SAVJETI
Najboljih 6 tehnika za obranu od zajedljivosti, kritika i verbalnih napada
Manager.ba/stratego.hr 26 travnja, 2019
Izvor fotografije:
pixabay.com

Vrlo često ljudi gube samopouzdanje i postaju frustrirani zbog toga što sve shvaćaju previše osobno.

Trebate očvrsnuti i odbiti kritike, negativnosti i verbalne napade.

Ali to je lakše reći nego učiniti.

Blogger Henrik Edberg podijelio je svojih 6 navika koje mogu svakome pomoći umanjiti stres, gnjev i bol u životu:

 

1. Dišite

Koncentrirajte se samo na disanje dvije minute ( ili barem nekoliko udisaja ako ste u žurbi).

Fokusirajte se samo na zrak koji ulazi i izlazi iz vaših nosnica. Na ništa drugo.

Ova jednostavna vježba pomoći će vam da umiriti um i tijelo.

Lakše ćete uspjeti odvojiti sebe od događaja oko vas i manje je vjerojatno da ćete se morati verbalno iskaliti na nekome.

Duboko disanje jedan je od oblika meditacije i pomaže vam da lakše reagirate na tegobnu situaciju.

 

2. Razjasnite stvari

Nemojte zaključivati prebrzo zbog toga što ste nešto krivo razumjeli i nemojte dopustiti da vas to dovede do ljutnje i samokritičnosti.

Umjesto toga, postavite pitanje osobi kako bi razjasnili što su htjeli reći.

Ako možete, pokušajte i objasniti kako se osjećate osobi koja vas je povrijedila. Svi smo drukčiji i komuniciramo na različite načine, i nekome možda nije jasno na koji vas je način izgovoreno povrijedilo.

 

3. Shvatite da se svijet ne vrti oko vas

Lako je upasti u zamku i pomisliti da je kritika uvijek upućena vama.

Možda druga osoba ima samo loš dan. Možda su samo trenutno jadni zbog svog posla ili veza.

Zbog toga su izbacili tenzije na vama, koji ste se samo našli u krivo vrijeme na krivom mjestu.

Sjetite se toga kad se sljedeći put nađete u situaciji da primate stvari previše osobno.

A shvatite li da ste u odnosu s tipom osobe koja konstantno ponavlja te negativne obrasce ponašanja, možda trebate provoditi manje vremena s njima ili ih kompletno ignorirati.

 

4. Pričajte o tome

Kad vam se nešto podvuče pod kožu i počnete stvari shvaćati preosobno, možete upasti u krug spuštanja vlastitog samopouzdanja koji se samo širi.

Izađite iz tog kruga tako da na vidjelo izvučete to što se dogodilo.

Razgovarajte s nekim bliskim pustite prijateljima da vam kažu svoj uvid u situaciju.

Možda će vam prijatelji znati nešto više o osobi koja vas je povrijedila; primjerice da su u teškom životnom razdoblju.

Možda će vas samo saslušati i tako vam pomoći da sami stvari posložite i shvatite bistrije glave što se u stvari dogodilo.

 

5. Pitajte se: postoji li tu uistinu nešto što mi može pomoći?

Ovo pitanje nije uvijek lako postaviti sebi. I ne mora vam uvijek pomoći.

Ali ponekad vam može pomoći da se osnažite.

Možda pronađete jedan ili više načina kako popraviti aspekt prema kojem je upućena kritika.

Možete krenuti dalje i povratiti samopouzdanje, umjesto da zapnete u neradu i stalno ponavljate situaciju u glavi.

Ovo može biti osobito korisno ako ste nešto čuli po peti ili deseti put.

Možda postoji nešto na čemu biste trebali raditi (čak i ako to nije najugodniji zadatak).

 

6. Popravite vlastito samopouzdanje

Kad naučite popraviti i zadržati vlastito samopouzdanje, loše stvari će vam se teže uvući pod kožu.

Stvari nećete shvaćati toliko osobno i moći ćete na njih gledati hladnije glave.

Tako će se problemi lakše odbiti od vas i neće vam upropastiti tjedan.

 

Jedan jednostavan način za popraviti samopouzdanje je tako da budete ljubazniji prema ljudima u vašem životu.

Možete im:

  • - Pomoći
  • - Saslušati njihove potrebe kako bi im dali svježu perspektivu
  • - Dati iskreni kompliment
  • - Ohrabriti ih kad im se svijet čini previše negativan

- Onako kako se odnosite prema drugima, najčešće će se tako i drugi odnositi prema vama.

A najvažnije za vaše samopouzdanje je to što vas ljubaznost prema drugima često vodi do toga da ste i prema sebi bolji.

Tagovi: