SAVJETI
8 dokazanih strategija za rast malih preduzeća koje trebate isprobati
manager.ba 24 travnja, 2022
Izvor fotografije:
manager.ba

Mnoga mala preduzeća i startupi moraju postići visok rast uz niske troškove — a možda čak i u kratkom vremenskom okviru. Ovo je posebno korisno ako i vi, kao i mnoga mala preduzeća, naporno radite na povratku gubitaka od neizvjesnosti 2021. godine.

 

Kako možete razviti svoje poslovanje bez preuzimanja previše rizika ili ulaganja previše novca? 

- Growth Hacking. 

Ova strategija pomaže preduzećima da rastu, čak i kada nemaju tonu resursa. U ovom članku ćemo vam reći šta je tačno growth hacking i pokazati vam osam dokazanih strategija za unošenje novog života u vaše poslovanje. 

 


Šta je Growth hacking? 

Growth hacking je zbirka taktika fokusiranih isključivo na povećanje vaše baze kupaca uz nisku cijenu poslovanja. Growth hacking strategija često zahtijeva kreativnost, inovativnost i fleksibilnost. 

U svojoj srži, growth hacking se odnosi na postizanje maksimalnog rasta uz minimalne troškove. A trošak ne znači samo novac koji trošite – takođe želite da minimizirate vrijeme i ljude koji su potrebni za rast, tako da možete još više potaknuti rast vašeg malog preduzeća. 

Mnogi growth hacking strategiju povezuju sa marketinškim strategijama, međutim ova strategija utiče na svako područje vašeg poslovanja. To uključuje prodaju, razvoj proizvoda i korisničku podršku. 

Growth hacking strategije također mogu funkcionirati u različitim dijelovima poslovanja kako bi pružile najbolje rezultate. U malom preduzeću ovo postaje lakše jer vi i vaši zaposleni vjerovatno niste tako zatvoreni kao u velikoj kompaniji. 

Imajte na umu da growth hacking strategija mora odgovarati vašim specifičnim poslovnim potrebama i potrebama kupaca. Moraćete da prilagodite strategije rasta koje se razmatraju u nastavku kako bi najbolje funkcionisale u kontekstu vaše kompanije. 

 

Growth hacking strategija okrenut klijentima za mala preduzeća

Prvi skup strategija koji ćemo pokriti fokusira se na kupce. 
Growth hacking strategija u cjelini radi na pridobijanju više kupaca za vaše poslovanje, ali ove strategije će biti vrlo vidljive potencijalnim kupcima. 

1. Navedite društveni dokaz

Potrošači vjeruju drugim potrošačima mnogo više nego što vjeruju preduzećima. 

Zapravo, 70%  kupaca pročita između jedne i šest online recenzija prije kupovine. 

Recenzije i svjedočanstva kupaca imaju veliku težinu kod potencijalnih kupaca. Ovo se često naziva društvenim dokazom — to jest, dokaz od drugih potrošača da je vaš proizvod ili usluga vrijedna kupovine. 

Kako biste svoje potencijalne klijente što lakše pronašli i uvjerili društvenim dokazima, razmislite o uključivanju recenzija kupaca na svoju web stranicu.
Korištenje slika, citata i drugih informacija od stvarnih kupaca je vrlo učinkovit način uključivanja društvenih dokaza na vašu web stranicu. 

Ako vodite mali biznis u kojem recenzije na imaju veliku težinu, razmislite o tome da zamolite svoje zadovoljne klijente da vam ostave recenzije. 

Također je dobra praksa da redovno odgovarate na recenzije kupaca, posebno na one negativne. Način na koji postupate sa nezadovoljnim klijentima može otkriti mnogo o vašem poslovanju i dugoročno vam dovesti više kupaca. 

2. Ponudite besplatne probne verzije vašeg proizvoda

Kupci često oklijevaju da kupe novi proizvod iz straha da im se možda neće svideti. Ako vaš proizvod ili usluga dolazi s velikom cijenom, pametna strategija rasta je smanjenje rizika za svoje klijente nuđenjem besplatnog probnog perioda. 

Besplatne probne verzije najbolje rade za kompanije koje se temelje na uslugama ili one koje naplaćuju periodičnu naknadu. 
Nudeći besplatan mjesec za uslugu medicinskog upozorenja, korisnici se mogu prijaviti gotovo bez rizika. 

Ako vodite maloprodajni posao, ovakva besplatna probna verzija možda neće biti dobra. Umjesto toga, možete pokušati ponuditi uzorke proizvoda ili postaviti velikodušnu politiku povrata koja smanjuje rizik za kupca. 

Kompanije koje se temelje na uslugama poput salona ili osobnih trenera mogu pokušati ponuditi besplatne konsultacije. Ovo pomaže da više ljudi dođe u vašu radnju, gdje možete provesti više vremena radeći s kupcima kako biste zadovoljili njihove tačne potrebe. 

3. Dodajte chat botove na svoju web stranicu


Chatbotovi se svakodnevno pojavljuju na sve više web stranica, i to s dobrim razlogom: čine preduzeća produktivnijima, a istovremeno održavaju zadovoljstvo kupaca. Win-win. 

