DAN SAMACA
Dan u godini kada se najviše troši - Jeste li čuli za Dan samaca?
Manager.ba/novac.jutarnji.hr Svijet 11 studenog, 2019
Izvor fotografije:
novac.jutarnji.hr

Riječ je zapravo o svojevrsnoj suprotnosti Valentinovu koja je kroz godine postala pravi fenomen.

 

U samo deset godina Alibaba je Dan samaca (eng. Singles Day), kinesku proslavu ljudi koji nisu u romantičnoj vezi ili braku, pretvorila u najveći svjetski shopping događaj u godini na koji stotine milijuna ljudi diljem svijeta troše novce, piše Bloomberg

Ove godine u centru zbivanja dvije su osobe – pjevačica Taylor Swift, koja je zaštitno lice ovogodišnjeg Dana samaca, te Jiang Fan, novi izvršni direktor kineske grupacije koji je prije dva mjeseca sjeo u stolicu milijardera Jack Ma i preuzeo upravljačku palicu nad Alibabom.

A otkud ime Dan samaca? Singles Day obilježava se 11.11. svake godine, a “gole grančice”, na koje izgled jedinica podsjeća, kineska su izreka koja znači “neoženjen/a”.

Tijekom 1990-ih na kineskim je sveučilištima 11. studeni/novembar postao dan slavlja za sve samce u kulturi u kojoj su mladi ljudi pod velikim pritiskom da se moraju što prije oženiti.

Riječ je zapravo o svojevrsnoj suprotnosti Valentinovu koja je kroz godine postala pravi fenomen.

Ipak, taj je dan s kupovinom povezao Jack Ma kopirajući američki Crni petak (eng. Black Friday) sa željom da prije samog blagdanskog razdoblja nudi popuste na svoje proizvode i tom je idejom svoju kompaniju tada učinio najvrednijom na svijetu.

Prvi Alibabin Dan samaca održan je 11. studenog/novembra 2009. kada su se samci htjeli počastiti upravo zato što su sami, no uskoro se shopping groznica proširila na cijelu kinesku ali i svjetsku populaciju.

Alibaba Group co-founder and Executive Chairman Jack Ma gestures during Alibaba Group's 11.11 Singles' Day global shopping festival in Shanghai, China, November 11, 2018. REUTERS/Aly Song


Osnivač grupacije Alibaba Jack Ma

Naime, iako je to Alibabin događaj te osim Kineza, i stanovnici drugih država mahnito kupuju i to uglavnom putem AliExpressa, preuzele su ga i druge kompanije (između ostalih i Amazon) kako bi povećale promet, pa ne čudi da je Dan samaca pretekao i Crni petak te postao dan u godini u kojem se najviše kupuje.

U tih se 24 sata, kako piše Bloomberg, putem interneta proda više artikala nego tijekom petodnevne američke shopping groznice koja počinje na Dan zahvalnosti i završava na Cyber ponedjeljak.

Ove godine Alibaba očekuje da će preko 500 milijuna ljudi sudjelovati u kineskom događaju, što je čak 100 milijuna više nego lani. Iako se može činiti da je riječ o prilično visokom i možda nerealnom povećanju kupaca, svaka godina nadmaši onu prethodnu. T

ako je, primjerice, lani prodaja skočila za 27 posto te je iznosila 30,7 milijardi dolara.

A screen shows the value of goods being transacted at Alibaba Group's 11.11 Singles' Day global shopping festival in Shanghai, China, November 11, 2018. REUTERS/Aly Song
Ekran pokazuje kolika je vrijednost prodane robe preko Alibabe

Tagovi:
Povezani članci

1

2