POSLOVNI SAVJETI
Greške koje male tvrtke čine pri širenju
Manager.ba/tockanai.hr BiH 15 veljače, 2018

Male tvrtke ne razumiju svoje klijente
Jedna od najvećih grešaka koju mala tvrtka čini pri širenju jest gubljenje iz vida svojih klijenata i njihovih želja i potreba. Iskusni poduzetnici savjetuju kako je prvi korak u razumijevanju kamo tvrtka želi ići shvaćanje potreba kupca.

Nepostojanje valjanog plana
Pri širenju potrebno je imati akcijski plan u kojem jasno stoji strategija privlačenja novih kupaca i postizanje komparativne prednosti na novom tržištu. Jedna od strategija može biti i preseljenje bliže kupcu, primjerice.

Male tvrtke ne prate vijesti i trendove
Još jedna greška koju mala tvrtka može napraviti pokušavajući se širiti jest da propusti pratiti vijesti iz sektora i djelovati u skladu s fluktuacijama i trendovima na tržištu. Prateći tržište tvrtka može, primjerice, pronaći odličnu novu lokaciju ureda što joj može donijeti brojne nove poslove.

Prepoznavanje potražnje
Male tvrtke moraju odlučiti koje će prodajne kanale, infrastrukturu i kakve odnose graditi na novom tržištu i odrediti čemu će se posvetiti.

Podcjenjivanje važnosti resursa i nedostatka vještina
Za malu tvrtku može biti od ključne važnosti da dovoljno rano prepozna nedostatke u resursima i vještinama i pripremi se za moguće probleme. Nužno je imati na umu činjenicu kako će se širenje odraziti na postojeće poslovanje te razmišljati, primjerice, kako upravljati dvama uredima na udaljenim lokacijama.

Zanemarivanje pitanja broja zaposlenih
Kad dođe do širenja, tvrtke često zaboravljaju dugoročnu brigu o zaposlenima. Pri planiranju širenja svakako treba imati na umu broj zaposlenih i kako će struktura izgledati za šest mjeseci ili godinu dana.

Izbjegavanje istraživanja tržišta
Ne posvetiti dovoljnu pažnju ekstenzivnom istraživanju tržišta može biti jako loše za malu tvrtku koja se nastoji širiti. Istraživanje daje odličan uvid u smjer kojim bi tvrtka trebala krenuti odnosno u spektar usluga i proizvoda koje bi trebala nuditi.

Male tvrtke u današnjem digitalnom svijetu također moraju u svakom trenutku isticati po čemu se razlikuju od ostalih. Ne smiju prerano pustiti kontrolu i dati uvid u svoje poslovanje.

Dovoljno vremena moraju posvetiti ciljevima i tehnikama razvoja.

I naravno, ovi savjeti nisu recept za uspjeh, ali uložiti vrijeme i resurse u predložene korake može pomoći ukloniti rizik koji donosi širenje na nova tržišta.