KONFERENCIJA U MOSTARU
Došao je neki novi turizam
Manager BiH 20 rujna, 2024
Izvor fotografije:
Bljesak.info

Ulaganja u turizam se višestruko vraćaju i isplaćuju, ali smo dužni ulagati i u infrastrukturu, obrazovanje i ostanak radne snage, u zaštitu naših prirodnih ljepota i kulturnog naslijeđa, te u promociju onoga što imamo

 

Konferencija u organizaciji Federalne novinske agencije (FENA) i Turističke zajednice Hercegovačko-neretvanske županije (HNŽ) okupila je u Mostaru predstavnike medijskih agencija, turističkih zajednica, gospodarskih komora i turističkih agencija iz BiH, Hrvatske, Italije... 

Ulaganja u turizam se višestruko vraćaju i isplaćuju, ali smo dužni ulagati i u infrastrukturu, obrazovanje i ostanak radne snage, u zaštitu naših prirodnih ljepota i kulturnog naslijeđa, te u promociju onoga što imamo, poručila je federalna ministrica okoliša i turizma Nasiha Pozder na otvaranju konferencije.

-Bosna i Hercegovina je još uvijek neotkrivena tajna za mnoge i tu i leži čar onoga što tek postaje turistički brend, priča koju skupa tek trebamo prenijeti onima koji žele da budu cijenjeni gosti, onima koji tragaju za duhovnošću, za avanturama u netaknutoj prirodi, odmoru u autohtonim selima, užitku u mirisnim vinima i najukusnijim sirevima od posavskog do livanjskog – kazala je.

Dodala je, kako su u ovoj priči, u brendiranju Bosne i Hercegovine kao poželjne, sigurne, posebne destinacije mediji jedan od najvažnijih aktera i njihova je uloga da doprinesu u jačanju povjerenja, promicanju vjerodostojnosti i odgovornosti u turizmu.

-Federalno ministarstvo okoliša i turizma u ovoj zajedničkoj zadaći pripremilo je uz podršku USAID i prošle godine na svjetski dan turizma dobilo podršku u oba doma parlamenta FBIH Strategiju razvoja turizma, prvu takvu u Federaciji i time smo kreirali okvir u kojem želimo da razvijamo našu destinaciju i naš brend. Ove godine smo na pet različitih programa dodijelili 4 miliona KM za razvoj turizma što je za 3 miliona više nego prije godinu dana, ali ću podcrtati da je to i dalje daleko od dovoljnog jer su potraživanja prelazila 20 miliona KM – rekla je Pozder.

Kako kaže, ulaganja u turizam se višestruko vraćaju i isplaćuju te da treba ulagati i u infrastrukturu, obrazovanje i ostanak radne snage, u zaštitu prirodnih ljepota i kulturnog naslijeđa, kao i u promociju.


Neki novi turizam

Gradonačelnik Mostara Mario Kordić rekao je kako je Mostar ranijih godina imao ozbiljan problem kada je u pitanju turizam, bez Gradskog vijeća nije imao mehanizme donošenja odluka koji bi regulirale tu oblast. "Svi smo mi nestrpljivi i htjeli bi preko noći to promijeniti, međutim neke loše navike i običaji se lako stječu, ali se teško rješavaju. Trenutno smo na dobrom putu, istaknuo je Kordić te naglasio važnost Strategije razvoja. 

Naglasio je kako nakon pandemije koronavirusa kreće jedan novi model ponašanja turista u svijetu, što se dogodilo i u Mostaru, kada odjednom dođe ogroman broj turista.

-Kako mi još nismo bili spremni za upravljanje tako velikim brojem pojavio se problem da su destinacije postale prebukirane i skoro pa više i nemoguće u kontekstu da pruže tu ugodu turistima. To smo prepoznali, radili na tom svemu i kao rezultat tog rada imamo takozvani Mostar Pass ili jednu turističku karticu Grada Mostara kroz koju nam je ideja napraviti upravo kontra priču ovom prebukiranju Starog grada, naime da kroz Mostar Pass počnemo upravljati ogromnom rijekom turista koja dolazi u grad. Treba nam još puno rada, jer Mostar Pass nije obveza, a da bi nešto prodali moraju ljudi znati da to nešto i postoji. Tu upadaju mediji i prezentacija te cijele priče – naglasio je gradonačelnik.


Uz bok turističkim odredištima u okruženju 

Ravnatelj Turističke zajednice HNŽ-a Anđelko Maslać navodi kako je je HNŽ, odnosno Hercegovina, postala stvarno turističko odredište i stala uz bok turističkim odredištima u okruženju, a posebno na Mediteranu, kojem i pripada. Istaknuo je kako se turizam transformirao u globalnu industriju te uloga medija u tom procesu postaje sve važnija. 

Kao posrednici na turističkom tržištu, Maslać smatra kako mediji, osobito digitalni mediji i društvene mreže, imaju ključan utjecaj na izbor odredišta. 

"U tom je pogledu bitno usmjeriti aktivnosti po pitanju edukacije o mogućnostima suvremenih tehnologija, te osposobljavanja turističkih djelatnika i svih koji su naslonjeni na industriju putovanja, odnosno turizam. Vjerujem kako će nam ova međunarodna konferencija pomoći u dinamičnom i zanimljivom putovanju prema zadobivanju pozornosti potencijalnih turista i kako ćemo na konferenciji dobiti određene odgovore i smjernice za budućnost", zaključio je

Konferencija "Mediji i turizam" strukturirana je kroz dva panela: "Uloga medija u popularizaciji turističkih destinacija" i "Medijska komunikacija turističke ponude". U prvom panelu sudjelovali su direktor Fene Elmir Huremović, direktorica Hine Branka Vojvodić, glavni tajnik Europske alijanse novinskih agencija Alex Giboi te zamjenik direktora za međunarodno poslovanje talijanske novinske agencije ANSA Rodolfo Cardarelli, a panel će moderirati glavnu urednik FENA-e Dejan Jazvić. 

Uvodničar i moderator drugog panela bio je menadžer za komunikacije USAID Turizam Gorčin Dizdar, a na panelu sudjeluju potpredsjednik Gospodarske komore FBiH Marko Šantić, direktorica Turističke zajednice Grada Tuzla Amra Jaganjac, direktorica Pino Nature Hotela i agencije Relax Tours Aida Terzić te direktor Zračne luke Mostar Marko Đuzel. 

 

Manager.ba

Video
LAFAT
Lider u preradi metala i korištenju alternativnih izvora energije u BiH i regiji
BERBA URANILA
Kakva će vina doći od ovogodišnje berbe?
ANER KRUŠKONJA, OBRTNIČKA KOMORA HNŽ
Koliko se danas isplati biti obrtnik