"Nikada se nisam fokusirao pokušati zaraditi mnogo novca - samo sam se fokusirao biti što efikasniji, opsjednut iskustvom.” rekao je Chesky
Mnogi su se rugali ideji kako će ljudi preko interneta iznajmljivati svoje domove strancima — uključujući i majku suosnivača Airbnb-a i glavnog izvršnog direktora Briana Cheskyja, piše CNBC.
Chesky je ispričao svoju priču na nedavnom gostujući Stanford Graduate School of Business. Kao dvadesetogodišnji industrijski dizajner mučio se s plaćanjem stanarine kada se preselio u San Francisco živjeti s prijateljem s fakulteta Joeom Gebbijom. Shvatili su kako imaju poslovnu ideju nakon što su iznajmili svoj dom i njegova tri zračna madraca tijekom dizajnerske konferencije.
"U tom trenutku, moja mama je rekla: ‘Pa pretpostavljam kako više nemaš taj posao sa zdravstvenim osiguranjem’,a ja sam rekao: ‘Ne, mama, ja sam poduzetnik.’ Ona je rekla: ‘Ne, ti si nezaposlen’.”
Pridružio im se treći suosnivač, Nathan Blecharczyk i trio je službeno pokrenuo svoju web stranicu 2008. godine. To vrijeme nije bilo idealno za ulazak u biznis: suosnivači su proveli veći dio Velike recesije posjećujući domaćine u New Yorku kako bi fotografirali iznajmljene stanove za njihovu web stranicu i bolje razumjeli iskustvo gosta”, rekao je Chesky suosnivaču LinkedIn-a u podcastu “Masters of Scale” 2017.
Posao se počeo razvijati u travnju 2009. godine, nakon što je kompanija dobila investiciju od 585.000 dolara od Sequoia Capitala. U veljači 2011. Airbnb je objavio kako su gosti rezervirali milijun noćenja kroz njihov sustav.
Kompanija je procijenjena na 31 milijardu dolara u 2017, prije nego što je posao pao u ožujku 2020, srušen pandemijom. Mjesecima prije zakazane inicijalne javne ponude Airbnb-a, poslovanje je palo za 80% za osam tjedana tijekom blokade Covid-19, rekao je Chesky studentima Stanforda.
“Kada si naše veličine… to je kao da si na 18-kotača koji juri 80 milja na sat, onda udaraš na pauze”, rekao je. “Ništa dobro se ne događa. U roku od nekoliko tjedana, novinari su predviđali: ‘Je li ovo kraj Airbnb-a?’
Kako bi se borio protiv kolapsa kompanije, izvršni tim Airbnb-a sproveo je otpuštanja, smanjio osobne plaće i smanjio marketinški budžet sa “1 milijarde dolara na… nulu”, rekao je Chesky. Odjeli poput dizajna, financija i marketinga sažeti su u jedan odjel, ohrabrujući pritom suradnju među timovima, dodao je.
Kompanija je 2022. ostvarila dobit od 40 postorihoda, rekao je Chesky. Danas je Airbnb-ova tržišna kapitalizacija 75,49 milijardi dolara, a Cheskyjeva neto vrijednost je, prema Forbesu, 9,3 milijarde dolara.
“Nikada se nisam fokusirao pokušavati zaraditi mnogo novca - samo sam se fokusirao biti što efikasniji, opsjednut iskustvom.” rekao je.
Osvrćući se unatrad, Chesky je rekao kako je nelagoda njegove majke možda bila opravdana. Oba roditelja su mu bili socijalni radnici, a njegova majka željela od njega baviti se “sigurnim poslom” koji “donosi puno novca”.
“Kada osnivate kompaniju, to je uglavnom u vašoj glavi”, dodao je i kroz smijeh Chesky.
Manager.ba