FAIRLIFE
Coca-Cola se sve više oslanja na mliječne proizvode
Manager Svijet 17 veljače, 2025

Kada je James Quincey postao izvršni direktor Coca-Cole 2017. godine, smanjivala se potražnja za gaziranim napicima zbog njihovog učinka na zdravlje. Prilagođavajući se, Coca-Cola je odlučila proširiti ponudu izvan gaziranih i zaslađenih napitaka. 

 

Ključni korak bila je proizvodnja mlijeka. Coca-Cola je s američkim proizvođačem mliječnih proizvoda Select Milk Producersom još 2012. osnovala kompaniju Fairlife.

Ova kompanija je tada počela proizvoditi mlijeko s bademima, proteinima, pa i s pistacijama, a sve to u dopadljivim minimalističkim pakovanjima. Time je postala vrlo konkurentna u odnosu na druge etablirane proizvođače mlijeka.

Coca-Cola je 2020. u cjelosti preuzela Fairlife za 980 milijuna dolara. Riječ je o akviziciji koja je daleko premašila očekivanja giganta u proizvodnji gaziranih pića. Razlog je popularnost na društvenim mrežama, i to u kontekstu zdravlja i wellnessa. Amerikanci jesu suočeni s višim cijenama hrane i smanjuju potrošnju, ali i dalje su im privlačni Fairlifeovi proizvodi bez laktoze i s udvostručenim proteinima.

Coca-Cola je 2022. objavila kako je Fairlife premašio prodaju od milijardu dolara. Ovaj uspjeh je posebno potaknut Fairlifeovim proteinskim šejkom Core Power. 

Coca-Cola očekuje kako će Fairlife ove godine imati umjeren rast dok gradi proizvodni pogon u New Yorku. Međutim, gazirana pića i dalje čine ogromnu većinu Coca-Coline prodaje. Ipak, Fairlife je daleko nadmašio Costa Coffe koji je Coca-Cola kupila 2018.


Međutim, 980 miliona dolara nije konačni iznos akvizicije. Naime, prema kupoprodajnom ugovoru, Coca-Cola se obavezala da će znatno više izdvojiti za akviziciju ako bude rasla prodaja Fairlifeovih proizvoda, što se i dogodilo. S obzirom na to da je prodaja porasla, ta akvizicija će u konačnici iznositi 6,2 milijarde dolara, što je jedna od Coca-Colinih najskupljih akvizicija do sada, piše CNN.

 

Klix | Manager.ba

Najnovije vijesti
Video
EMIL BALAVAC, MINSTAR TRGOVINE, TURIZMA I ZAŠTITE OKOLIŠA HNŽ
Prirodni resursi ne smiju biti tu samo za zaradu i masovni turizam
DR. SC. IGOR ŽIVKO
Nameti na plaću su nam daleko veći od onih u okruženju
KRISTINA MARIĆ
Osobni rast i razvoj nikada ne prestaju