KOMPANIJE
ATLANTIC: 6.500 zaposlenih, 19 tvornica i više od 40 uspješnih godina
Manager.ba Svijet 12 veljače, 2018

Francuska grupa Atlantic na tržištu je od 1968. godine i danas ima 6.500 zaposlenih. Kompanija je prisutna u Europi, na Bliskom istoku, u Aziji… Poslije otvorenja 10. tvornice u Francuskoj objavljen je intervju s Alice Delépine, voditeljicom globalnog tržišta u Atlanticu koja je opisala strategiju izvoza Atlantic Grupe. Dio intervjua donosimo u nastavku.

Od kada je Atlantic Grupa prisutna na međunarodnoj razini?

Naša međunarodna aktivnost započela je 1986. godine. Počeli smo izvoziti u susjedne zemlje te u Afriku. Internacionalizacija grupe potom je ubrzana 2000. godine stjecanjem mreže podružnica u Europi, a 2005. godine slijedi otvaranje naše prve tvornice izvan Francuske, u Egiptu. Ostalo je povijest… Otvaranje novih tvornica nikad nije bilo s ciljem zamjene tvornica u Francuskoj. Štoviše, otvorili smo desetu tvornicu u Francuskoj, a grupa je u izgradnju uložila 25 milijuna eura. 

Koji su razlozi širenja proizvodnje na druge dijelove svijeta?

Želimo biti bliži našim međunarodnim klijentima u svakom smislu te riječi, kulturno i zemljopisno, nudeći pristupačne proizvode koji su prilagođeni lokalnim potrebama. Primjerice, bojleri i radijatori proizvedeni u našim tvornicama u Francuskoj, Egiptu ili Ukrajini nisu isti. Svaka ima specifičnosti koje odgovaraju zemlji u kojoj su proizvedeni.

U kojim ste zemljama prisutni?

Imamo lokalne podružnice u desetak zemalja, poput Španjolske, Portugala, Italije, Švicarske i Poljske. Istodobno, naša izravna izvozna tvrtka, sa sjedištem u Bourg-la-Reineu, upravlja izvozom u gotovo 90 drugih zemalja.

Koja su vaša glavna tržišta u inozemstvu?

Europsko tržište je naše najveće tržište s državama poput Španjolske, Belgije, Italije, Engleske, Poljske. Što se tiče ostatka svijeta značajan udio u našem poslovanju zauzimaju Ukrajina, Rusija, ali i Bliski istok (Saudijska Arabija, UAE, Bahrein, Jordan, Oman). Prisutni smo i u dijelu Afrike, a nedavno smo počeli poslovati i na području Latinske Amerike. Od 2014. godine prisutni smo u Aziji (Tajland, Koreja, Indonezija, Singapur i Vijetnam)…

Kako prilagodite svoju ponudu prema svakoj pojedinoj državi?

Uvijek počinjemo analizom tržišta.

Tko su naši konkurenti? Što oni nude u smislu proizvoda i cijena? Kakva je kultura? Koja su to očekivanja lokalnog stanovništva?

Primjerice, u Ukrajini prodajemo najviše bojlera većih kapaciteta, dok u Indiji prodajemo najviše bojlera malih kapaciteta, ponajviše zbog uštede prostora. U Ukrajini dizajn i snaga grijanja imaju prednost nad toplinskom udobnošću. Uvijek nastojimo osjetiti i predosjetiti potrebe naših kupaca u svim dijelovima svijeta i za sada nam prema njihovim komentarima jako dobro ide.

Povezani članci

1

2

Video
IVICA SIVRIĆ, REDAH
Javni sektor je često u sukobu umjesto u partnerstvu s privatnim
ALISA GEKIĆ, LINK
LiNK je kreirao više od 4.000 radnih mjesta
"IMAM IDEJU" - MARIJA ĆEŠKIĆ
Coralov "Marshal plan" i branding Hercegovine mogu biti rješenje