Synergy Soft d.o.o. je bh. startup softverska kompanija sa sjedištem u Kaknju, koju su počektom 2018. godine osnovala dva mlada i obrazovana biznismena – Alem Zekić, magistar elektrotehnike i Edin Bjelopoljak, diplomirani ekonomista.
Sinergija tehničkog znanja, kvalitetnog prethodnog poslovnog iskustva u domenu sofver inženjeringa i marketinškog nastupa na tržištu, rezultirala je osnivanjem ove, na neki način, posebne bh. startup poslovne priče. Synergy Soft je u svom prvom polugodišnjem radu uradila odlične strateške odluke koje su donijele i nove projekte.
Synergy Soft je oficijelni partner njemačkih kompanija MEYLE i Ingenieurbüro Eber GmbH u domenu procesne industrije i automatike, što im na terenu daje mogućnost odabira svjetski poznatih brendova u kompletiranju softvera i hardvera u oblasti automatizacije industrije.
Zbog čega je ovaj uspješni dvojac odlučio ostati u BiH i pokazati svima da se i ovdje može napraviti prava priča i stvoriti pozitivna atmosfera pročitajte, između ostalog, u opširnom intervjuu za Poslovne novine.
Šta izdvaja Synergy Soft od drugih softverskih kompanija?
Synergy Soft d.o.o. je sto posto bh. kompanija sa domaćim kapitalom mladih ljudi koji su svoje obrazovanje stekli upravo u Bosni i Hercegovini, a iskustvo pokupili sa prethodnih međunarodnih projekata. To je u većini slučajeva obrnut proces u softverskoj industriji u BiH. Većina firmi ima osnivače stranog porijekla, rade projekte za strane kupce, gdje se praktično iskorištava domaća pamet, jer je cjenovno niža u odnosu na zemlje zapada, SAD… Synergy Soft je kompanija koju čine mladi bh. državljani, educirani i spremni da svoje ideje i proizvode ponude upravo na tržištu Bosne i Hercegovine, što se pokazalo i odlična poslovna odluka koje je urodila plodom već u prvom kvartalu od osnivanja.
Sinergija znači raditi zajedno i upravo je to krilatica koja nam daje motivaciju za nastup na tržištu jer ko će bolje razumijeti probleme i potrebe firme iz Tuzle, Sarajeva, Banjaluke, Visokog, Zenice, od nas, inženjera iz Bosne i Hercegovine. Upravo taj agilni pristup na tržištu i kreiranje softverskih rješenja sa notom inovativnosti i unaprjeđenja poslovnih procesa izdvaja sinergiju od koje imaju korist i klijenti i bh. razvojni tim Synergy Softa. Ne energija koja uzima i oslobađa, nego sinergija koja obostrano razmjenjuje snagu i benefite.
Kako su vas klijenti prepoznali i kako ste pronašli svoje mjesto na tržištu?
Synergy Soft pažljivo je odabrao listu potencijalnih klijenata, sagledao profile kompanija, predvidio određene sofverske potrebe ili nadogradnje i direktno stupio u kontakt sa upravama firmi gdje se daljnja komunikacija i razgovor o kreiranju sofverskog rješenja formalno pretvorila u poslovnu saradnju. U razgovoru sa klijentima, iako mladi, nastupamo ozbiljno i isporučujemo rješenja na vrijeme, gdje poslije svakog završenog posla dobijamo i preporuke od usta do usta’, što u principu najbolje funkcionira – za jednu firmu dogovorimo uslove saradnje, uradimo informaciono rješenje, isporučimo na vrijeme – onda upravo ta firma preporuči svojim kolegama i poslovnim partnerima ‘onu mladu ekipu iz Kaknja’ koja precizno i brzo obavlja dogovorene zadatke.
Synergy Soft od osnivanja do danas potencira priču o održivom razvoju u BiH i promovira pozitivan ambijent za ostanak i rad u našoj državi. Stalno su u fokusu boje državne zastave i iskrena ljubav prema domovini. Vjerovatno se ta ljubav na poslovnim sastancima pretvori u neku vrstu motivacije i entuzijazma kojeg primijećuju naši poslovni partneri. Također, većina partnera preferira domaće rješenje jer razvojni timovi su na raspolaganju da sve zahtjeve brzo riješe gdje se uz brzu reakciju doda i neka vrsta sigurnosti da kao naš partner imate razvojni tim na nekih 30 ili 50 kilometara udaljenosti, što svakako pozitivno utječe na naš angažman. Pored ambijenta i promocije domaćeg bh. softverskog rješenja, tu su svakako i ekonomski faktori koji utiču na odluku partnerske firme da odabere upravo Synergy Soft, a to je spoj reference, poznavanja i kvaliteta rada u tehnologijama, ozbiljnosti u finansijsko-administrativnom domenu i posvećivanja pažnje u svim detaljima gdje u većini slučajeva pozitivno iznenadimo klijente predlažući neke novitete za koje su do sada morali izdvajati velika sredstva. Sada to nije slučaj, od kada je Synergy Soft na tržištu.
Šta je do sada urađeno, a na šta ste posebno ponosni?
Prva stvar koja se veže za ponos i Synergy Soft je konstantna podrška naših roditelja od kojih smo naslijedili tu upornost i pretočili je u odlučnost da uspijemo na ‘našem terenu’ u Bosni i Hercegovini. U poslovnom smislu, to je zasigurno kreiranje softverskih rješenja koja uistinu pomažu našim klijentima – kao što je informacioni sistem eParlament, za pripremu, upravljanje i održavanje sjednica općinskih vijeća, kantonalnih skupština i državnih parlamenata. To uskoro postaje prepoznatljiv bh. domaći brand. Prepoznavanje naše lokalne zajednice i Općine Kakanj koja je u principu i naš prvi klijent gdje smo implementirali eParlament, dodatno nas je ohrabrila i učvrstila činjenicu da je moguće uspjeti u BiH. Danas, već poslije dvije godine od implementacije projekta eParlament, sistem radi nesmetano bez ijedne tehničke barijere. To je test koji smo položili poslije mnogo neprospavanih noći, ali smo položili, i zahvaljujemo našoj Općini na podršci i povjerenju. Velika stvar za mlade startup kompanije kao što je Synergy Soft.
