KOMPANIJE
Dragan Ninić: Što je Rimac za automobile, to je kompanija LANACO za platforme
manager.ba/akta.ba BiH 28 listopada, 2021
Izvor fotografije:
akta.ba

Obiteljska kompanija LANACO, sa svim svojim pozitivnim i manje pozitivnim elementima, više od 30 godina uspješno razvija korporativne elemente koji im omogućavaju da budu globalna kompanija s atraktivnim servisima i uslugama.

 

Dragan Ninić, menadžer Sektora za razvoj poslovanja kompanije LANACO, zadovoljan je postignutim rezultatima. Nastoje da zadrže o sve ono što jedna porodica treba ima, ali i da pripreme generaciju koja će s puno znanja i volje preuzeti jednu veliku, uspješnu kompaniju.

"Tako radimo jednu kvalitetnu fuziju ova dva cilja i to jedna od naših misija i kao porodica kvalitetno pokrivamo strateške tačke važne za budući razvoj kompanije", navodi Ninić za Akta.ba.

Danas se tako suočavaju s izazovima kako kvalitetno pružiti uslugu na proizvode koji su 100 posto intelektualna svojina, kako organizirati rad ljudi i suport korisnicima na različitim vremenskim zonama, i sve ono suštinski što je izazov u svim sferama života.

Tržište SAD-a i Australije

LANACO je danas sa svojim rješenjima prisutan i Sjevernoj i Južnoj Americi, Africi, a u planu je i ulazak na australijsko tržište.

Najbolji primjer je EduIS koji je danas globalno prisutan.  S ponosom ističu da naša djeca imaju jedan od najnaprednijih sistema koji snažno podržava nesmetano funkcioniranje domaćeg obrazovanja, a koji će da koriste i brojni drugi obrazovni sistemi širom svijeta. 

"Sa EduIS-om smo se iz Afrike, preselili u zemlje jugoistočne Azije, u zemlje Pakistana, Indije, Bangladeša, dakle jednom velikom geografskom području. U narednim godinama bit ćemo u prilici da sudjelujemo u nekim stvarima koje su tek u ovom momentu globalno u fazi razvoja. Dakako, poznat je primjer iz regije i kompanije Rimac što je napravila i što će napraviti. Ono što je automobil za kompaniju Rimac, to su za Lanaco naši brendovi i platforme. Mi možemo da pokažemo naše znanje i umijeće. To su platforme kojima demonstriramo kako naše tehnologije rade", priča Ninić. 

Shodno tome, napominje da su prepoznali potencijal da svoje centre šire van granica regije.

Nakon što su prošle godine otvorili kompaniju u Dallasu, država Teksas, u  finalnim su pregovorima oko otvaranja tržišta Australije i razmišljaju između dvije lokacije Sydney ili Melburne.

Partner biznisa u digitalnoj transformaciji 

Ističe da im geografska pozicija nikada nije bila prepreka da naprave sve što znaju. Plan im je u narednih tri do pet godina njihova poslovna rješenja namijenjena za mala i srednja poduzeća, budu prisutna u svim industrijama.

"Želimo da napravimo prvu SAS kuću rješenja i da budemo partner biznisima kako bi uspješno prošli ovu prvu fazu digitalne transformacije", ističe on.

Podsjeća da kompanija LANACO ima nevjerojatan portfolio vlastitih rješenja, koji su nastajali tijekom 30 godina postojanja kompanije. Danas su njihove platforme prisutne u obrazovanju, zdravstvu, HoReCa sektoru, malim biznisima itd. 

Zadnjih pet godina razvijaju Go platformu koja predstavlja smart city platformu i naravno bave se rješenjima koja su u domeni transporta, okoliša, kvalitete zraka, poljoprivrede, industrijskih rješenja i proizvodnih kapaciteta…

"Ovim rješenjima na različitim nivoima biznisa možemo da omogućimo skok i da se naš posao ne svodi na ograničen vremenski period, već da u kontinuitetu pružamo pomoć i da im s puno većim preciznošću kompanija omogućimo da se na vrijeme spreme na ono što se dešava u okruženju", objašnjava Ninić i dodaje da uz ovu diverzifikaciju različitih industrija i fuziju megatrendova mogu odgovoriti na neke globalne izazove.

Obrazovanje kadra 

LANACO vjeruje u moć i snagu obrazovanja i ulaže u podršku obrazovanju sa željom da sistemski pomogne izgradnju digitalnog društva. 

Govoreći o tome koliko je teško naći dobar kadar i znanje, kaže da je prije svega važno kreirati ga i prije nego što ga tržište zatreba.

"Mi kao kompanija u okviru Bit Alijanse radimo na tome i trudimo se da budemo prisutni u sektoru obrazovanja jer je to jako važno. S druge strane, moramo da stvaramo priliku da dopremo do mladog uma, da im otvorimo perspektivu i pokažemo što je to sve moguće uraditi", navodi on.

Ipak, ocjenjuje da sve zemlje regije, nažalost, ne rade u tome kvalitetan posao. 

Ono što dodatno opterećuje razvoj je neusklađenost država u smislu zakonskih regulativa i jako veliki broj nedefiniranih područja rada.

"Uvijek se nudi nešto više i bolje i potrebe našeg društva koje su diktirane ekonomijom i regulativom, svest ćemo na to neće imati tko da odgovori na potrebe tržišta. Zato bih volio da kompanije rade više i ulažu u svoj proizvod što god da je on. Ako proizvodimo nešto što naše društvo ne može da konzumira, mi ćemo u konačnici samo proizvoditi i nećemo moći ništa da naučimo i evoluiramo. Što nam onda ostaje? Sutra ćemo postati skupa sredina za proizvodnju tog proizvoda, pa se ni on neće proizvoditi. Onda ćemo ostati i bez znanja, i bez proizvoda i bez tržišta i igrat ćemo 'poker bez karata'", poručuje Ninić. 

Upravo zbog toga uvijek propagiraju kapacitet i masu koja će pogodovati u kontekstu znanja i ljudi koji ulaze u kompaniju.

Smjena generacija 

Za kraj, budući da se završava godina jubileja, koja sama po sebi nagovještava smjenu generacija, Ninić se osvrnuo i na planove u tom kontekstu.

Trenutno su, kaže, svi u fazi da se bave svojim domenima koji se prepliću i dodiruju u manjim segmentima, a različitost unutar odnosa porodice i kompanije je uvijek dobrodošla. 

Želja svih u porodici je da svim uposlenicima omogući da kompanija bude njihova platforma za razvoj, gdje mogu da pokažu za što su sposobni i što mogu da naprave. 

"Želja mi je da izgradimo kompaniju koja ne ovisi o nama, a u budućnosti, ako neko od nas, prvi ja, bude prepreka razvoju, kompanija mora ići dalje. Uređenje i sistem koji želimo da napravimo u narednih 30 godina jeste da se potpuno razdvoji komponenta vlasništva od komponente razvoja i onoga što jeste srž posla. Dakle, da otvorimo put onima koji su pametniji, sposobniji, imaju više vremena i da LANACO može biti njihova platforma za razvoj. Onaj koji može više da, neka pobijedi i radi dalje. Misija kompanija je da to omogući", zaključio je Ninić. 

  • Connect Agencija
  • LRC d.o.o. Sarajevo
  • Connect Agencija
  • LRC d.o.o. Sarajevo
Povezani članci

1

2

Tagovi: