Na cijeloj dionici od Ovčara do petlje Mostar jug će se graditi 10 mostova, 12 tunela i dvije petlje.
Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i JP Autoceste FBiH objavili su jučer obavijest o raspisivanju tendera za izgradnju dionica Ovčari – Tunel Prenj – Mostar sjever dužine 35 kilometra te Mostar sjever - Mostar jug dužine 15 kilometara, čime je započeta procedura odabira izvođača za izgradnju ovih dionica.
Nabavka radova za izgradnju će se vršiti po principu Žutog FIDIC-a uz elemente Zelenog FIDIC-a kako bi se u pogledu konačne cijene izgradnje rizik investitora smanjio minimum.
Na cijeloj dionici od Ovčara do petlje Mostar jug će se graditi 10 mostova, 12 tunela i dvije petlje.
Najsloženiji građevinski pothvat na ovoj dionici je tunel Prenj. Dužina tunela po Idejnom projektu iznosi 10,165 kilometar, što ga čini najdužim tunelom u regiji.
Zbog velike dužine prilikom projektiranja i izgradnje, te kasnije eksploatacije tunela bit će nužno primijeniti posebne mjere sigurnosti u tunelima u skladu s Direktivom 2004/54/EC.
JP Autoceste FBiH je kroz suradnju sa financijskim institucijama za financiranje izgradnje dionice Ovčari – Tunel Prenj – Mostar sjever osiguralo ponudu za zajedničko financiranje Europske investicijske banke (EIB) i Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u iznosu od 600 milijuna eura.
Uz ovakav financijski aranžman otvara se i mogućnost aplikacije za bespovratna EU sredstva u iznosu do 120 milijuna eura.
Također za dionicu Mostar sjever – Mostar jug je osiguralo ponudu za zajedničko financiranje od strane konzorcija domaćih banaka i Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u ukupnom iznosu od 240 milijuna eura, što otvara mogućnost aplikacije za bespovratna EU sredstva iznosu do 12 milijuna eura.