SAVJETI
5 savjeta za opremanje kancelarije
manager.ba/akta.ba 02 prosinca, 2022

Bez obzira što većina nas to ne želi da prizna, a neki čak i podsvjesno osporavaju, svi mi koji radimo u kancelarijskim prostorima tu provodimo većinu svoje radne sedmice. Upravo zbog toga, bilo bi poželjno taj prostor obogatiti udobnim, estetski atraktivnim, ergonomskim i kvalitetnim kancelarijskim namještajem.

Efikasan, moderan i funkcionalan personalizovani kancelarijski nameštaj često utiče na naše raspoloženje, a posredno i na bolju radnu produktivnost i efikasnost.

Ako želite novi radni prostor, bilo da je u pitanju korporacija ili manji porodični biznis, Mira-Mar je tu za vas. Imamo kapacitete za velike narudžbe namještaja za poslovne objekte, što smo dokazali u posljednjih 25 godina.

Evo nekoliko savjeta i uputa prije nego počnete opremati svoj uredski prostor:

1. Definišite svoje osnovne potrebe

Prije nego što počnete, napravite listu osnovnih elemenata. U zavisnosti od aktivnosti kojom se bavite, napravite listu osnovnih potreba za vaše poslovno okruženje. Neophodno je da lista sadrži sve osnovne stvari koje morate imati u svom poslovnom prostoru, kao što su: računar, štampač, komadi za skladištenje kancelarijskog materijala i dokumentacije itd. Dok pravite pomenutu listu, razmislite o načinima na koje planirate da koristite svoju kancelariju. , pa ako ste, na primjer, dizajner ili grafički inženjer, vjerovatno će vam trebati veći kancelarijski sto, sa većom radnom površinom, ili možete koristiti vitrinu koja može poslužiti kao displej za prezentaciju vaših radova. Oni koji se bave finansijama znaju koliko je važno imati što više bezbednog prostora, odnosno fioka ili ormarića koji se mogu zaključati i obezbediti poverljivu finansijsku dokumentaciju klijenata. Ako vaš posao zahtijeva česte sastanke, planirajte konferencijske stolove i konferencijske stolice.

2. Napravite plan razmještaja

Ako mogućnosti dozvoljavaju, radni sto treba postaviti tako da bude okrenut prema ulazu u prostoriju, a i da koristiti prirodno osvjetljenje. U slučaju da je neopodno zaposlenima u kancelariji obezbjediti veću privatnost, a manji broj direktnih kontakata sa klijentima, stolove možete urediti tako da budu okrenuti jedni ka drugima licem, kako bi se između njih lako montirali paravani koji štite od buke

3. Odaberite namještaj koji: “Radi za vas”

Postoji zaista širok spektar mogućnosti kako uklopiti i dizajnirati glavnu komponentu uredskog namještaja – uredski sto. Dobar kancelarijski sto treba da integriše sve elektronske i tehnološke komponente. Zapamtite da pored kompjutera i štampača uvek to bude i  mobilnih telefona, punjača, kamera… Dobar kompjuterski sto ima dovoljno mjesta za sve ove neophodne uređaje, a istovremeno daje mogućnost organizovanja i sakrivanja džungle kablova koji ih spajaju.  Poželjno je da gornja, odnosno radna površina stola bude izdržljiva, tako da ne morate da brinete da li će se oštetiti ili će neko ostaviti ružan prsten od kafe. Laminirani materijali su najbolje rješenje za radne ploče, jer su najotporniji na habanje.

Često je poželjno da radni sto ima što više mogućnosti za odlaganje različitih vrsta kancelarijskog materijala, pa je moguće radnoj ploči dodati modularne komponete kao što su klizne fijoke i slično.

Bilo bi lijepo kada bi radna stolica na kojoj, često, sjedite više od osam sati tokom jednog radnog dana bila udobna i ergonomska, kada bi imala mogućnost naginjanja kako bi se vaši leđni mišići malo opustili. Noviji modeli stolica imaju takozvani lumbalni oslonac, odnosno oslonac za donji dio leđa. Ako imate bolove u predjelu donjeg dijela kičme, često se dešava da se radi o lošoj stolici koja ne pruža potporu i ne prati zakrivljenost ovog dijela leđa.

Radni stolovi kojima se lako menja visina, tako iz sedećeg položaja možete preći u stojeći i time smanjiti veliki broj sati u sedećem položaju koji šeteti zdravlju kičme je takodje jedno od novih rešenja u dizajnu kancelarijskog namještaja.

4.Poslovni namještaj kao odraz vašeg stila

Reprezentativan poslovni prostor je sam po sebi reklama. Dobra kombinacija boja i dezena, autentičnost i doslednost u estetici komada nameštaja za poslovne prostore odraz su poslovnosti i uspjeha. Dobro dizajniran kancelarijski namještaj motivira i zaposlenike, a istraživanja pokazuju da je produktivnost znatno veća u lijepim prostorijama.

5. Dizajnirajte prostor za odlaganje

Profesionalno dizajniran i planiran kancelarijski nameštaj je osnova dobre organizacije rada. Biblioteke, komode, kasete za fascikle, fiokari i svi ostali komadi kancelarijskog nameštaja neophodni su za dobru organizaciju dokumentacije i kancelarijskog materijala. Ako vam nedostaje prostora, uvijek možete ići “na više”, polica ili fioka sa nekoliko dodatnih nivoa je dobro rješenje u takvim slučajevima-nameštaj po mjerei daje Vam tu mogućnost.

Za Kraj

Da bi se stvorila efikasna kancelarija, sve bi trebalo da ima svoje mjesto. Komponentni sistemi nude najveću fleksibilnost u ovom pogledu, omogućavajući vam da kombinujete radne površine, skladište datoteka, ormare za snabdevanje i još mnogo toga kako biste svoju kancelariju prilagodili svojim potrebama.

Video
Specijalna bolnica Sv. Katarina
Iskustvo pacijenta – prevencija iznenadne srčane smrti
Specijalna bolnica Sv. Katarina
Centar za bolesti kralježnice - PLDD i kirurgija perifernih živaca
Specijalna bolnica Sv. Katarina
Dječja ortopedija – iskustvo pacijenta