SAVJETI
Digitalni procesi: Menadžment i uposlenici su ključni za uspjeh digitalne transformacije kompanije
manager.ba/akta.ba 26 rujna, 2022

U svakodnevnoj komunikaciji susrećemo se s nizom pojmova iz digitalnog svijeta, u posljednje se vrijeme sve češće spominje digitalna transformacija.

 

Ona utječe na sve sektore privrede i mijenja naš život, rad i komunikacije. Digitalna transformacija danas više nije pitanja izbora – ona je neizbježna, neophodna i nezaobilazna.

Digitalna transformacija se stalno mijenja, mijenjaju se trendovi i tjeraju nas da konstantno održavamo korak sa njima.

Na nedavno održanoj prvoj konfernciji na temu Industrijska digitalna transformacija 2022. - Industrial Digital Transformation, direktor kompanije Comtrade System Integration, Omar Krivošija kazao je da je za digitalnu transformaciju neophodna podrška menadžmenta kako bi poslovne ciljeve uskladio s tim procesom.

"Digitalna transformacija nema mogućnost za uspjeh ukoliko ne mijenjate kulturu unutar svoje kompanije. Ukoliko ju ne mijenjate onda radite na tradicionalni način. Ukoliko zaposlenici nisu zainteresirani za uvođenje i praćenje novih trendova onda vam to treba biti dobar znak da od istih odustanete, jer od toga neće biti uspjeha. Ukoliko menadžment i lider kompanija nisu spremni za nove trendove i tada treba odustati”, kazao je Krivošija.

Riječ "transformacija” opisuje proces u kojem prolazimo određenu promjenu i koji traje neko vrijeme. Digitalna transformacija odnosi se na proces koji započinje od trenutka kada organizacija krene razmišljati o uvođenju digitalnih tehnologija u svim područjima poslovanja i traje do trenutka njihove potpune integracije.

Međutim, digitalna transformacija uključuje i pojedince nije dovoljno samo uvesti digitalnu tehnologiju u poslovanje, važno je i educirati zaposlenike.

Pojasnio je da iako postoji bezbroj dobrih primjera, ali da se dobra rješenja mjere samo onoliko koliko je digitalizirano tj. koliko je to korišteno unutar kompanije.

“Dobrih rješenja ima, implementacije ima samo je pitanje promjene kulture, spremnosti da se to prihvati i naravno odlučnost menadžmenta da to sve izgura do kraja”, kazao je.

S obzirom da se u digitalizaciji sve odvija jako brzo, ne treba nas plašiti da ako nešto nismo primjenili u tom momentu to nećemo moći i kasnije, kaže Krivošija. Taj zaostatak će nam omogućiti da iz drugih primjera pa i grešaka uvidimo situaciju i možda neke programe implementiramo na jednostavniji i bolji način.

DIGITALIZIRANI BRŽE RASTU

Digitalna transformacija je sve prisutna, uređaji i mogućnosti za digitalnu transformaciju su svuda oko nas od autombila koja vozimo, smart city rješenja pa do kućnih uređaja koje koristimo ili nekih složenijih oblika.

Istraživanja pokazuju da kompanije koje su se okrenule ka digitalizaciji procesa brže rastu, prisutnije su na tržištu i svu onu konkurenciju koja razmišlja tradicionalno ostavljaju iza sebe.

Kada je riječ o trendovima Krivošija je kazao da je Cloud computing jedan od trendova koji je prisutan zadnjih 10-tak godina i jako je dobro poziconiran kod domaćih kompanija.

Digitalna transformacija može obuhvaćati područja kao što su digitalni marketing, digitalizacija i automatizacija poslovnih procesa, digitalna nabava, digitalizacija prodajnih predstavnika, Big Data i slično. Najveći je problem što se i dalje odgađaju odluke vezane uz uvođenje nove tehnologije.

U procesu digitalne transformacije želimo da tehnologija korisnicima omogući da traže ono što žele, i to kad god i kako god to žele. Razvoj novih tehnologija, softvera i aplikacija omogućio je da se organizacije povežu s korisnicima na različitim razinama od informiranja o kupnji, pomoći pri odlučivanju i procesu kupnje do razmjene informacija o zadovoljstvu. Stoga digitalna transformacija znači i promjenu svih oblika poslovanja i procesa u kojima su zaposlenici organizacije u interakciji s njezinim korisnicima.

KLJUČNI PROCESI

Krivošija je kazao da digitalnu transformaciju treba posmatrati kroz tri stuba procesa. Prvi je da zaposlenicima omogućite da transformišu svoj rad, tako što će sa bilo kojeg uređaja u bilo koje doba moći da odgovore na zadatke, to će ih učiniti produktivnijim. Drugi stub su korisnici putem kojih kroz razne aktivnosti, koje su vezane za digital marketing i slične procese napravite fanove, treba da pokažete da o njima brinete.

Transformacija produkta je treći stub procesa i nešto za šta u BiH nemamo puno primjera ali je ima i jedan je od noviteta na tržištu.

“Ono što je ključ da sva digitalizacija ostvari svoju punu svrhu i cilj jeste i njena zaštita. Posebno treba voditi brigu o cyber sigurnosti kao vrlo važnoj komponenti uvođenja novih i inovativnih sistema. Ukoliko ne brinete o edukaciji svojih zaposlenika i sigurnosti svog sistema izlažete se ogromnom riziku koji može ugroziti vaše poslovanje. Ukoliko idete u digitalnu transformaciju i realizaciju takvih sistema treba obratiti pažnju na kulturu unutar kompanije koja se mora mijenjati. Treba voditi računa o tome da su poslovni ciljevi u skladu sa digitalnom transformacijom i najvažnije je vođenja sigurnosti kako zaposlenika tako i cijelog sitema rada”, zaključio je Krivošija.