POSLOVNI SAVJETI
NE ZNATE KAKO DOBITI ONO ŠTO ŽELITE? Učite od Stevea Jobsa!
Manager.ba/tportal.hr 31 ožujka, 2018

Kao i ogromna većina poduzetnika, Steve Jobs morao je savladati hrpu prepeka kako bi Apple i Pixar pretvorio u uspješne tvrtke. Bio je vješt u uvjeravanju i nagovaranju drugih ljudi, kao i u korištenju niza taktika manipulacije. 

Evo nekoliko tih tehnika koje donosi Business Insider:

Ljudi padaju na snažno izražene osjećaje

Jobs je bio umjetnik prezentiranja. Teško ćete ga nadmašiti, ali to ne znači kako ne trebate usavršiti svoje prodajne vještine. Istaknuti trubač Wynton Marsalis kaže kako ga je Jobs dva sata kao opsjednut nagovarao na podršku servisu iTunes. Isti je pristup koristio i kad bi s Appleovim odjelom za oglašavanje radio na novim reklamama. Mnoge među njima poznate su i desetljećima nakon što su prvi put prikazane.

Budite brutalno iskreni

Kad se Jobs vratio u Apple 1997. godine, okupio je vrh tvrtke i obratio im se u kratkim hlačama i tenisicama s pitanjem što ne valja s kompanijom čiji je suosnivač bio. Nakon nekoliko mlakih odgovora prekinuo ih je i rekao kako je problem u proizvodima jer "u njima više nema seksa".

Bio je poznat po sklonosti da izravno saspe sugovorniku u lice ono što misli, iako je to često bilo neugodno. Brutalna iskrenost bila je njegov moto i način rada.

Naporno radite i ljudi će vas poštovati 

žPrema navodima njegove biografije, koju potpisuje Walter Isaacson, po povratku u Apple krajem '90-tih godina prošlog stoljeća radio je od sedam ujutro do devet navečer svaki dan jer je usporedno vodio i Pixar. To je platio problemima s bubrežnim kamencem, ali je inzistirao na tome da se u obje tvrtke pokaže kao predvodnik, kako bi mogao tražiti više od zaposlenika. 

Razoružajte ljude šarmom i laskanjem

Bez obzira rade li za vas ili vi radite za njih, ljudi stalno traže odobrenje za svoje postupke. Stoga često dobro reagiraju na pozitivne komentare. Ako im ih redovno dajete, počet će im nedostajati nakon nekog vremena. Jobs je znao obrlatiti čak i iskusne poslovne vukove s kojima se nije slagao i uživao je u tome. 

Uspomenama je lako manipulirati

Naravno, Jobs nije bio svaki put u pravu. Ali je znao majstorski uvjeriti druge kako jest. Kako mu je to polazilo za rukom? Čvrsto bi se držao jedne pozicije. Ukoliko bi se pokazalo kako je vaša bolja, on bi ju preuzeo kao svoju prije no što biste shvatili što se događa.

To je, recimo, napravio Appleovom starijem dopredsjedniku za prodaju Ronu Johnsonu. Johnson se, naime, domislio toga da se zaposlenike u Appleovim trgovinama nazove genijalcima. Jobs je rekao kako je to ludost jer nemaju vještine koje bi ih karakterizirale kao takve. Ipak, Appleovi odvjetnici idući dan dobili su nalog da zaštite naziv Genius Bar.

Odluke donosite brzo i konačno

Pri izradi novih proizvoda u Appleu su se rijetko oslanjali na istraživanja tržišta ili mjesecima donosili ključne odluke. Jobsu bi to brzo dosadilo pa bi se oslonio na svoj instinkt. Primjerice, tako su prvi iMacovi postali raznobojni i ostali bez CD-a. Potonje se pokazalo kao loša procjena, pa su CD-i vraćeni u drugu generaciju iMacova.

Probleme rješavajte odmah

Jobs je odbio Disneyu, jednoj od najvećih tvrtki u industriji zabave na svijetu, dozvoliti miješanje u izradu filma Toy Story, prvog dugometražnog izdanja izrađenog 3D animacijom. Film je postao megauspješan između ostalog i zbog toga. 

S druge strane, poslušao je već spomenutog Rona Johnsona kad mu je ovaj rekao da Appleove trgovine treba reorganizirati tako da su usmjerene na ono što bi ljudi mogli raditi s njihovim proizvodima. Trgovine su zbog toga otvorile vrata tri, četiri mjeseca kasnije, ali su danas među najuspješnijima na svijetu.