ČOVJEK JE ČOVJEKU ROBOT
Digitalni klonovi u bankama
Manager.ba/Bankar.me Svijet 07 rujna, 2018
Izvor fotografije:
Daniel Kalt

Digitalni klonovi ljudi više nisu samo dio holivudskih scenarija, već i inovativna strategija u poslovnom svijetu da se ulaže u projekte za klonirarnje zaposlenih.

Ovi „avatari“ imaju funkciju „prijateljski nastrojenih pomogača“ u komunikaciji s korisnicima, a promotivna priopćenja ističu da će uvijek biti ljubazni i na raspolaganju, jer neće koristiti ni odmor ni bolovanje.

No usprkos napretku tehnologije, oni nisu u stanju razumjesti ljudske reakcije i probleme van šablona po kojem su programirani, pa je veliko pitanje da li će ih korisnici dočekati raširenih ruku u skorije vrijeme i prihvatiti da čovjek čovjeku bude – robot.

Danijel Kalt, jedan od šefova regionalnog ciriškog ogranka za investicije u švicarskoj banci UBS, privukao je nedavno pažnju svjetskih medija kada je odlučio da bude „zamorče“ u eksperimentu koji je dio javnosti ocijenio „u najmanju ruku kao kontroverzan“.

Ova banka je, naime, investirala u proizvodnju digitalnih klonova svojih zaposlenih, a Kalt se dobrovoljno javio za sudjelovanje u spomenutom projektu, dozvolivši UBS-u da prekopira njegove osobine i način razmišljanja i unese ih u vještački organizam, odnosno u aplikaciju za kompjuter.

 


“Pravi” Daniel Kalt (Avatar se nalazi na naslovnoj stranici članka)

 

Tijekom kreiranja virtualnog dvojnika, iskorišteni su Kaltovo iskustvo i način komunikacije sa klijentima koji su potom preneseni na softver.

Taj računarski program bi, uz pomoć vještačke inteligencije, trebao moći voditi uobičajene poslovne razgovore.

Uskoro će biti održano i testiranje ove tehnologije, tako što će Kaltov klon komunicirati sa prvih 100 klijenata „originalnog“ Kalta.

Ovo je samo dio UBS-ove inovativne strategije koji banka provodi u suradnji sa IBM-om i kompanijom FaceMe, koja se bavi razvojem vještačke inteligencije za potrebe komunikacije sa ljudima.

Na FaceMe piše da ova kompanija radi na kreiranju digitalne radne snage, odnosno virtualnih „osoba“ koje komuniciraju sa korisnicima preko interneta.

One uglavnom imaju ljudski lik i imitiraju mimiku ljudskog lica, što u nekim slučajevima djeluje pomalo bizarno jer je još uvijek vidljivo da su u pitanju animacije.

Iako ima fotoshopirano lice koje i dalje ne djeluje prirodno, Kaltov avatar, zahvaljujući naprednoj tehnologiji, vjerno prikazuje pokrete „originala“.

Ovaj bankar je, naime, prethodno sniman iz svih kutova, sa 120 kvalitetnih kamera, te su njegov govor i pokreti u potpunosti preneseni na virtualnog dvojnika.

Ipak, mnogo bitnija razlika od finesa u izrazima lica je to što će klon govoriti samo ono što je naučen, odnosno neće biti u stanju razumjeti različite ljudske reakcije i probleme, pa time i da pronalazi odgovarajuća rješenja van standardnih okvira koji su mu zadani programom.

Cijeli članak možete pronaći na ovom LINKU .