SAVJETI
7 koraka koji će vam pomoći kada izađete izvan svoje ‘zone ugode’
Manager.ba/stratego.hr 19 travnja, 2019
Izvor fotografije:
pixabay.com

U zadnje vrijeme često o tome razgovaram sa svojim prijateljima i poznanicima jer se svi s tim borimo. Bez toga nema napretka ni u našoj osobnoj ni profesionalnoj sferi.Nema sazrijevanja, nema rasta, nema boljih, jačih, uspješnijih, potpunijih nas, a pretpostavlja se da tamo želimo doći.

Zna biti bolno, ponekad zastrašujuće, stvarati osjećaj grča u želucu, ubrzati nam puls i izoštriti osjete na tijelu, toliko da ne možemo razmišljati.

No upravo se u toj situaciji spremamo za koraknuti na stepenicu više i napredovati, ako smo spremni malo stisnuti zube i suočiti se, prvo, sa samima sobom.

Izlazak izvan naše „zone ugode“ ili popularnije rečeno comfort zonea, nešto je s čim se svi suočavamo tijekom života.

Od penjanja na bicikl bez pomoćnih kotača, nove školske okoline, novog posla, preko suočavanja sa bilo kojoj velikom životnom promjenom, do onih neumitnih pojava poput rođenja i smrti.

Izvan comfort zonea izlazimo kad odlučujemo napraviti veliki korak naprijed i gurnuti naše granice- mentalno, emocionalno fizički.

Mjesto na koje idemo ujedno je i zastrašujuće i uzbuđujuće. Taj izlazak je često popraćen osjećajem nelagode i neugode.

Ponekad nije samo upitno kako izaći iz comfort zonea nego kako u toj zoni ostati.

 

U nastavku zato donosimo sedam koraka koji nam mogu pomoći da izdržimo boravak izvan zone ugode.

Korak 1: Priznajte neugodu

Umjesto da izbjegavate osjećaj, prihvatite ga.

To što vi sebi govorite da se ne biste trebali tako osjećati i potiskujete osjećaj ne znači da će on nestati.

Samo će otići tamo gdje ga nećete jasno vidjeti i početi će stvarati probleme na razinama na kojima ga nećete tako lako uloviti.

Umjesto toga, pišite o tom osjećaju ili razgovarajte s nekim kome zbilja vjerujete.

Dopustite sebi da osjećate to što osjećate.

 

Korak 2: Identificirajte uzrok vaše neugode

Kada izađete izvan zone ugode, lako je generalizirati i povećavati problem.

Možda ćete misliti „Nisam trebala izaći iz svog comfort zonea“.

No mogli biste isto tako reći i „Kad sam izašla izvan svog comfort zonea osjetila sam strah da će mi se ljudi smijati“.

Kada otkrijete pravu brigu koja se krije iza osjećaja neugode možete početi raditi na smanjenju moći koju ta misao ima nad vama.

 

Korak 3: Suočite se sa svojim strahom

Često je strah uzrok tome da kada izađemo izvan comfort zonea osjetimo nelagodu.

Suočiti se sa našim strahom i staviti ga na svoje mjesto može pomoći minimalizirati sami strah.

Sjetite se da je sasvim u redu osjećati strah, no isto se tako sjetite da se radi o strahu, ne nužno i istini.

Kad se istinski suočimo sa našim strahovima možemo razumjeti da oni nisu nužno i naše stvarnosti.

 

Korak 4: Smirite svoj um

Nakon što ste procesuirali svoje osjećaje, malo se odmaknite kako biste stvari mogli sagledati sa šire perspektive.

Često pokušavamo misliti o tome kako ćemo se izvući iz tog osjećaja neugode, no ako mozgu damo malo odmora i prestanemo ga forsirati da nam odmah i sad da odgovor možda ga dobijemo i prije nego što smo mislili.

U tom predahu intuicija je ta koja se može probiti i dati nam odgovor u kojem smjeru ići.

A ona nam je najvažniji pomagač.

 

Korak 5: Neka vam neuspjeh bude opcija

Što ako si dopustite da, čak i ako “padnete” na testu, prođete? Što ako neuspjeh tretirate kao dio procesa?

Jer, nekad negdje moramo ne-uspjeti da bismo negdje uspjeli. To zaista jest sastavni dio razvojnog procesa.

Ako si otvorite tu mogućnost uvelike ćete si smanjiti pritisak. Neuspjeh može biti najbolja edukacija za uspjeh.

 

Korak 6: Razvijte self care strategije

Biti u nelagodnom prostoru može biti iscrpljujuće. Vaš mozak nije automatski pilot, a vi ste na nepoznatom terenu.

Pronađite načina da se brinete o sebi dok se nalazite u toj zoni nelagode. Više se oslonite na prijatelje.

Dajte si prostora da se regrutirate. Gurate se naprijed, tražite od sebe više i znajte da vam u takvoj situaciji treba više pažnje i više brige za sebe.

Ne oklijevajte tražiti pažnju i nemojte se zakidati za brigu koju trebate.

 

Korak 7: Sjetite se da ste i prije bili tu, “rame uz rame” s nelagodom

Možete li se sjetiti perioda osobnog rasta u kojem ste se osjećati nelagodno, ali ste bili u stanju učiniti nešto za sebe?

Iskoristite to iskustvo kao način za pokrenuti se naprijed.

 

I za kraj, nemojte zaboraviti da su svačije granice zona ugoda drugačije, i da ono što se vama možda čini kako dio svakodnevice i rutine nekome može predstavljati izazov.

Imajte razumijevanja kako za sebe, tako i za druge te poduprite kolege i prijatelje za koje znate da se nalaze u procesu izvan zone ugode.

Vrlo vjerojatno da će i vama sutra trebati njihova pomoć.