SAVJETI
Milijarder otkrio koji je glavni izvor problema u kompanijama
manager.ba/bizlife.rs 18 studenog, 2020
Izvor fotografije:
bizlife.rs

Elon Musk je godinama unazad imao mnogo toga da podijeli sa poduzetnicima i provodio je dosta vremena „razmišljajući izvan okvira“. Ali komentar koji je dao prije nekoliko godina u pismu zaposlenima možda bi trebalo da razmotri još jedan biznis lider u svijetu potpuno poremećenom pandemijom koronavirusa.

 

“Komunikacija treba da putuje najkraćim putem potrebnim za obavljanje posla, a ne kroz ‘lanac komandiranja’. Svaki menadžer koji pokuša da primjenjuje lanac komandne komunikacije uskoro će se raditi negdje drugdje”, napisao je Mask svojim zaposlenima u 2018.

Musk je dodao da „glavni izvor problema“ u kompanijama dolazi kada komunikacija ne teče slobodno. Kako je rekao svojim zaposlenima u Tesli, “ljudi moraju direktno da razgovaraju“.

Dvije godine kasnije, svijet izgleda drugačije za većinu kompanija. S mnogim zaposlenima koji rade od kuće, komunikacija između različitih odjeljenja nikada nije bila kritičnija. Razaranje lanca komandiranja možda je najbolji način da se osigura da komunikacija nesmetano teče.

“Lanac komandiranja” odavno je dio korporativnog svijeta. S generalnim direktorom ili predsjednikom na vrhu, njihovim direktnim izvještajima koji upravljaju različitim odjeljenjima, a slijede ih viši rukovoditelji, menadžeri i drugi zaposleni, i on teoretski postoji da bi se stvorila određena struktura.

Za Muska, međutim, takva hijerarhija je veoma neefikasan sistem. Kada se poruke guraju prema komandnom lancu, one se mogu zaglaviti u uskim grlima. One se također mogu mijenjati u tonu, važnosti ili kontekstu kako se s njima preko više ljudi komunicira. Čak i ako poruka ostane netaknuta na putu prema gore, može potrajati predugo da se dođe do prave osobe, što može stvoriti potencijalno skupe probleme kompaniji.

Taj je problem još akutniji u svijetu gdje su zaposleni primorani da rade na daljinu koristeći alate kao što su Slack, Asana, Zoom… Bilo je dovoljno teško prije samo šest mjeseci da se poruka pokrene lancem komandiranja, sada je to možda gotovo nemoguće.

Stoga, poslovni lideri moraju ozbiljno da razmisle o razbijanju tog komandnog lanca. U vremenu kada su preduzeća pod pritiskom, ništa što šteti kompaniji i njenoj sposobnosti da komunicira ne bi trebalo da postoji.

Tagovi:
Video
VIDEO
Kako napraviti poslovni plan: Metoda 10 pitanja
VIDEO
Kako pronaći ideje za biznis?
VIDEO
Maja Miljević: 8 koraka do uspješnog početka biznisa