Hrvatske autoceste trebale bi do rujna ove godine s deset hrvatskih banaka potpisati ugovor o refinanciranju kreditnog zaduženja od 1,572 milijarde eura, a sa sedam hrvatskih banaka ugovor o novom kreditu od 600 milijuna eura. Većim če dijelom sredstva biti usmjerena na izgradnju autoceste od Metkovića do Dubrovnika.
Hrvatske autoceste (HAC) trebale bi do 30. rujna ove godine s deset hrvatskih banaka potpisati ugovor o refinanciranju kreditnog zaduženja od 1,572 milijarde eura, a sa sedam hrvatskih banaka ugovor o novom kreditu od 600 milijuna eura, potvrđeno je u HAC-u Jutarnjem listu.
Tim refinanciranjem i novim zaduženjem osigurat će se 1,350 milijardi eura sredstava za dovršetak autoceste od Metkovića do Dubrovnika te autoceste od Križišća do Žute Lokve. Osim toga, dugoročno će se osigurati oko 35 milijuna eura godišnje za redovito investicijsko održavanje autocesta te operativno poslovanje kompanije.
Dovršetkom autoceste do Dubrovnika i one od Križišća do Žute Lokve potpuno bi bila izgrađena autocestovna mreža u Hrvatskoj. Od 2000. do danas u izgradnju autocestovne mreže potrošeno je oko 7,5 milijardi eura, a do sada je otplaćeno oko 50 posto izgrađenih autocesta.
Cesta uz Hercegovinu
Od čvora Metković do čvora Dubrovnik sagradit će se 47 kilometara autoceste u punom profilu te još 14,7 km spojnih cesta, a procijenjena vrijednost radova, kako su prošle godine najavljivali mediji u Hrvatskoj, bila je 1,2 milijarde eura.
Bit će to najskuplja autocestom u Hrvatskoj – kilometar će koštati oko 26 milijuna eura.
Dvije dionice
Projekt autoceste od Metkovića do Dubrovnika podijeljen je u dvije dionice.
Jedna je dionica čvor Metković – čvor Pelješac – čvor Duboka, dužine oko 22 km, a koja uključuje izgradnju 17,5 kilometara autocesta od Metkovića do čvora Pelješac te 4,45 km brze ceste od čvora Pelješac do čvora Duboka.
Druga dionica ide od čvora Rudine do čvora Osojnik, a uključuje i brzu cestu od čvora Ston do čvora Doli (5,5 km) i spojnu cesta čvor Slano do DC8 (4,7 km). Dionica autoceste od čvora Rudine do čvora Osojnik duga je 29,5 kilometara, a uključuje i izgradnju spoja čvora Rudine na postojeću cestovnu mrežu.
Ove dvije dionice autoceste nastavljat će se na pristupne brze cesta na Pelješcu i na Pelješki most.
Na trasi druge dionice autoceste prema Dubrovniku bit će devet tunela, najduži će biti Crvena greda (lijeva cijev 2425 m, desna 2315 m), zatim Katina (lijeva cijev 1645 m, desna 1655 m), Kolomnić (lijeva cijev 1185 m, desna 1090 m), Debela ljut (lijeva cijev 1965 m, desna 1720 m) i Spasovo brdo (lijeva cijev 1740 m, desna 1550 m). Na brzoj cesti čvor Ston – čvor Doli bit će tunel Zabreže (lijeva cijev 1080 m, desna 1020 m), a na brzoj cesti Osojnik – čvor Dubrovnik zapad izgradit će se tunel Podine (lijeva cijev 1120 m, desna 1120 m).
Manager.ba