INTERA TP MOSTAR
Koliko će nova europska uredba GDPR utjecati na poslovanje s Hrvatskom i EU?
Manager.ba 23 svibnja, 2018

GDPR - europska Opća uredba o zaštiti podataka, koja stupa na snagu u svim zemljama Europske unije na isti dan - 25. svibnja 2018. godine, većini izvoznika uvjetuje obvezne promjene žele li nastaviti poslovati s europskim zemljama. Hrvatska, kao članica Europske unije koja je trenutno u procesu usklađivanja poslovanja svih pravnih subjekata s novom europskom uredbom, najznačajniji je trgovinski partner BiH. Izvoz u Hrvatsku dosegnuo je vrijednosti od gotovo 1,326 miijardi KM odnosno 678 milijuna eura. Također, EU je najznačajniji trgovinski partner BiH - ciljano tržište koje pokriva gotovo 70% ukupnog izvoza naše zemlje u vrijednosti oko 5,8 milijardi eura.

I dok u narednim godinama očekujemo rast izvoza prema obje regije, s razmjenom dobara i usluga često ide i razmjena određenih vrsta podataka koji u svakodnevnom poslovanju dosad u većini slučajeva nisu bili prepoznati kao podaci koje bi se trebalo zaštititi. Dolaskom nove europske regulative koja strogo definira uvjete poslovanja pravnih subjekata s obzirom na usklađenost poslovanja na traženu razinu zaštite osobnih podataka svih europskih građana i tvrtke iz regije morat će pristati na određenu standardizaciju poslovnih procesa žele li nastaviti plasmane svojih proizvoda i usluga na tržište EU.

Što zapravo propisuje GDPR i kako će to utjecati na vas

GDPR, odnosno General Data Protection Regulation, nalaže svim pravnim subjektima koji raspolažu osobnim podacima europskih građana (ma gdje se oni nalazili) dokazivanje sukladnosti s propisanom zaštitom osobnih podataka tijekom cijelog procesa poslovanja. Uredbom je također propisano i da sve treće strane, odnosno dobavljači europskih tvrtki, moraju dokazati svoju sukladnost GDPR uredbi u svim sferama protoka osobnih podataka. To znači da će vas uskoro poduzetnici kojima izvozite početi tražiti potvrde o usklađenosti s GDPR uredbom, a uslijedit će i potpisivanja novih, kao i redefiniranja dosadašnjih ugovora.

Što je, prema GDPR uredbi, osobni podatak

Osobni podatak je svaki podatak koji se odnosi na pojedinca čiji je identitet utvrđen ili se može utvrditi.

“U svijetu izvoza, ukoliko se ne bavite turističkom, zdravstvenom ili sportskom djelatnosti, to su najmanjim dijelom sva imena, e-mail i GSM kontakti europskih građana s kojima ste u stalnoj korespodenciji. Ukoliko se bavite većim opsegom obrade gore klasificiranih osobnih podataka EU građana ili spomenutim djelatnostima, veća prilagodba samog procesa zaštite njihovih osobnih podataka u svrhu usklađenja sa samom regulativom bit će neminovna. , rekao nam je Željko Sičaja, doktorand međunarodnih odnosa i glavni analitičar informacijske sigurnosti tvrtke APICURA Business Intelligence, specijalizirane za europsku pravnu regulativu i informacijsku sigurnost.

Koliko će uvoznici iz EU moći čekati našu prilagodbu?

Pravovremena osvještenost, prilagodba procesa i mogućnost dokazivanja sukladnosti propisane razine zaštite osobnih podataka europskih građana bit će od presudne važnosti za daljnje poslovanje i plasmane na europsko tržište.

“Globalne korporacije i njihove podružnice izvan EU zemalja još prije dvije godine dobile su naputke svojih matičnih kuća o obvezi usklađivanja s ovom Uredbom i zapošljavanja ljudi iz područja informacijske sigurnosti, dok su manji poduzetnici uglavnom prepušteni ad hoc identificiranju prijetnji svom poslovanju. Zadnjih pola godine značajan udio u narudžbama sektorskih GDPR edukacija i implementacija GDPR-a u poslovanje čine nam upravo tvrtke iz regije i to većinom BiH i Srbije, koje su prepoznale prijetnju koja bi im mogla ograničiti poslovanje na njihovo najznačajnije tržište. S obzirom da je sama regulativa u svim zemljama EU novost, ne očekuje se instant prilagodba kompletnog gospodarstva na novonastale uvjete. Naravno, bolje prije nego kasnije jer nisu svi uvoznici skloni čekati svoje dobavljače da se usklade ukoliko im prijeti nadzor regulatornog tijela matične države i revizija svih ugovora s trećim stranama”, izjavila je Natalija Parlov Una, doktorandica međunarodnih odnosa i direktorica tvrtke APICURA Business Intelligence, specijalizirane za europsku pravnu regulativu i informacijsku sigurnost.

Kako se pripremiti za novu eru poslovanja s tvrtkama iz Europske unije?

INTERA Tehnološki Park Mostar među prvima je prepoznao važnost ovog novog detalja u poslovanju bh. subjekata koji posluju s europskim tržištem te organizirao predavanja na temu “Praktični vodič kroz primjenu i prilagodbu poslovnih subjekata iz BiH za poslovanje s tvrtkama iz EU”, koja će se održati početkom lipnja u Mostaru, Sarajevu i Banja Luci.

Predavanja sadržajem omogućuju konkretan uvid u sve pravne i tehničke aspekte usklađivanja s europskom Općom uredbom o zaštiti podataka - GDPR te odgovore na individualna pitanja.

Predavači su vrhunski stručnjaci s iskustvom u sektorskim edukacijama i implementacijama GDPR-a u poslovanje velikog broja europskih tvrtki i prilagodbama poslovanja za izvoznike iz zemalja koje nisu članice Europske unije.

Svi polaznici dobivaju APICURA GDPR Privacy® certifikat poduzeća APICURA.

Jednodnevni seminari će se održati 11.06.2018. u Mostaru, 12.06.2018. u Sarajevu i 13.06.2018. u Banja Luci.

Cijena seminara iznosi 750,00 KM + PDV, a za prijave do 06.06.2018. godine cijena iznosi 600,00 KM + PDV.

Informacije o predavačima i teme koje će se obraditi na treningu saznajte na sljedećem linku, a prijaviti se možete putem obrasca.

Tagovi:
Video
Berislav Marszalek, Entrio
Imamo ljude koji strastveno rade...
februar 2024
ASA Bolnica Sarajevo
DAN KARIJERA ZŠEM-a
Individualnim pristupom studentima, stvaramo ohrabrene mlade intelektualce