MetriQ, agencija za posredovanje u prometu nekretninama, klijentima pruža širi dijapazon usluga. U nešto više od tri mjeseca imaju preko tri tisuće registriranih članova koji koriste njihovu bazu podataka kako bi provjerili vrijednost nekretnine po zadatim parametrima.
Diplomirana ekonomistica Slađana Kučković karijeru je desetljeće i pol gradila u najvećim bankama u našoj zemlji. Zahvalna za iskustvo rada u korporacijama, rado naglašava kako su je veliki sustavi naučili komunikaciji, principima i načelima u odnosima.
Kada je došlo vrijeme za dizanje sidra, odlučila se za novu luku na tržištu nekretnina. Registrira MetriQ, agenciju za posredovanje u prometu nekretninama.
Kako ste došli na ideju da klijentima pružite sve usluge na jednom mjestu?
"Pitanja koja sam na početku samoj postavljala poput onih kako netko tko radi od 8 do 17 sati nađe vrijeme za obilazak svake zanimljive nekretnine, kako na, često lošim, fotografijama prepoznati vrijedi li je obići, kako raspoznati raspored prostorija i procijeni u kakvom je stvarno stanju nekretnina i slično izrodili su MetriQ portal. Digitalizirala sam podatke, osigurala najkvalitetnije fotografije, tlocrt, video, virtualnu turu kroz nekretninu, a sve s ciljem uštede vremena kupcima i zakupcima jer vrijeme je ono što nam najviše nedostaje kako bismo donijeli odluku“.
Besplatna procjena
Na drugačiji način pristupate posredovanju u prometu nekretninama?
"Klijentima ne dajemo samo agenta već tim koji brine kako bi njihova nekretnina bila istaknuta na tržištu. Svaka nekretnina dobija jednak tretman, profesionalne fotografije, video, dron snimanje, virtualnu turu, precizno mjerenje nekretnine/tlocrt, marketingmix - analizu ciljne skupine, digitalne kampanje, landing stranice, savjetovanje i pripremu dokumentacije.
Jedini na Balkanu klijentima nudimo online alat za besplatnu procjenu i praćenje kretanja cijena nekretnina.
Osim toga, naš servis MetriQ Assist pruža korisnicima revolucionaran način pronalaska i kupovine nekretnine koje još nisu na prodaji. Dakle, pomažemo im pronaći idealnu nekretninu izvan uobičajenog tržišta. Kroz naš CRM sustav pregledamo sve nekretnine koje zadovoljavaju kriterije i kontaktiramo vlasnike. Ako je ponuda prihvatljiva, poduzimamo potrebne korake kako bismo doveli proces kupoprodaje do kraja.
U nešto više od tri mjeseca imamo preko tri tisuće registriranih članova koji koriste našu bazu podataka kako bi provjerili vrijednost nekretnine po zadatim parametrima.“
Za klijente obavljate i bankarske poslove ukoliko su za kupovinu potrebna kreditna sredstva?
"Klijenti nemaju vremena posjećivati banku po nekoliko puta, a većina kupuje nekretninu bankarskim kreditom. Za njih prikupljamo i dokumentaciju pa klijent, ukoliko banka odobri plasman, treba samo doći na potpis ugovora o isplati. Putem naše agencije klijenti mogu ugovoriti i ostale bankarske usluge.“
Kako kupiti i prodati nekretninu?
Što savjetujete klijentima koji traže stan? Na što obratiti pažnju?
"Važno je definirati koje su to karakteristike nekretnine koje klijent želi, a koje ne želi. Time u startu eleminiramo nepotrebne korake u procesu kupovine ili najma nekretnine. Neki klijenti žele stanove u središnjem dijelu grada, ali obiteljski ljudi traže blizinu gradskog prijevoza, škola, marketa i parkova.
Zatim, važno je informirati se o kvalitetu zgrada, bez obzira radi li se o novogradnji ili starijoj gradnji. Kroz komunikaciju investitora možete primijetiti kako se spominje napredak u tehnologijama građenja i potreba za kvalitetnijim stambenim jedinicama, energetska efikasnost i slično.“
Postoji li recept za brzu prodaju stana?
Da. Kvalitet fotografije, transparentnost u oglašavanju te virtualna tura koja omogućava klijentima 'šetnju' kroz nekretninu daju drugi doživljaj. Važno je da posrednik pametno koristi selekciju i ciljnu skupinu, pametno koristi marketing alate u smislu proaktivne prodaje, plaćenih oglasa i svega nužnog kako bi nekretnina bila vidljiva potencijalnim kupcima.“
Koji se stanovi prvi "razgrabe" sa tržišta?
"Oni koji su ispod tržišne cijene, ali, opet kažem, važno je imati dobru marketing strategiju jer, na koncu, bitno je da oglas bude vidljiv što većem broju potencijalnih kupaca, a svaka nekretnina ima svog kupca.“
Što su razlozi koji jednog potencijalnog kupca odbijaju od stana koji, na prvu, zadovoljava kriterije?
"Nekada je dovoljno da nekomu ne odgovaraju miris i energija u stanu. Kako bismo izbjegli neprijatnosti, napravili smo priručnik za pripremu, odnosno listu stvari za pripremu nekretnine za prodaju ili izdavanje koje dostavimo klijentima prije produkcije. Nagovijestimo koje nedostatke trebaju otkloniti kako bi prodaja bila uspješna.“
Koliko je uređeno tržište nekretnina?
"Bilo je neuređeno do stupanja na snagu Zakona o posredovanju u prometu nekretnina. Od 1. travnja ove godine svaka osoba koja se bavi posredovanjem u prometu nekretninama mora posjedovati licencu.“
Razgovarala: Adisa B., Poslovne novine
PR / Manager.ba