredu
Manager.ba/poslovnipuls.com Svijet 24 siječnja, 2019

Živimo u svijetu kada je vrijeđanje postalo kao oružje.

Internet „trollovi“ uvrede koriste kako bi nas razljutili, konkurenti ih koriste kako bi nas izbacili iz igre, a ponekad ih, čak i oni do kojih nam je stalo koriste kao obranu kada se osjećaju ugroženo.

No, uvrede su osmišljene kako bi nas povrijedile, a ne pomogle. Stoga, kako biste trebali odgovoriti kada vas netko uvrijedi?

Steve Jobs, poznati suosnivač Apple-a, 1997. godine napravio je izvanrednu demonstraciju koja vas uči kako učinkovito odgovoriti na uvredu, a koju možete pogledati u videu na kraju članka. 

Prva stvar koju Jobs napravi vjerojatno je i najteža.

On napravi pauzu, sjedi u tišini… i razmišlja.

Ono što se publici činilo kao vječnost (a zapravo traje svega 10 sekundi), Jobsu je dalo vremena da razmisli o kritikama i samom pitanju kako bi dao promišljen i osobit odgovor.

Godinama, brojni psiholozi i drugi znanstvenici raspravljaju o tome da najbolji način mijenjanja tuđeg mišljenja nije napad već pronalaženje zajedničkog jezika, što je Jobs objeručke prihvatio.

Da bi kvalitetno odgovorili na uvredu Jobs pomaže svima da vide širu sliku stavljajući se u kožu potrošača što je prije 20 godina bio iznimno inovativan, ali i uspješan pristup.

Jobs također ne objašnjava samo svoju viziju već koristi i svoja znanja kako bi se postigla uvjerljivost.

„U Apple-u ima puno ljudi koji rade izvrsno i jako se trude.“ objasnio je Jobs, dajući nekoliko primjera prije no što je zasluge prepisao cijelom timu, odnosno „stotinama ljudi“.  

„Oni rade sve što mogu“ rekao je, te je ovim riječima stao iza svog tima, dao im priznanje i pohvalio ih, a time inspirirao svoj tim (i druge) da i oni stanu iza njega.

Njegove završne riječi su motivirajuće, Jobs je tako izjavio da će neke pogreške biti napravljene usput, neke pogreške će biti prisutne za vrijeme cijelog puta. I to je sasvim u redu jer neke od odluka se donose cijelim putem, što nam omogućuje da pogreške pronađemo i popravimo.

Povezani članci

1

2