SAVJETI
Jeste li sanjar, planer ili kritičar? Disneyeva strategija uspjeha
Manager.ba/ingalalic.com 04 rujna, 2019
Izvor fotografije:
ingalalic.com

Poslovno planiranje ili izrada poslovnog plana mnogim poduzetnicima na početku zadaje glavobolju. Zašto se ne poslužite NLP tehnikama?

 

Imate cilj, znate što želite, a nedostaje vam plan i strategija kako ćete ga ostvariti.

U literaturi postoji jako puno načina kako sastaviti dobar plan.

Međutim, u tim planovima meni je uvijek nešto nedostajalo, tako da sam sama napravila svoju shemu za izradu plana, uzimajući od svih načina ono što je dobro i kombinirala.   

Ono što niti u jednom planu nisam našla, a vrlo je važno, jest dokaz ostvarenja. Kako ću znati da sam ostvarila svoj plan? Po kojim kriterijima ću to vrednovati? Isto tako, sama sam u plan uvela i prepreke koje mi se mogu naći na putu ostvarenja.

Postala sam najveći kritičar, ali ne sebe, nego plana. S tom tehnikom sam se upoznala na NLP-u (neurolingvističko programiranje), koji proučava izvrsnost kod uspješnih ljudi te nam daje cjelovita znanja o tome kako ljudska bića mogu postati svjesna svojih iskustava i odnosa s drugim ljudima.

Uz ostale uspješne ljude modelirali su i Walta Disneya, koji je zauzimao tri različite uloge kada su on i njegov tim razvijali neku ideju; uloge sanjara, realista i kritičara.

Robert Dilts, jedan od osnivača NLP-a, modelirao je i razvio tu strategiju kao NLP alat te je postala poznata kao Disneyeva strategija uspjeha

Što ste vi: Sanjari, planer ili kritičar?

Svi mi u životu imamo jednu do dvije uloge prirodno razvijenije od treće.

Neki su rođeni sanjari, imaju jako puno ideja, sjajnih zamisli, mogli bi ovo, mogli bi ono, stalno maštaju, ali nekako te ideje nikako da ugledaju svjetlo dana.

Drugi su odlični u planiranju, realisti su, znaju napraviti sjajan plan, vrlo su pedantni i precizni, strogo se drže činjenica, međutim, nedostaje im mašte, ne mogu vidjeti u svom umu širu, veliku sliku.

Treći su pak prirodno veliki kritičari. Što god im padne na pamet, neka ideja ili zamisao, odmah je u korijenu sasijeku kritizirajući sebe ili okolnosti. Lako nalaze izgovore „ne mogu sada pokrenuti vlastiti posao, ipak je kriza, nemam dovoljno novca ili nemam dovoljno znanja, iskustva“ i slične.

Disneyeva strategija uspjeha uči nas kako da  osvijestimo koja je naša uloga prevladavajuća, u kojoj smo dobri i u kojoj nismo, te kako da ih sve tri razvijemo podjednako i tako uspijemo svoje ideje realizirati i pretvoriti u stvarnost.

Ja sam bila izvrsna u sanjarenju, odlična u planiranju, ali uloga kritičara nije mi bila razvijena.

Tek sam tada shvatila koliko je mojih ideja i poslovnih pothvata propalo jer nikad nisam uzimala u obzir prepreke koje bi mi se mogle naći na putu, a samim time nisam imala niti rješenja kako bih te prepreke mogla svladati i nadići.

Nije da o tome nisam razmišljala, međutim, samo bih odmahnula rukom i pomislila kako ću se njima baviti kada se i ako se pojave, sada, naravno, imam pametnijih stvari za raditi. Kako pogrešno. To sada znam.

I kad sam u svoje planove i strategije uključila i ulogu kritičara, moja karijera i uspjeh krenuli su vrtoglavo prema gore.

Možda ste vi, za razliku od mene, izvrstan kritičar i realist, ali ste loši u ulozi sanjara.

Razmislite o tome.

Koja vam je uloga nekako prirodnija i lakša, a s kojom imate problem?

Ovo je vrlo važno, jer kad to otkrijete i naučite kako razviti vještine one uloge koja vam nije razvijena, vaš osobni i poslovni uspjeh bit će strelovit.

Tako sam i Disneyevu strategiju uključila u izradu plana ostvarenja.

Tagovi:
Video
PREDRAG ČOVIĆ, PREMIJER ZHŽ
Vratite se ovdje
Berislav Marszalek, Entrio
Imamo ljude koji strastveno rade...
februar 2024
ASA Bolnica Sarajevo