BREND STVARA AUTORITET
Kako izgraditi osobni brend
Manager Svijet 25 lipnja, 2023

 

Radili za sebe, ili za drugoga, postoji nekoliko dobrih načina kako izgraditi osobni brend, bez obzira gdje radite.

Zaposleni ili ne, svakoj radno sposobnoj osobi bitno je izgraditi vlastiti brend. A to treba činiti polako, svaki dan. Radili za sebe, ili za drugoga, postoji nekoliko dobrih načina kako izgraditi osobni brend, bez obzira gdje radite.

 

1. Pridružite se strukovnim grupama

Ovo trebate raditi online i uživo. Ponudite se biti predstavnik tvrtke na obližnjim poslovnim događanjima, a ako ste sami vlasnik biznisa, uključite ga u nekoliko networking grupa.

Učlanite se u grupe povezane s vašom strukom, putem društvenih mreža, i drugih web stranica. Iznimno je važno učiti od drugih stručnjaka, i pritom poboljšavati vlastite vještine i odnose s ljudima u industriji.


2. Maksimalno iskoristite poslovne konferencije

Neki zaposlenici na poslovne konferencije gledaju kao na zadatke, i to dosadne. Međutim, takvi događaji su žarišta za stvaranje poslovnih kontakata, za učenje, i prilike za promaknuća.

Odvojite vrijeme da bi istinski upoznali ljude s konferencija, i pronađite način da proširite osobni brend dok ste tamo.

Gdje bi drugdje mogli naići na toliko istomišljenika iz vaše struke, i to u isto vrijeme?

Na konferencije gledajte kao na priliku za maknuti se s radnom mjesta na nekoliko sati ili dana. Iskoristite sve pogodnosti koje vam donose.


3. Pokrenite blog

Ok, nema previše smisla da otvarate blog ako radite kao kirurg u bolnici, no u određenim strukama to može biti odličan potez.

Ako ste vlasnik manjeg biznisa, blog vam može pogotovo koristiti. Redovito pisanje bloga će vam pomoći na sljedeće načine: prvo i osnovno, postat ćete stručnjak u području o kojem pišete.

Dobit ćete prepoznatljivost (lice i glas), što je svakako primamljivo potencijalnim klijentima i zaposlenicima.


4. Nosite vizitke

Mnogi će reći da su vizitke zastarjele, no upravo to ih čini šarmantnima.

Fizički komad papira s vašim kontaktima je puno osobniji od izmjene emaila ili broja mobitela.

Ako od nekoga primite vizitku, javite im se putem maila unutar sljedećih nekoliko dana, i spremite taj kontakt za budućnost.


5. Ponašajte se profesionalno na internetu

Postoji više slučajeva u kojima su zaposlenici dobili otkaz zbog neprimjerenih objava na internetu. Naravno, to su ekstremi, ali trebate biti svjesni da je svaki vaš potez na internetu zabilježen.

Razmislite prije nego što krenete govoriti išta negativno, kontroverzno, politički obojeno, ili grubo na vašim profilima. Bili taj sadržaj mogao narušiti vaš budući uspjeh, ili pak sigurnost trenutnog posla? Ako bi, bolje preskočite objavu, i držite se neutralnijih stvari, primjerice umjetnosti.


6. Čitajte, komentirajte, i dijelite tuđi rad

Putem društvenih mreža pratite stručnjake iz vašeg područja koje cijenite, i aktivno podržavajte njihov rad. To može biti putem lajka ili komentara na Facebooku, retweetanja, ili šeranja linkova na svoje profile.

Takve radnje možete ponekad čak i automatizirati.

Čitanjem tuđeg rada ostat ćete informirani. Komuniciranjem s njima podignut ćete i reputaciju.


7. Volontirajte

Vrlo je časno odužiti se zajednici volonterskim radom, a osim toga, volontiranje vam koristi na još pregršt načina.

Nemojte se ograničiti samo na svoju struku. Tražite bilo koju priliku za volontiranje koja je u skladu s vašim osobnim vrijednostima.


8. Razgovarajte sa strancima

Jeste li znali da Amerikanci kolektivno provode 37 milijardi sati godišnje čekajući u redu? Za Hrvatsku nemamo podataka, ali okladio bih se da po stanovniku provodimo više od njih, budući da nam je birokracija slabo automatizirana (plus digitalizacija).

Dakle, provodimo sate našeg života čekajući u redu. Zašto ne bi iskoristili to vrijeme za razgovor s osobom do vas? Osobno često koristim takve prilike. Naučite što više možete o ljudima. Nikad ne znate hoće li baš njima trebati vaše poslovne usluge ili proizvodi.

Čak i ako ne sklopite poslovni sporazum, upoznavanje drugih ljudi obogaćuje vam duh, i kroz komunikaciju bolje upoznajete svijet.


9. Objavljujte najbitnije stvari vezane uz vaš posao

Iako vaši prijatelji i obitelj ne žele stalno gledati reklame za vaš biznis u news feedu, u redu je ponekad to spominjati.

Takve objave sačuvajte za vremena kad se u vašem poslu zbivaju bitne, zanimljive stvari, primjerice kad lansirate novi proizvod, ili budete nagrađeni na nekom sajmu. Povremeno i linkajte vlastiti blog, i druge stranice u kojima sudjelujete profesionalno.

Unatoč tome što ne želite gušiti poznanike svojim poslom, bitno je da im obznanite čime se bavite, i da ih s vremena na vrijeme podsjetite koliko ste dobri u tome.


10. Širite pozitivnost!

Ako ljudima stalno šaljete dojam negativnosti; ako stalno pričate kako mrzite svoj posao, karijeru, kako vam loše ide, i slično, oni će se od vas odmicati.

Budite pozitivni i profesionalni, osoba s kojom bi drugi željeli raditi, i karijera će vam cvjetati.

Također je važno da ne dozvolite ugodi da vas nadvlada. Nemojte se zadovoljiti trenutnom pozicijom – nastavite graditi svoje ime u struci, i postepeno podižite osobni brend.

Bilo da ciljate na promaknuće, ili veću vidljivost vašeg biznisa, svakodnevna pozitivnost će vam pomoći da se promovirate, kratkoročno i dugoročno. Sad znate kako izgraditi osobni brend, no zapamtite: potreban je svakodnevan rad.

Izvor: business.com | prijevod: stratego.hr | prilagodba: Manager.ba 
 

Najnovije vijesti
Video
ANER KRUŠKONJA, OBRTNIČKA KOMORA HNŽ
Koliko se danas isplati biti obrtnik
DAMIR UZUNOVIĆ, BUYBOOK
Mi smo išli naopačke
JASMIN BADŽAK, EUROSJAJ
Moj radni dan traje 24 sata, ali uživam u svom poslu!
Savjeti