MENADŽERI I BIZNIS
Što kupuju tradicionalisti i što ih pokreće?
Manager.ba/Učinkoviti menadžer Regija 21 kolovoza, 2018
Izvor fotografije:
unsplash.com

Donedavno se stanovništvo po dobi dijelilo u samo dvije potrošačke skupine- mlade i odrasle.

Danas ih marketinški stručnjaci prepoznaju četiri, a uskoro će i više.

Najstarija generacija, tzv. tradicionalisti, rođeni su 1946. godine. 

Oni rođeni između 1946. i 1964. godine generacija su koju je američki Ured za statistiku nazvao "Baby Boomers" (aludirajući na poslijeratni boom novorođenčadi).

Treća je generacija X - rođenih između 1965. i 1979. 

Generacija Y ili Milenijci došli su na svijet od 1980. do 2000. Već se uočava i peta generacija - djeca rođena od 2001. do danas, a koja još nije dobila službeni naziv.

 

 

Najstarija generacija ili tradicionalisti čine najbogatiji sloj ljudi u gotovo svim zemljama svijeta.

Oni u velikom broju uživaju mirovinu i posjeduju znatnu ušteđevinu i drugu imovinu.

Sve ih više ostaje radno aktivnima i nakon formalnog umirovljenja.

Kao potrošači posebno su važni nekim industrijama, poput farmaceutske, zdravstvenog turizma, putovanja, tržišta kuća i stanova te opremanja kućanskim uređajima.

 

 

Značajke i kupovne navike tradicionalista specifične su i čvrsto formirane: ova generacija cijeni obiteljski sustav vrijednosti i poštuje društvene norme, kao što su tijekom rada uvažavali i korporativne vrijednosti i bili odani poslodavcu.

Prilikom kupnje skloni su iskazivati dugoročnu lojalnost "svojim" tvrtkama.

Skloni su ekonomskom patriotizmu (nacionalizmu) i aktivnije nego drugi prihvaćaju nacionalne kampanje "Kupujmo američko" (Buy American) ili "Kupujmo hrvatsko".

 

Nisu baš oduševljeni novim tehnologijama ni digitalnim uređajima

 

Njima je možda dovoljno da mobitel ima 10 tipki, a kalkulator četiri osnovne funkcije. 

Njih se za kupnju pridobiva klasičnim marketinškim metodama (reklame, prezentacije...), a jako im je važno osobno iskustvo, vlastito osvjedočenje o kvaliteti određenog proizvoda i usluge.

 

 

Pripadnici te generacije osjećaju snažnu pripadnost ne samo državi već i kompaniji, crkvi ili nekim drugim užim skupinama u kojima rade, zabavljaju se ili uče.

Ne iznenađuje što tradicionlisti u pravilu ne inzistiraju na personaliziranim proizvodima ili uslugama kao pripadnici Generacije Y.

Jedan od primjera je i onaj ekstremne personalizacije proizvoda masovne potrošnje boca Coca Cole o osobnim imenom (Ivana, Boris...) koja je ponajprije namijenjena mladima.

Dok je mlađima to cool, stariji tek odmahnu rukom, što znači: "Ah, još jedna novotarija!"

 

Gotovo sve ono što čini tradicionaliste, milenijce ne čini

 

Zato se tvrtka mora opredijeliti i svojom marketinškom strategijom jasno davati do znanja koji proizvod komu namjenjuje. 

Ako nudi svima isto, malo će prodati!

Povezani članci

1

Video
PREDRAG ČOVIĆ, PREMIJER ZHŽ
Vratite se ovdje
Berislav Marszalek, Entrio
Imamo ljude koji strastveno rade...
februar 2024
ASA Bolnica Sarajevo