Prijenosni ulošci vodika smanjuju upotrebu litij-jonskih baterija u automobilu za 98%. Mogu se nositi i u ruksaku, a teški su 8 kg.
Nakon uvjerljivog predstavljanja tehnologije vodika tijekom Olimpijskih igara u Parizu, Toyota ide dalje. Na Japan Mobility Show Bizweek, koji se održava u Tokiju idućega tjedna, najveći japanski proizvođač automobila najavio je predstavljanje svojih vodikovih uložaka koji vodik pretvaraju u jednostavan i siguran izvor energije.
Prijenosni spremnici u obliku uložaka omogućuju lako i brzo punjenje vozila na bilo kojem mjestu bez posebnih postaja, spremnika i instalacija.
Zamjena uložaka je jednostavna i čak znatno brža i od klasičnog sipanja fosilnih goriva u spremnike automobila. Umjesto dosadašnjih teških i masivnih čeličnih spremnika, novi su izrađeni od ugljika, potpuno sigurni, a prilagođeni su čak i za nošenje u posebno dizajniranim ruksacima, za potrebe raznih drugih naprava koji se mogu pokretati na vodik.
Jedan mobilni uložak vodika težak je ukupno oko 8 kilograma, od čega su 4 kilograma samo pogonsko gorivo, a ima i posebno dizajnirano postolje sa ventilom koji se jednim okretom priključuje u ležište automobila.
Očekuje se kako će se ulošci vodika koristiti na prvom Toyota Mirai modelu, koji će sa jednim uloškom vodonika imati autonomiju od 400-500 kilometara. Za funkcioniranje sustava i skladištenje viška energije, Toyota Mirai uz uloške vodika imat če litij-jonsku bateriju od svega 1,7 kWh, umjesto 60-110 kWh u klasičnim električnim vozilima.
Manager.ba