Nakon uspješne prošlogodišnje turističke sezone, koju su obilježili odlični rezultati u broju dolazaka i noćenja, kao i dobar omjer kvalitete i cijene, Hercegovačko-neretvanska županija ove godine od turizma očekuje rast veći od 10%.
- S obzirom na značajna ulaganja u promociju i prezentaciju Hercegovine kao turističke destinacije, posebno kroz rad Turističke zajednice HNŽ-a u suradnji s našim partnerima, smatramo kako će ovogodišnji rast turizma biti i veći od 10% - rekao je Feni Emir Tipura pomoćnik direktora Turističke zajednice HNŽ-a.
Kaže kako je turistički sektor za 2025. godini vrlo optimističan kad su u pitanju turistički dolasci i posjete Hercegovini, kao i rast broja gostiju koji nisu izletnici već ostaju na noćenju i imaju više vremena za turističku ponudu.
- Posljednjih mjeseci, Turistička zajednica posjetila je više regionalnih i međunarodnih sajmova turizma i interes koji je vladao za Hercegovinom daje nam za pravo biti čak i optimističniji, za rast koji bi mogao premašiti statističku prognozu - govori Tipura i dodaje kako nakon pandemije i 2020. godine HNŽ bilježi kontinuirani rast u dolascima i noćenju, prosječno od oko 10% svake godine.
Napominje kako je prošla, 2024. godina po broju dolazaka bila usporediva s rekordnom 2019. godinom, što znači kako se turizam kao industrija potpuno oporavio, a Hercegovina kao destinacija ide u smjeru daljnjeg rasta.
Po njegovim riječima, pandemija je donijela sa sobom i neke nove trendove u turizmu, veći interes za outdoor aktivnostima, boravak u prirodi, kampiranje, što može biti prednost Hercegovine jer je jedna od destinacija koja uspješno spaja turističku ponudu s prirodnim ljepotama.
Nema više "jeftinog turizma"
Što se tiče cijena, posebno u odnosu na konkurentske destinacije, kaže kako se prošle godine na različitim turističkim skupovima i summitima naglašavalo kako više nema "jeftinog turizma".
Analizirajući cijene u našim konkurentskim destinacijama, treba reći kako je Hercegovina prosječno ipak cjenovno povoljnija destinacija - što joj daje određenu komparativnu prednost.
- Često cijena nije presudna prilikom odabira destinacije potencijalnog gosta, nego kvaliteta i raznolika ponuda, pa očekujemo kako će Hercegovina, sa svojim kvalitetnim i raznolikim turističkim proizvodom te povoljnijim cijenama, ipak biti konkurentnija i traženija destinacija ove godine. Ne treba zaboraviti kako imamo što ponuditi i sofisticiranijim gostima, a kada imate ponudu i kvalitetu, cijena ne bi trebala biti prepreka - pojašnjava Tipura.
Govoreći o smještajnim kapacitetima i njihovom rastu, naglašava kako smještajni kapaciteti prate rast tržišta i kao takvi su neodvojivi dio svake destinacije.
- Za ovogodišnju turističku sezonu možemo reći da je Hercegovina spremna. Za sada imamo dovoljno kvalitetnog hotelskog i ostalog smještaja koji zadovoljava turističku potražnju. Do sada nismo bili destinacija luksuznog turizma, iako imamo smještajne kapacitete s pet zvjezdica, a i ostale usluge na visokim kvalitetnim razinama - ističe Tipura.
Dodaje kako su novi trendovi, koji su se razvili tijekom i nakon pandemije, donijeli veći interes za autentičnijim ali i luksuznim iskustvom te Hercegovina ima potencijal ponuditi i takvu vrstu odmora.
Nemaju sve destinacije isti prosjek noćenja
Glavne turističke destinacije u Hercegovini su svakako Neum, Međugorje i Mostar i tu se ostvaruju noćenja koja su u prosjeku oko dva dana, dok su ostale destinacije više izletničke i na njima nema neki značajan postotak noćenja.
- Gledajući cjelokupnu turističku sliku svaka destinacija je jako važna jer upravo one svojim autentičnim ponudama mogu biti razlog ostanti duže. Na primjer, gost koji posjeti Mostar, nakon istraživanja Starog grada i eventualnog izleta u Blagaj i Počitelj, mogao bi ostati duže ukoliko mu se ponude dodatne aktivnosti – poput avanturističkih izleta, vinskih tura ili neka outdoor aktivnost - kaže Tipura te nadodaje kako je ključ u planiranju i kako "moramo graditi turističku ponudu pametno i koordinirano".
Smatra i kako autentičnost svake destinacije u Hercegovini daje mogućnost za neku priču koja tek čeka da bude ispričana, a zadatak Turističke zajednice je podijeliti je s ostatkom svijeta.
Naglašava i kako Turistička zajednica HNŽ-a aktivno radi na disperziji turističkog prometa, s naglaskom na valorizaciju ruralnih područja kroz turizam.
Također, provodili su se različiti projekti po pitanju vinskog turizma i agroturizma, a planira se nastaviti s kamping turizmom, cikloturizmom i outdoor turizmom.
- Na turističkom tržištu mladi ljudi daju neke nove genijalne i inovativne ideje, a mi ćemo kao Turistička zajednica biti partner svima njima koji žele obogatiti turističku ponudu i prezentirati Hercegovinu na jedan drugi inovativniji i atraktivniji način - zaključio je Tipura.
Manager.ba