Nastupajući na tržištu ulažemo sve svoje resurse i stavljamo ih na raspolaganje našim klijentima. Ulazimo srcem u svaki projekat i sa sigurnošću možemo reći da uživamo u svakom projektu i susretu sa klijentima koji su već sada navikli na naše prisustvo i konstantno forsiranje pozitivne sinergije. Naši klijenti su, uz naš razvojni tim, najveći ponos Synergy Softa.
Ostali ste u Bosni i Hercegovini?
Da! Rodili se tu, završili školu tu, pokrenuli posao – upravu tu, u Bosni i Hercegovini! Iako smatramo da je to sasvim normalan slijed radnje poslije završetka školovanja, i sticanja prvih radnih iskustava, da pokrenemo vlastiti biznis u našoj domovini, podijeliti ćemo našu priču sa vama zbog armije mladih ljudi koji upravo sada gledaju u dva pravca – ostati ili otići.
Radili smo za velike firme, učestvovali na velikim projektima, putovali i vidjeli kako to rade naši vršnjaci u drugim zemljama EU, Turske, Saudijske Arabije… Princip je isti, na osnovu ideje formiraš projekt, na osnovu projekta formiraš proizvod, na osnovu proizvoda formiraš listu potencijalnih klijenata, na osnovu liste formiraš potencijalno tržište, na osnovu tržišta analiziraš kako biti bolji, drugačiji i korisniji za klijenta. Taj princip je upravo primijenjen u našoj priči, u našoj BiH. Vjera u Boga, podrška porodice, sigurnost u znanje i dobra volja su svi preduslovi koji su nama pomogli da ostanemo na pozitivnoj strani priče.
Odabrali smo Bosnu i Hercegovinu, odabrali smo vlastiti biznis jer bismo ionako radili za nekog, negdje, gradili tuđe snove… ovako to radimo za sebe i ljude oko nas. Preporuka svim mladim ljudima, sjedite – dobro analizirajte i pokrenite, vrijedi, vidjet ćete.
Firma mora imati lidera!?
Po uzoru na američki okvir i organizaciono ustrojstvo kompanije, Synergy Soft d.o.o. vode dva mlada bh. stručnjaka, Alem Zekić, magistar elektrotehničkih nauka na Elektrotehničkom fakultetu u Sarajevu, koji za razliku od (pre)velikog dijela mladih ljudi koji su iz BiH otišli trbuhom za kruhom, ostaje u sredini odakle je i počeo i Edin Bjelopoljak, diplomirani ekonomista, koji pored niza respektabilnih kompanija za koje su radili, odlučuju sinergijski pokrenuti vlastitu poslovnu priču. Raspodjela radnih zadataka u odvojenim sektorima, tehničkom i finansijsko-administrativnom u okviru zajedničkog sinergijskog djelovanja i vođenja razvojnog tima, kao i nastupa na tržištu, čine okosnicu razvoja ove bh. startup kompanije. U razvojnom i tehnološkom domenu, lider kompanije Synergy Soft d.o.o Alem Zekić, nakon završenog master studija na Elektrotehničkom fakultetu u Sarajevu ‘zanat peče’ dvije godine na pozicijama vezanim za razvoj sofvera i hardvera i projektima nacionalnog i internacionalnog okvira u cijenjenim bh. kompanijama.
Nakon dvije godine profesionalnog angažmana u drugim firmama osjećao sam da dovoljnu količinu spremnosti za osnivanje vlastite firme. Veliki utjecaj na takvu odluku napravila je i želja za profesionalnim napretkom, jer mislim da je najbolji način za razvoj ličnosti u mladosti i ubrzan profesionalni napredak samostalno vođenje projekata. Da bi u zrelim godinama pojedinac bio spreman uspješno upravljati velikim projektima tome mora prethoditi adekvatno iskustvo. Nažalost, ta činjenica je u državi skoro pa apsolutno zanemarena, mladi skoro da nikako nisu prepoznati od onih od kojih bi trebali biti prepoznati, tako da je samoinicijativa jedan od rijetkih izbora za napredak. Uz takav pristup, u budućnosti i država i kompanije teško će imati odgovarajuće profile ljudi na ključnim pozicijama.
Koji je motiv za daljni rad Synergy Softa?
Tržište BiH je nepokriveno tržište informacionim tehnologijama. Privredna društva, organi javne uprave, javna preduzeća i institucije uveliko zavise od zastarjele tehnologije i parcijalnih rješenja čiji je rok upotrebe davno istekao. U filozofiji razvoja Synergy Softa, osnovna smjernica razvoja isporuka sistema po mjeri i zahtjevima klijenta, što znači saslušati problematiku i potrebe i iz toga izvući optimalno rješenje koje će sadržavati tri najvažnija elementa koja donose pobjedu, a to su kvalitet, cijena i vrijeme isporuke. Dakle, motiv za daljnji rad je izazov da postojećim klijentima donesemo, do sada neviđenu razinu podrške, a budućim klijentima u BiH približimo Synergy Soft agilni pristup, koji će zasigurno donijeti softversko rješenje po mjeri, bez skraćivanja i dugih rukava.