SAVJETI
Šest pravila dobrog PR-a: Kako se ponašati u kriznim situacijama
manager.ba/investitor.me 13 siječnja, 2021
Izvor fotografije:
pexels.com

Ovih dana, ako ne i mjeseci, smo svjedoci prilično konfuzne javne komunikacije pojedinih državnih organa i pojedinaca na veoma važne društvene teme.

 

Svaki pojedinačni događaj koji je skrenuo pažnju javnosti trebalo bi, po pravilu, da bude praćen kvalitetnim komunikacijama od strane nadležnih, a dugogodišnji službenik u PR-u Milica Lekić iz Podgorice napravila je nekoliko zapažanja o svemu tome.

“I sama ih, kao neko tko se bavi odnosima s javnošću, pravim, i zahvalna sam kad mi netko ukaže na propuste. U svakom slučaju, možda bude od koristi”, napisala je Milica.

 

1. NE izlazite na presicu ili u javnost kad niste sigurni odluku i kad je niste provjerili s ključnim stakeholderima. Doći ćete u situaciju da sami sebe demantirate, kao što se desilo oko ponovnog uvođenja radne nedjelje.

2. NE izlazite na presicu ako nemate posložene ključne teze i odgovore na sasvim prirodna i očekivana potencijalna pitanja. Doći ćete u situaciju da naknadnim dopunama, izmjenama i korekcijama napravite komunikativni kaos, kao što se dogodilo s novim zdravstvenim mjerama pred novogodišnje praznike u Crnoj Gori, a i s MA.

3. NE koristite: službene mailove treće strane za politička prepucavanja; provokacije i kolokvijalne izraze u službenoj komunikaciji ispred državnih organa; i generalno naučite da (ne)poštovanjem u službenoj komunikaciji šaljete poruku o sebi i svom kapacitetu (ili nedostatku istog) da vlastiti temperament i osobne frustracije držite pod kontrolom u javnom diskursu.

4. NE koristite isključivo društvene mreže za priopćavanje monumentalno važnih informacija za jednu državu. Mreže su u takvim slučajevima dopuna, nikako osnovni kanal komunikacije. Izgledat ćete neozbiljno. Slučaj informiranja javnosti o zaduženju od 750 milijuna putem twittera ostat će školski primjer katastrofalne komunikativne greške.

5. NE koristite TW za priopćavanje informacija koje se moraju elaborirati. Twitter, sa svojim tehničkim ograničenjem u broju karaktera, onemogućava da s javnošću iskomunicirate na temu za koju unaprijed znate da će odmah otvoriti dosta dodatnih pitanja.

6. NE blokirajte neistomišljenike na stranicama državnih organa na mrežama. Vi predstavljate instituciju/ustanovu, a ne sami sebe, i takav potez smatra se nedostatkom kapaciteta da podnesete drugačije, ali i nedostatkom osnovnih znanja o tome da su društvene mreže dvosmjerni kanal komunikacije.

  • Euro-Express d.o.o.
  • Connect Agencija
  • LRC d.o.o. Sarajevo
  • LRC d.o.o. Sarajevo
  • Euro-Express d.o.o.
  • Connect Agencija