Donedavno se stanovništvo po dobi dijelilo u samo dvije potrošačke skupine- mlade i odrasle.
Danas ih marketinški stručnjaci prepoznaju četiri, a uskoro će i više.
Najstarija generacija, tzv. tradicionalisti, rođeni su 1946. godine.
Oni rođeni između 1946. i 1964. godine generacija su koju je američki Ured za statistiku nazvao "Baby Boomers" (aludirajući na poslijeratni boom novorođenčadi).
Treća je generacija X - rođenih između 1965. i 1979.
Generacija Y ili Milenijci došli su na svijet od 1980. do 2000. Već se uočava i peta generacija - djeca rođena od 2001. do danas, a koja još nije dobila službeni naziv.
Najstarija generacija ili tradicionalisti čine najbogatiji sloj ljudi u gotovo svim zemljama svijeta.
Oni u velikom broju uživaju mirovinu i posjeduju znatnu ušteđevinu i drugu imovinu.
Sve ih više ostaje radno aktivnima i nakon formalnog umirovljenja.
Kao potrošači posebno su važni nekim industrijama, poput farmaceutske, zdravstvenog turizma, putovanja, tržišta kuća i stanova te opremanja kućanskim uređajima.
Značajke i kupovne navike tradicionalista specifične su i čvrsto formirane: ova generacija cijeni obiteljski sustav vrijednosti i poštuje društvene norme, kao što su tijekom rada uvažavali i korporativne vrijednosti i bili odani poslodavcu.
Prilikom kupnje skloni su iskazivati dugoročnu lojalnost "svojim" tvrtkama.
Skloni su ekonomskom patriotizmu (nacionalizmu) i aktivnije nego drugi prihvaćaju nacionalne kampanje "Kupujmo američko" (Buy American) ili "Kupujmo hrvatsko".
Nisu baš oduševljeni novim tehnologijama ni digitalnim uređajima
Njima je možda dovoljno da mobitel ima 10 tipki, a kalkulator četiri osnovne funkcije.
Njih se za kupnju pridobiva klasičnim marketinškim metodama (reklame, prezentacije...), a jako im je važno osobno iskustvo, vlastito osvjedočenje o kvaliteti određenog proizvoda i usluge.
Pripadnici te generacije osjećaju snažnu pripadnost ne samo državi već i kompaniji, crkvi ili nekim drugim užim skupinama u kojima rade, zabavljaju se ili uče.
Ne iznenađuje što tradicionlisti u pravilu ne inzistiraju na personaliziranim proizvodima ili uslugama kao pripadnici Generacije Y.
Jedan od primjera je i onaj ekstremne personalizacije proizvoda masovne potrošnje boca Coca Cole o osobnim imenom (Ivana, Boris...) koja je ponajprije namijenjena mladima.
Dok je mlađima to cool, stariji tek odmahnu rukom, što znači: "Ah, još jedna novotarija!"
Gotovo sve ono što čini tradicionaliste, milenijce ne čini
Zato se tvrtka mora opredijeliti i svojom marketinškom strategijom jasno davati do znanja koji proizvod komu namjenjuje.
Ako nudi svima isto, malo će prodati!