Pročitajte u qLife-u
Kultura predanosti poslu
Manager.ba Regija 18 veljače, 2019
Izvor fotografije:
unsplash.com

Iz sadržaja časopisa za liderstvo i organizacijski razvoj qLife „KLASICI VI“ (Zima, 2019.)

Moram priznati da me ljudi često pitaju: „U čemu je tajna stvaranja tako uspješne organizacije? Kako uspijevate tako dugo održavati rast, profitabilnost i visoku kvalitetu usluga u industriji koja se tako brzo mijenja? Kako ste uspjeli izgraditi kulturu predanosti poslu te kulturu visoke učinkovitosti u uvjetima u kojima pojam lojalnosti – potrošača, zaposlenih i poslodavaca - djeluje kao neobičan anakronizam?“

Na navedena pitanja svima vrlo jednostavno odgovaram: budi ono što jesi! 

No, vodećom kompanijom ne postaje se gledajući samo u brojke.

Oduvijek smo vjerovali da posao može i mora biti zadovoljstvo.

U brojnim tvrtkama zaposlenici pri dolasku na posao navlače na lice masku - izgledaju drugačije, govore drugačije i funkcioniraju drugačije – stoga službeni sastanci obično djeluju, blago rečeno, prijetvorno i bezlično.

Zbog toga u Southwestu ne zapošljavamo ljude bez smisla za humor, samodopadne i egocentrične tipove primarno orijentirane na sebe.

Očekujemo da ljudi „budu ono što jesu“, a ne da budu korporativni klonovi.

Upravo su ljudi ti koji nas čine drugačijima, a u većini projekata „biti drugačiji“ zapravo znači „biti bolji“.

 

 

Kultura definira osobnost

Jednom prilikom financijski analitičar upitao me: „Plašite li se da ćete izgubiti kontrolu nad organizacijom?“

Odgovorio sam mu da kontrolu nikada nisam imao niti sam je ikada tražio.

Uspijete li, naime, stvoriti okruženje istinske participacije tada vam kontrola – u klasičnom mehanicističkom smislu – više neće biti potrebna jer u okruženju istinske participacije ljudi sami znaju što treba činiti pa onda to i čine.

Isto tako, što su ljudi više angažirani na dobrovoljnoj bazi - zato što to žele, a ne zato što im je netko naredio - to vam treba manje hijerarhijskih stepenica i mehanizama kontrole.

Primjerice, kada su konkurenti počeli zahtijevati desetke milijuna dolara za korištenje njihovih rezervacijskog sustava, jednostavno smo ih odbili: odlučili smo sami razviti elektronski sustav izdavanja karata kako putničke agencije ne bi morale samostalno rukom ispisivati zrakoplovne karte Southwesta te smo na taj način izbjegli ulogu taoca distribucijskih sustava konkurencije.

Kako se to dogodilo? Mislite da sam ja to naredio? Nisam.

Djelatnici više odjela samoinicijativno su se okupili i započeli raditi na problemu jer su osjetili da moramo imati nekakav „rezervni plan“ u slučaju potrebe.

Učinili su to bez moga znanja!

Takvu inicijativu moguće je dobiti samo u uvjetima u kojima su ljudi svjesni da uspjeh tvrtke ovisi o njima, a ne o meni. 

Cijeli članak možete pročitati ovdje.

Vlastiti primjerak zimskog izdanja qLife-a možete naručiti putem OVOG LINKA.

 

O autoru: 

 

 

Herb Kelleher, Predsjednik uprave Southwestern Airlinesa, više puta proglašen od strane Fortune magazina najboljim menadžerom u SAD-u. Pod njegovim vodstvom, Southwest je postala lider u avio industriji. Prema časopisu Fortune prošle godine proglašen je “najboljim CEO-om” u Americi. Pod njegovim vodstvom Southwest je postala stabilna, profitabilna, troškovno učinkovita i visoko produktivna zrakoplovna kompanija koja je četiri godine uzastopce nagrađena "trostrukom krunom": za točnost prema redu letenja, rukovanje prtljagom i zadovoljstvo kupaca. 

Povezani članci

1

2

Video
MURIS OBARČANIN
Govorili su mi da nisam normalan
IZUDIN AHMETLIĆ, HIFA OIL
Kunem se, nisu bitne pare, ja moram raditi
VJEKOSLAV VUKOVIĆ, VTKBIH
Nepotrebno se pravi panika i pritisak zbog velikog pada izvoza