Osječka tvrtka LIO uskoro će na tržište izbaciti prvi domaći pametni jastuk. Trend pametnih nosivih uređaja u posljednje vrijeme nudi sve više rješenja, a kada su jastuci u pitanju do sada niti jedan nije zaživio onako kako su to idejni tvorci zamislili.
Ipak, osječki je LIO tvrtka sa 117 godina dugom tradicijom i znaju mnogo toga o proizvodnji jastuka i posteljine pa je za očekivati da će modernizacijom tradicionalnog proizvoda, uz postojeće kanale distribucije i brojne partnere u državi i izvan nje, postići uspjeh. Sve će, dakako, ovisiti o tržištu i njegovim željama, ali i o dobrom marketingu proizvoda koji neće biti skup, a korisnicima bi mogao donijeti 'miran san', i u prenesenom i u doslovnom značenju.
Pitate se što radi pametni jastuk? Jednostavno, bilježi podatke dok spavate te vas ujedno i sam uspavljuje, a sve to bilježi te vam daje ocjenu kvalitete sna. Proizvod zahvaljujući ugrađenim senzorima zvuka i pokreta bilježi koliko vremena provodite u laganom, a koliko u dubokom snu, hrčete li i slično. Osim toga, vibracijama preko kostiju lubanje prenosi zvuk osobi koja na njemu spava, a pritom ne uznemirava one koji se nalaze u neposrednoj blizini.
Osim što se putem vibracija prenosi glazba, postoji i mogućnost prijenosa takozvanih binauralnih zvukova. Riječ je o zvukovima koji omogućuju opuštanje i lakši put u miran san. Također je moguće isprogramirati koliko će dugo jastuk puštati zvukove osobi koja ga koristi, a neizostavan dio je i alarm kojeg će, baš kao i glazbu, čuti samo osoba koja spava na jastuku.
Aplikacija na pametnom telefonu ima i SOS dugme kojeg osoba može pritisnuti u slučaju da se ne osjeća dobro. Pritiskom na SOS telefon će automatski pozvati unaprijed definirani broj. Pametni se jastuk na telefon povezuje preko utora za slušalice, a tim putem i senzori dobivaju potrebnu energiju za rad. Sam jastuk je već od ranije prisutan na tržištu bez pametnih dodataka pod nazivom Eliteform Silver. Riječ je o jastuku s navlakom od takozvane silverguard tkanine s ionima srebra koji sprečavaju razvoj mikroorganizama i razvoj neugodnih mirisa.
Tehnološko rješenje pametnog jastuka za LIO je izradio strani partner tvrtke prema njihovim zahtjevima. U modernizaciji poslovanja, koja je u prvom valu obuhvatila digitalnu prisutnost, odnosno web stranicu i trgovinu, ipak su se oslonili na domaće snage. Tako je rješenje za online prodaju i informacije kupcima izradio osječki Betaware, a u LIO-u kažu kako su iznimno zadovoljni izgledom i funkcionalnošću stranice.
Direktor tvrtke Vlado Radić u razgovoru za ICT Business izjavio je kako se tvrtka nakon niza godina u kojima je plesala na rubu propasti danas modernizira, a prihvaćanje aktualnih tehnoloških trendova dio je razvojne strategije. "Okupljamo mladu ekipu i želimo pratiti, ali i stvarati trendove. Uvjeren sam da će reorganizacija i modernizacija poslovanja donijeti značajan napredak", kaže Radić.
Naglasio je kako će se jastuk u početku prodavati isključivo putem njihovog web shopa po cijeni od 1200 kuna s uključenom dostavom, a početak prodaje se očekuje sredinom travnja. Trenutačno su u pregovorima s potencijalnim partnerima u EU i susjednim zemljama izvan Unije kako bi se pametni jastuk uskoro pojavio u trgovačkim centrima.
LIO je danas jedina tekstilna tvrtka u Osijeku koja je preživjela rat i privatizaciju te jedini domaći proizvođač geotekstila koji se koristi u cestogradnji. Do prije 30-ak godina ogromna proizvodnja raznih tekstilnih proizvoda i tisuće zaposlenih u tom sektoru danas se tek spominju u nostalgičnim pričama, a nekoć industrijski Osijek sve više postaje prepoznatljiv kao grad visoke tehnologije. I LIO se sada želi uključiti u tehnološke trendove, a o uspjehu njihovog prvog pametnog jastuka ovisit će i eventualna proizvodnja drugih rješenja kada je u pitanju pametna posteljina.