DOMAĆI BRAND
Novi kvalitetni med iz Hercegovine stiže na tržište
manager.ba/fokus.ba BiH 10 kolovoza, 2020
Izvor fotografije:
fokus.ba

Kompanija je na početku poslovala kao poljoprivredna apoteka koja je prodavala pčelarsku, ali i drugu poljoprivrednu opremu, sirovine i proizvodila hranu za pčela.

 

Sweden/USAID FARMA II projekt je pomogao BKV Group d.o.o. iz Bileće da nabave opremu za proizvodnju i da razviju brend za proizvode. BKV je sada spreman da lansira novi visokokvalitetan med pod markom Kozjak.

BKV Group d.o.o. osnovan je u Bileći 2011. godine. Kompanija je na početku poslovala kao poljoprivredna apoteka koja je prodavala pčelarsku, ali i drugu poljoprivrednu opremu, sirovine i proizvodila hranu za pčela. Rade Kozjak, koji vodi firmu, kaže da je suradnja s pčelarima iz Bileće, Trebinja, Stoca, Čapljine i okolnih gradova, u njima probudila želju da se također počnu baviti otkupom, preradom i prodajom meda.

„Umjesto da na policama supermarketa konstantno gledamo uvozni med, željeli smo bh. tržištu ponuditi domaći, lokalni hercegovački med, kao i da ga počnemo izvoziti,” kaže Rade.

„Ali nismo željeli da to bude bilo kakva vrsta meda. Željeli smo ponuditi proizvode vrhunskog kvaliteta, kontrolirane u adekvatnim laboratorijima, koji bi isprva bili čisto hercegovački, a nakon što bi se naš posao razvio, u ponudu bismo uključili i med iz drugih dijelova zemlje,” nastavlja on.

IDEALAN TRENUTAK

Baš u vrijeme kad je BKV Group d.o.o. definirao svoju novu i dodatnu poslovnu aktivnost, 2017. godine, Sweden/USAID FARMA II projekt je objavio javni poziv za projektne prijedloge koji bi doprinijeli razvoju konkurentnosti pčelarskog sektora u BiH. „Mi smo vidjeli taj poziv, a u njemu smo prepoznali mogućnost da ostvarimo naše planove,” kaže Rade.

„Imali smo objekt površine 3,500 kvadratnih metara koji smo mogli pretvoriti u pogon za preradu meda. Mi smo investirali u renoviranje objekata, a FARMA II projekt je osigurao sredstva za nabavku mašna za pakovanje meda i mednih sirupa. Sada tim mašinama možemo puniti razna pakovanja meda u staklenkama od 100 do 1000 grama, te mala ugostiteljska pakovanja u foliji od 5 do 30 grama, za HoReCa sektor (sektor ugostiteljstva i hotelijerstva),“ pojašnjava Rade. „Dok su mašine pokrile operativnu stranu cijele priče, projekt nam je također pomogao i da razvijemo svoj brend Kozjak, sve etikete, kao i profesionalnu web stranicu.“ (www.kozjakmed.ba)

U sklopu podrške koja je pružena BKV-u organizirana je i obuka za deset mladih pčelara, koji će postati njihovi budući kooperanti, a administratorica društvenih medija Kozjak meda je nedavno prisustvovala webinarima o online prodaji i promociji koje je organizirao Sweden/USAID FARMA II projekt.

RAZVOJ PČELARSKOG SEKTORA

BKV je kreirao program s 38 Kozjak proizvoda na bazi meda. Za potrebe uvođenje na tržište prva tri proizvoda, hercegovački med, med za djecu, i med s orasima, bademima i lješnjacima, oni su sklopili ugovore o otkupu meda s 50-ak pčelara, i žele dodatno proširiti mrežu pčelara s kojima surađuju.

„Dosta vremena smo posvetili samom razviju brenda, te da sve stavimo na svoje mjesto u proizvodnji. Ove godine smo napravili naše prve proizvode, i iako ćemo med tek početi prodavati na bh. tržištu , mogu reći da ga nemamo dovoljno. Imamo nekih 10 tona, što je minimum koji nam treba da bi mogli ponuditi naše proizvode velikim trgovinskim lancima,“ kaže Rade.

„Dio našeg poslovnog plana je i izvoz, i zbog toga ćemo morati otkupiti mnogo više meda. Trenutno pregovaramo s jednim od većih maloprodajnih lanaca u BiH kako bismo krenuli s prodajom naših proizvoda, a imali smo i kontakt s potencijalnim uvoznikom u Crnoj Gori. Nadamo se da će sve ovo ići kao treba, a kada se to desi, nastojat ćemo da surađujemo sa što je moguće više pčelara ovdje u Hercegovini, kao i cijeloj BiH. Do tada ćemo držati palčeve i nadati se da će vrlo, vrlo brzo svi u BiH imati priliku da probaju Kozjak med i budu impresionirani,“ naglašava Rade.