IT SVIJET
MARKER: Prodaja na shopovima koje smo mi izradili rasla 1000%
Manager.ba/poslovni.hr Regija 10 travnja, 2020
Izvor fotografije:
poslovni.hr

Tvrtke koje sad žele pokrenuti web shop ne smiju nasjedati na priče da će ga imati preko noći i jeftino, kažu u Markeru, agenciji s najviše nagrada za e-commerce u Hrvatskoj.

 

Dobra web trgovina je ona koja je informativna, jednostavna za korištenje i u koju kupci imaju povjerenje s jedne strane, te ona koja trgovcu donosi prodaju, odnosno zaradu uz što manje briga i problema u funkcioniranju, prenosi poslovni.hr.

Također, dobra web trgovina treba u nekoliko sekundi privući kupca, prenijeti mu najvažnije poruke i motivirati ga da klika dalje, istražuje ponudu i na kraju zaključi narudžbu.

Objašnjava nam to Ivica Kruhek, direktor varaždinske tvrtke Marker, najnagrađivanije domaće agencije za elektroničko trgovanje (e-commerce), koja je dosad izradila oko 180 web trgovina.

Zbog pandemije koronavirusa brojne trgovine i obrti i u Hrvatskoj stavili su privremeni lokot na vrata fizičkog prostora, ali su istovremeno otkrili i prednosti online trgovine koja je u ovom trenutku nužna za nastavak njihova poslovanja.

Mnogi tek otkrivaju benefite

Međutim, kako ističe Kruhek, ako dosad poduzetnici nisu prodavali na daljinu, morat će uvesti nove procedure te svladati nova znanja i vještine kako bi mogli na pravilan način iskoristiti web trgovinu.

Trgovac se treba posvetiti asortimanu, dobro opisati svoje proizvode, pripremiti dobre fotografije, osigurati danas tražene modele plaćanja i svojom pričom, recenzijama prošlih kupaca i podlogom u offline svijetu dati kupcu povjerenje i sigurnost”, objašnjava Kruhek.

Smatra i da u situaciji panike zbog koronavirusa vlada jedno kaotično stanje gdje trgovci koji dosad nisu razvijali online kanal prodaje žele preko noći pokrenuti web trgovinu, a s druge strane mnoge tvrtke koje se prije jesu i nisu bavile izradom web trgovina pokušavaju u tom kaosu profitirati. Kako navodi, postojeće web trgovine generalno bilježe ogroman rast prodaje, dok kod web trgovina koje je Marker izradio vide rast prodaje i više od 1000% u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

“Važno je da tvrtke koje u ovim vremenima žele pokrenuti web trgovinu ne nasjedaju na priče da će imati web shop preko noći i za jeftin novac, već da provjere s kim imaju posla. Ako te tvrtke nisu bile dobre za izradu web trgovine u ‘mirnim’ vremenima, sigurno nisu dobre za to niti sada. Uz to, web trgovina je ‘živi organizam’ koji će trebati kasnije i održavati te se zapitajte hoće li vam te tvrtke moći pružati podršku na duge staze i hoće li te tvrtke za par mjeseci uopće postojati”, upozorava Kruhek koji smatra da je situacija s koronavirusom za online prodaju i digitalizaciju države općenito napravila korak koji bismo inače čekali godinama.

30 zaposlenih ima Marker, kojem su lani prihodi i promet klijenata bili rekordni

“Na web trgovinama koje smo izradili vidimo ogroman broj kupaca koji dosad nisu kupovali na internetu i to je najveći dugoročni dobitak za online prodaju. Mnogi će u ovoj situaciji napraviti svoje prve narudžbe putem interneta, vidjet će koliko je to jednostavno i sigurno, te će nastaviti tako kupovati i nakon što ova kriza prođe. Trgovci trebaju sada posebno raditi na lojalnosti tih kupaca kako bi ovakve i bolje prodajne rezultate ostvarivali dugoročno”, savjetuje.

U Markeru, kaže, mogu izraditi web trgovinu koja obuhvaća sve aspekte potrebne za dobru prodaju, a osim tehničkog dijela, veliko znanje i iskustvo koje su prikupili koriste kako bi pomogli trgovcima da i svoj dio pripreme na najbolji mogući način te da tako zajedno pokriju sve detalje.

Za njegovu tvrtku prošla je godina bila rekordna ne samo po prihodima već i po broju web shopova koje su izradili, broju nagrada koje su osvojile web trgovine koje je Marker izradio, po broju transakcija i visini prometa koju su ti shopovi ostvarili, rastu zaposlenosti i drugim pokazateljima.

“Ove godine je krenulo dobro, imali smo lijepi rast u prva dva mjeseca, naši web shopovi su ove godine osvojili još dvije nagrade, zaposlili smo još kolega pa nas je sad ukupno zaposleno oko 30.

Međutim, kako su trgovci zatvaranjem offline trgovina doslovno bačeni na koljena, vidimo usporavanje i otkazivanje investicija u nove web trgovine. S druge strane veseli nas velik broj novih upita, doduše za jednostavnije web shopove, pa smo pripremili i posebne pakete za te najmanje trgovce koji žele krenuti u online prodaju”, navodi direktor ovoga varaždinskog poduzeća.

Formirali interni R&D odjel

Trgovcima može ponuditi kompletnu uslugu izrade web trgovine od savjetovanja što im uopće treba i pod kojim uvjetima mogu ostvariti svoje ciljeve u online prodaji, zatim razradu korisničkog iskustva (UX), dizajna i komunikacijskih elemenata buduće web trgovine, softverskog rješenja – platforme za rad, povezivanja s vanjskim sustavima (ERP, PIM, CRM, IPG i slično), podrške za prodaju na stranim tržištima i sve ostalo što je potrebno da na pravilan, s vremenom i profitabilan način započnu online prodaju.

Za trgovce koji već imaju web shop imaju set usluga kojima analiziraju postojeću web trgovinu i nude rješenja za povećanje prodaje, zadržavanje kupaca, ostvarivanje bolje stope konverzije i drugih rješenja koja mogu podići rezultate.

“Početkom ove godine smo pokrenuli interni R&D, razvojno-istraživački odjel kojim smo zapravo formalizirali ono što smo već prije radili, ali na ovaj način želimo još više produbljivati naše razumijevanje online kupaca, raditi dalje na kvaliteti koju isporučujemo kako bi web trgovine koje mi izradimo i dalje osvajale najviše nagrada te ono važnije, tim trgovcima stabilno radile i ostvarivale odlične promete koji onda opravdaju investiciju u web shop”, zaključuje direktor varaždinskoga Markera Ivica Kruhek.

Tagovi: