Evo kojim se lukavim metodama ovaj trgovački lanac iz Švedske koristi kako bi cijelo iskustvo kupnje bilo uspješno – i za vas i za njih.
Ako vam se ikada dogodilo da ste otišli u Ikeu ”samo da vidite što ima” i na kraju ste izišli s paketom čaša, umjetnom biljkom i nekim od slatkiša, ‘Gruenov transfer’ kod vas je upalio. ‘Gruenov transfer’ psihološka je teorija koja tumači utjecaj lokacije i razmještaja namještaja prema navikama kupca.
Alan Penn, profesor s londonskog sveučilišta University College, već godinama govori o tome kako Ikea namjerno dezorijentira kupce i tako ih navodi da kupuju, piše Večernji list.
Nema izlaza
Svaka Ikea ima samo jedan ulaz i jedan izlaz. Odmah na ulazu nalazi se dječja igraonica i svi moraju proći pokraj dječjeg smijeha i popeti se stubama. Možda je to čista slučajnost, a možda imaju teoriju i dokaze da smijeh utječe na veću potrošnju.
Osjećaj ugode
Čim se popnete jedinim stubama kod ulaza, naći ćete se u savršeno dizajniranim dnevnim sobama. Postoji realna mogućnost da oni samo žele da se opustite i počnete razmišljati o baš svemu što biste mogli kupiti i staviti u vlastitu dnevnu sobu.
Torbe za kupnju
Velike žute torbe nalaze se na svakom koraku i piše da se njima slobodno možete poslužiti. Poznati je trik da će kupci, ako uzmu košaru ili kolica, htjeti ih i napuniti, a američki trgovci bili su prvi koji su shvatili da veća kolica znače i veću potrošnju.
Odmor na pola puta
Kada prođete prvi dio Ikee, naći ćete se u kafiću i restoranu gdje se možete odmoriti. Imat ćete vremena za punjenje baterija kako biste bili spremni za nastavak trošenja novca.
Slaganje namještaja
Svaku komodu, ormar, stolić koji kupite u Ikei morate složiti sami uz dobivene upute. Tako dobijete vlastitih ruku djelo, a psiholozi kažu da vam se takav namještaj mnogo više sviđa. Istraživači s Harvarda osmislili su 2011. godine naziv ”Ikea efekt” kako bi opisali baš takvu pojavu, piše Večernji.