NAJVIŠE U 25 GODINA
Željeznice FBiH se pohvalile rekordnom dobiti u 2017. koja iznosi blizu 19 miliona KM
Manager.ba/klix.ba BiH 13 veljače, 2018

Operativna dobit prije izdataka za kamate, porez na dobit i amortizaciju (EBITDA) JP ŽFBiH u 2017. godini iznosi 18.966.858 KM dok je u 2016. godini iznosila 6.279.938 KM.

Operativni prihodi kompanije u 2017. godini iznose 113.402.237 KM i veći su za 6.628.055 KM u odnosu na 2016. godinu kada su iznosili 106.774.182 KM.
Operativni rashodi u 2017. godini iznose 94.435.379 KM i manji su za 6.058.868 KM u odnosu na 2016. godinu kad su iznosili 100.494.247 KM.

"Utrostručili smo operativnu dobit u prošloj u odnosu na 2016. godinu. Željeznice FBiH su u 2017. godini ostvarile najbolji rezultat u posljednjih 25 godina svog poslovanja. Gotovo u podjednakom omjeru su nam rasli prihodi i smanjeni rashodi. Zahvalio bih se svim uposlenicima Željeznica FBiH na izvanrednim rezultatima koje smo svi zajedno postigli u ispunjavanju naše misije generatora razvoja privrede Bosne i Hercegovine. Također zahvalio bih se svim našim građanima koji koriste naše usluge, kao i poslovnim partnerima i institucijama koje su nam ukazale povjerenje", riječi su Enisa Džafića generalnog direktora JP Željeznice FBiH.

Džafić pojašnjava da su ključni faktori za povećanje prihoda kompanije bili povećanje prihoda iz teretnog saobraćaja, putničkog saobraćaja, održavanja lokomotiva i vagona za druge korisnike, te pružanje usluga na pruzi, iznajmljivanja lokomotiva i vagona. 

"U 2017. godini prevezli smo 8.873.000 tona robe, što je za 10.000 tona više u odnosu na 2016. godinu, čime je nastavljen trend povećanja sa stabilnih 20% iznad prosjeka EU po kilometru pruge", kazao je Džafić.

U putničkom saobraćaju Željeznice FBiH su prevezle 355.000 hiljada putnika, što je za 97.000 putnika više u odnosu na 2016. godinu (258.000). 

"Naša odluka da BH Voz sa Talgo garinuturama stavimo u cjelosti u pogon na novim linijama Sarajevo - Čapljina i Sarajevo - Banja Luka, najviše je uticala na ovo značajno povećanje broja putnika. Osim toga ostvareni su prihodi pružanjem nove vrste usluga našim partnerima. Prvi put su naši inžinjeri i mehaničari u svojim radionicama uradili opravku lokomotive za kompaniju Arcelor Mittal, a vrijednost ugovora koji je realizovan iznosila je 516.000 KM", navodi Džafić.

U strukturi operativnih troškova najveće smanjenje realizirano je smanjenjem broja uposlenika i to za 4.000.000 KM. Broj zaposlenih u 2017. godini manji je za 115 radnika. Samo u protekle tri godine broj uposlenika je smanjen za 431, dok je istovremeno povećan obim poslova, što ukazuje na povećanje produktivnosti rada.

"Prije ljeta očekujemo završetak radova na elektrifikaciji Unske pruge, čime ćemo po prvi put nakon 25 godina biti u stanju uspostaviti redovan putnički saobraćaj elektrovučom i potpuno uvođenje BH Voza na relaciji Bihać – Sarajevo. Ovim projektom, mi ćemo u cjelosti ispuniti naše obećanje da ćemo povezati putničkim saobraćajem sve regionalne centre u Bosni i Hercegovini. Isto tako, redovno izmirujući obaveze prema Poreskoj Upravi FBiH, ne samo da smo zaustavili rast našeg glavnog duga prema javnim fondovima u 2017.godini, već smo smanjili naš glavni dug prema javnim fondovima za oko 5,5miliona KM što također nije bio slučaj u zadnjih 25 godina. Sve u svemu, uzmemo li u obzir kontinuitet pozitivnog poslovanja koje se ogleda u uzastopnom trogodišnjem trendu rasta operativne dobiti, poslovanje Željeznica FBiH je u potpunosti stabilizirano, i mi se nadamo da ćemo u godini koja je pred nama nastaviti dalji rast prihoda i razvoj kompanije na korist privrede i građana Bosne i Hercegovine", izjavio je Enis Džafić generalni direktor JP Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine.

Pregled operativne dobiti JP ŽFBiH u posljednje tri godine:

Operativna dobit u 2015. godini: 4. 066.521 KM

Operativna dobit u 2016. godini: 6.279.938 KM

Operativna dobit u 2017. godini: 18.966.858 KM

Video
LEILA TAKAYAMA
Kako je to biti robot?
MOTIVACIJA
Šestominutni video za jutarnju motivaciju
ADMIR ČAVALIĆ
Institucionalna ekonomija: Zašto su neke države bogate, a druge siromašne