Ako niste upoznati s chatbotovima, evo kratkog pregleda. Chatbotovi automatski simuliraju opcije ćaskanja uživo na web stranicama. 

Chatbotovi mogu davati jednostavne poruke ili upute korisnicima, ili mogu biti mnogo složeniji. Najnapredniji chat botovi pružaju detaljne opcije korisničke podrške koje pomažu korisnicima da riješe uobičajene probleme. Možete imati koristi od chat bota čak i ako vam nije potrebna snažna korisnička usluga. 

Evo samo nekoliko načina na koje možete koristiti chatbot u svom malom preduzeću: 
•    Podstaknite kupce da zakažu termin ili konsultacije
•    Provedite kupce kroz proces prijave za uslugu ili članstvo
•    Odgovorite na pitanja o cijenama ili zalihama
•    Navedite osnovne informacije o radu preduzeća, kao što su radno vrijeme, lokacija i broj telefona

Korištenje chatbot-a oslobađa vaše agente za prodaju i korisničku podršku da rade na složenijim problemima ili strategijama rasta. Istovremeno, kupci dobijaju trenutne odgovore na svoja pitanja, podstičući ih na bržu konverziju. 

Zapamtite da vaš chatbot treba što je bliže moguće oponašati ljudske interakcije. Iako će potrošači znati da samo razgovaraju s robotom, oni žele osjetiti što je moguće više lične veze. 


4. Pojačajte svoju strategiju pomoću kreiranja kvalitetnijeg sadržaja 


Marketing sadržaj je dugo bio efikasna strategija rasta. U doba informacija, kompanije koje mogu pružiti najbolje informacije često dobijaju najviše kupaca. 
Kao malo preduzeće, možda nemate resurse da pokrenete potpunu marketing strategiju — i to je u redu. Postoji mnogo načina da se postigne sadržajni marketing u bilo kojoj mjeri. 

Na primjer, možete razviti sadržaj za kanale društvenih mreža kako biste privukli potencijalne klijente i prodaju. Ovo posebno dobro funkcionira za kompanije koje mogu prikazati mnogo slika i video zapisa o lokaciji i proizvodima. 

Kozmetički saloni, fitnes centri i maloprodajne trgovine mogu iskoristiti jednostavne strategije sadržaja  na društvenim mrežama kao dio Growth hacking strategije. 
Ako imate resurse za pokretanje bloga, to će vjerovatno donijeti najbolji rast.

SEO je bio najefikasnija taktika za content marketing u 2020. godini, prema mišljenju 75% marketinških stručnjaka. Blog je savršen način da to iskoristite. 

Ako nemate te resurse, možete se okušati u kreiranju sadržaja. 
U ovoj strategiji rasta, ne morate sami razvijati desetine novih postova na blogu. Umjesto toga, čitat ćete druge blogove, feedove društvenih medija i biltene kako biste svake sedmice ili mjeseca pronašli najbolji sadržaj u svojoj niši.

Zatim možete kreirati sažetke postove, gdje ćete čitatelje usmjeravati na druge članke ili sadržaj, ali dodati vlastiti komentar kako biste pružili jedinstvenu perspektivu. 


5. Budite transparentni u vezi cijena vaših proizvoda/usluga


Da li ste ikada bili blizu kupovine, samo da biste shvatili da nigdje ne možete pronaći cijenu za taj proizvod? 

Bez obzira kupujete li putem interneta ili u običnoj trgovini, malo je stvari frustrirajuće kao da ne znate koliko nešto košta. Kako biste izbjegli ovu frustraciju, budite što transparentniji u svojim cijenama.

Evo nekoliko ključnih taktika koje možete koristiti kao osnovu: 
•    Na svojoj web stranici napravite jasno označenu stranicu s cijenama koju korisnici mogu pronaći u gornjem navigacijskom meniju
•    Postavite znakove na svojoj lokaciji na kojoj su navedene cijene
•    Uvjerite se da svaki proizvod u vašem web sadržaju ima cijenu povezanu s njim

Za visoko prilagođene usluge, kao što su spa paketi ili lični režimi treninga, stvaranje dosljedne matrice cijena može biti teško. 
Ako je to slučaj za vas i vaše poslovanje, najbolji način djelovanja je jednostavno biti transparentan. Navedite što više informacija o cijenama i uključite odricanje od odgovornosti da cijene mogu varirati ovisno o uslugama koje korisnici žele. 


 

Growth hacking strategija za interne poslovne procese


Do sada smo analizirali Growth hacking strategije koje imaju direktan utjecaj na kupce. Sada ćemo govoriti o strategijama koje imaju direktniji utjecaj na vaše poslovne operacije i zaposlenike. 

Ove strategije se i dalje fokusiraju na rast: one će vam pomoći da dobijete više kupaca uz manje resurse. Ove strategije rade tako što vaše poslovanje čine produktivnijim i efikasnijim, što oslobađa više vremena i resursa za fokusiranje na kupce. 

6. Koristite gantograme i druge alate za upravljanje zadacima

Odlična strategija rasta za preduzeća je korištenje alata za upravljanje projektima poput Ganttograma. 

