Vlasnik Facebooka Mark Zuckerberg najavio je krupne promjene u načinu funkcioniranja ove društvene mreže koje će se negativno odraziti na sve koji koriste Facebook u poslovne svrhe, poput medija i oglašivača.
Promjene su najavljene, navodno, radi dobrobiti čitatelja ali zapravo iza njih vjerojatno stoji želja da se zaradi još više novca.
Facebook je u četvrtak najavio da mijenja News Feed kako bi veći prioritet dao postovima prijatelja, članova obitelji ili grupe, a na štetu postova medija i oglašivača, piše CNN.
Kompanija će, generalno, povećati doseg postova koji potiču konverzaciju i interakciju a smanjiti doseg postova „koje korisnici konzumiraju pasivno, bez komentariranja i dijeljenja“.
U svom postu na Facebooku, Zuckerberg je rekao da je istraživanje pokazalo da su za dobrobit čitatelja važnije veze s prijateljima i obitelji nego „pasivno čitanje članaka ili gledanje videa“.
– Manje ćete vidjeti sadržaj medija, kompanija i brendova, rekao je Zuckerberg.
Sa više od dva milijuna korisnika širom svijeta, bilo koja promjena na Facebooku može izazvati ogromne posljedice. Ovaj potez, konkrentno, može nanijeti ogromnu štetu medijima i brendovima koji se oslanjaju na Facebooku radi distribucije i promocije svog sadržaja.
Iz Facebooka kažu da će nastaviti „cijeniti sadržaj izdavača“. No, pritisak na medijima će biti da kreiraju sadržaj koji će generirati konverzaciju i interakciju, ako žele da poprave svoj položaj i budu zapaženi u News Feedu.
Kako se i očekivalo, promjene se neće odnositi na plaćeni sadržaj, jer je on „poseban sistem“. Drugim riječima, ova mjera će natjerati medije i oglašivače da više plaćaju Facebooku za vidljivost svojih postova jer će njihov organski doseg biti smanjen.