Glavni zastupnik Scavolinija za sve zemlje bivše Jugoslavije tvrtka Fema, u vlasništvu poznatog bivšeg košarkaša Željka Jerkova i supruge Dragice, inovatorice i poduzetnice koja se istaknula proizvodnjom organskog gnojiva od ovčje vune, širi svoje aktivnosti u pravcu istoka
U BiH ima ured u Sarajevu, u Hrvatskoj Fema već djeluje više od 30 godina s uredima u Splitu, Rijeci i Zagrebu, no sad kao generalni zastupnik brenda ulaze na tržište Srbije s lokalnim partnerom Art Investom kroz otvaranje prvog show room salona Scavolinija u Beogradu, ali i s velikim planovima.
Ekspanzija poslovanja u regiji, zanimljivo u slučaju Feme potaknuta je bumom luksuzne izgradnje u Beogradu, što potkrjepljuju i podaci s tamošnjeg tržišta nekretnina – cijene su po kvadratnom metru odletjele na 5-6 tisuća eura pa naviše.
“Iskorak na tržište Srbije rukovođen je rastom luksuznih brendova u čemu svoj važan udio ima globalni brend Scavolini koji obuhvaća kuhinje, kupaonice, dnevne boravke i garderobne ormare. Tržište u Srbiji raste po visokim stopama i mi u tome vidimo pravu priliku za razvoj i prisutnost ovog snažnog međunarodnog brenda. Prvi salon u Beogradu otvaramo 5. listopada, a investicija zasad iznosi oko 250 tisuća eura. No, naš je plan uz pomoć lokalnog partnera ugledne proizvodne tvrtke Art Invest brzo širenje mreže show roomova u nizu gradova u Srbiji”, kaže Jerkov, nekoć vrsni košarkaš, zlatni olimpijac i igrač kluba iz Pesara koji je nekoć nosio ime Scavolini. Boje brenda danas brani kao poduzetnik. Srbijanska tvrtka Art Invest u vlasništvu poduzetnika Milana Habeka godinama se bavi proizvodnjom namještaja i opremanjem hotelskih objekata. Kako navodi Habek, danas zapošljavaju 100-tinjak ljudi.
U svom su razvoju došli do točke u kojoj se zbog rasta tržišta luksuza očitovala potreba za suradnjom s međunarodnim jakim brendom. Tako se rodilo partnerstvo sa Scavolinijem u kojem su moguće nove kombinacije suradnje.
Trenutačno je fokus na predstavljanju dolaska talijanskog brenda na to tržište u sklopu 59. međunarodnog sajma namještaja u Beogradu početkom listopada.
Scavolini je u 2023. ušao u povijesni registar brendova od nacionalnog interesa, zamišljen na način da se u Italiji obuhvate tvrtke koje su na nacionalnom teritoriju prisutne bar 50 godina, a ističu se izvrsnošću. Prema Fabijani Scavolini, najjača strana tvrtke je što ima i sjedište i proizvodnju u Italiji pa ne postoji rizik za postizanje maksimalne kvalitete proizvodnje.
Jerkov navodi da kompanija nikad nije odstupila od svog poslovnog modela da se sva proizvodnja namještaja i njegovih dijelova odvija u Italiji, odnosno u Europi, što uključuje visoku razinu suradnje s lokalnim proizvođačima u gradu Pesaro, u regiji Marche.
250 tisuća eura početno je ulaganje, a prvi salon u Beogradu otvara se 8. listopada
Kad su mnogi jaki međunarodni brendovi odlučili dislocirati proizvodnju u Aziju zbog nižih proizvodnih troškova, Scavolini je inzistirao na jačanju poslovnih subjekata Italije i kooperanata jer smatraju prioritetom da “lokalna zajednica i ekonomija Italije raste da bi brend dugoročno opstao”. To se sve, kako navodi, potvrdilo i u Covidu, jer kad su se lanci opskrbe prekinuli, Scavolini je sve isporučivao u rokovima, bez podizanja cijena.
Rast u regiji 25%
Tvrtka je u vlasništvu obitelji Scavolini više od 60 godina i kao najveći proizvođač talijanskih kuhinja konstantno drži prvo mjesto u Italiji, dok su na području bivše Jugoslavije lani zabilježili rast od čak 25% u odnosu na 2021., a trend se nastavlja. Visoke stope raste ostvaruju i na tržištima izvan Europe, primjerice SAD-a i Kine gdje se nekretnine standardno kupuju s ugrađenom kuhinjom i kupaonicom. Ta najveća tržišta globalno po njihovim su pokazateljima također sve više zainteresirana za očuvanje okoliša i brigu za zdravlje kupaca.
“Prvi su primjerice počeli pričati o tome da sva ljepila i boje na namještaju predstavljaju potencijalni rizik za zdravlje. Scavolini je to riješio i potvrdio izvrsnost nizom certifikata uključujući EFS Chain of custody (lanac nadzora). Certifikat koji imaju od 2021. znači da proizvode samo ono što je od koristi za cijeli planet. Smatraju da je neprihvatljiva proizvodnja koja ne vodi računa o okruženju i okolišu, a to se prije svega odnosi na izbor materijala koji ulaze u proizvodnju, a posebno proizvodnju kuhinja, dnevnih boravaka i kupaonica. U tom smislu posljednjih su godina usvojili potpuno nove i bitno različite radne procedure, transparentne i široj zajednici, a namjera im je ostaviti što manji otisak iz poslovanja na našem planetu. U tom smislu okrenuti su materijalima poput celuloze i drvenih poluproizvoda čija se proizvodnja i ugradnja neprestano kontrolira”, kaže Jerkov.
Jedan od glavnih ciljeva Scavolinija je i smanjenje otpada. U proizvodnji odvajaju više od 30 različitih vrsta otpada, iskorištavajući čak 90% njih, prije svega papir, karton, drvo, staklo, metale i plastiku. Svaki od tih otpada se uspješno prerađuje ili preusmjerava u proizvodnju nove energije. Scavolini Green Mind, program o kojem je riječ, dakle podrazumijeva uštedu na energiji, gospodarenje otpadom te očuvanje zraka i vode čistima. Već nekoliko godina koriste isključivo energiju iz obnovljivih izvora, što suvlasnik Feme s ponosom ističe.
Pet zvjezdica
A kompanijska agenda održivosti u kombinaciji s čistim luksuzom dolazi do izražaja i u njihovim aktivnostima u Crnoj Gori. Tamo je Fema prisutna kao dionik u najvećem investicijskom projektu u jugoistočnoj Europi procijenjene vrijednosti 1,5 milijardi eura – to je kompleks Luštica Bay, desetogodišnji projekt s golf terenima, vilama i hotelima, novi grad koji je urbaniziran s marinom, a u kojem Fema sudjeluje s opremanjem vila i luksuznih stanova, znači sve s pet zvjezdica.
“Taj posao je Fema dobila na natječaju prošle godine, a u fazi smo opremanja. Na godišnjoj razini ćemo opremati pedesetak vila, moguće i više, te ovisno o tome kako završavaju dio po dio projekta, tako se mi uključujemo s našom uslugom”, kaže Jerkov.
poslovni.hr / Manager.ba