Gantovi dijagrami pružaju pregled cijelog projekta ili vremenskog okvira procesa. Oni pokazuju redoslijed zadataka, koliko dugo svaki zadatak treba da traje i koje zadatke treba završiti prije nego što započne neki drugi. 

Kada implementirate Ganttov dijagram za svoje poslovanje, bilo da se radi o otvaranju trgovine, pokretanju marketinške ili prodajne kampanje ili nekom drugom velikom projektu, cijeli će vaš tim moći pratiti napredak kako se on događa. 

To znači da svako tačno zna šta treba da uradi i kada, i ništa ne pada u vodu. Gubit ćete manje vremena i resursa i brže ćete završiti svoje projekte. 

Također, možete iskoristiti druge alate za upravljanje projektima, kao što su alati za praćenje zadataka i urednički kalendari. Ovi alati vam pomažu da ostanete organizirani i daju vam pogled iz ptičje perspektive na sve vaše poslovne operacije odjednom. 

Istovremeno, alati za upravljanje projektima pomažu da vaši zaposlenici budu na pravom putu. Većina alata će vam omogućiti da dodijelite zadatke, postavite automatske podsjetnike i na drugi način nastavite s radom bez potrebe za mikroupravljanjem.  


7. Implementirajte automatizaciju poslovanja gdje god je to moguće


Kako alati za automatizaciju postaju sve bolji, postaju lakši za korištenje. 
To je odlična vijest za mala preduzeća. 

Automatizacija poslovnih procesa jedan je od najboljih načina za poboljšanje efikasnosti i produktivnosti u cijeloj kompaniji. 

Samo automatizacija marketinga može poboljšati produktivnost za 20%. 

Uz više opcija za automatizaciju poslovanja, možete automatizirati gotovo svaki poslovni proces. 


Evo samo nekoliko stvari koje biste mogli automatizirati za svoje poslovanje: 
•    Zahtjevi za kupovinu i prodajni nalozi
•    Nova papirologija i onboarding
•    Upravljanje ugovorima
•    Odobrenja za odmor i zahtjevi za odmor
•    Objave na društvenim mrežama 
•    Marketing emailovi
•    Rezervacije termina za kupce

Budući da se veliki broj softvera za automatizaciju poslovanja povezuje s vanjskim alatima, možete izgraditi cijele automatizirane procese. 
Na primjer, ako klijent zakaže termin na vašoj web stranici, softver za automatizaciju poslovanja može odmah dodati taj termin u pravi kalendar i poslati e-poruke s potvrdom i klijentu i zaposleniku.

Zatim, dan prije zakazivanja, može poslati i e-mail podsjetnik. 

Kada je ispravno postavljena, automatizacija poslovanja omogućava vama i vašim zaposlenima da provedete još više vremena u direktnoj interakciji s klijentima. To znači da prodajete više proizvoda i ostvarujete veći prihod. 


8. Outsource HR i drugi poslovi


Ako postoje neki zadaci koje vaše poslovanje jednostavno ne može automatizirati, možda ćete ih moći angažirati u vanjskim preduzećima. 
Uzmite ljudske resurse kao najbolji primjer. Kao malom preduzeću, vjerovatno vam nije potrebna HR osoba sa punim radnim vremenom.

U ovakvim situacijama, vlasnici malih preduzeća ili sami preuzimaju HR odgovornosti, čak i kada nemaju stručnost, ili zapošljavaju stalno zaposlenog koji nema puno posla. Oba ova rješenja su neefikasna i trošenje vrijednih resursa. 

Umjesto toga, mala preduzeća mogu razmotriti angažiranje profesionalne organizacije koje pomažu preduzećima da upravljaju beneficijama, kao što su osiguranje, naknade za radnike i planovi za penzionisanje. Oni također pomažu u vođenju platnog spiska i podržavaju druge potrebe za ljudskim resursima. 

Još jedan sjajan put za outsourcing su pravni zahtjevi. Možete odrediti kvalifikovanog registrovanog agenta koji će primati pravne dokumente u vaše ime, a on će vas obavijestiti šta je potrebno od vašeg poslovanja kako biste ostali u skladu sa zahtjevima. 

Angažiranje administrativnih zaposlenika poput ovih može vašem poslovanju uštedjeti mnogo vremena i gnjavaže. U isto vrijeme, radit ćete sa stručnjacima koji mogu osigurati da se posao obavi kako treba, pomažući vam da izbjegnete skupe greške. 

 


Razvijte svoj mali biznis do novih visina u 2022.

Fokusirajući se na maksimiziranje rasta uz minimiziranje troškova, pronaći ćete efikasnije načine za vođenje vašeg poslovanja. Ako se uradi dobro, Growth hacking strategija može dovesti do odličnog rasta koji će održati vaše poslovanje u godinama koje dolaze. 
 

Tagovi:
Video
PREDRAG ČOVIĆ, PREMIJER ZHŽ
Vratite se ovdje
Berislav Marszalek, Entrio
Imamo ljude koji strastveno rade...
februar 2024
ASA Bolnica Sarajevo