SAVJETI
Šef startupa vrijednog milijardu dolara otkriva svojih 5 tajni za sretne zaposlenike
Manager.ba/stratego.hr 23 siječnja, 2020
Izvor fotografije:
stratego.hr

Kad kompanija naraste preko određene veličine, potrebno je mnogo brige da se stvori sretno radno mjesto. Sretna tvrtka je produktivna tvrtka.

 

Ken Lin je šef i osnivač i CEO kompanije Credit Karma, tvrtke za financijske usluge koja nudi upravljanje osobnim financijama putem aplikacije i web sučelja na američkom tržištu.

Linu, pošto je šef, je važno da su njegovi zaposlenici zadovoljni, a svoja je iskustva opisao u blogu za Inc.:

U ranim danima startup tvrtke, korporativna kultura brine se sama za sebe.

Tim je malen, stvari se brzo razvijaju i svatko poznaje svakoga i uključen je u sve što se događa.

Intenzivno je, ali kad su ljudi toliko involvirani, uzbuđenja i zadovoljstva ne nedostaje.

Kad kompanija naraste preko određene veličine, potrebno je mnogo brige da se stvori sretno radno mjesto. Sretna tvrtka je produktivna tvrtka.

Želite privući i zadržati zaposlenike kojima je stalo do njihovih poslova i do tvrtkine misije.

Ta situacija neće nastati sama od sebe. Evo pet ključnih čimbenika u srcu svake sretne kompanije:

Angažiranost

Želim da novi zaposlenici vjeruju u našu misiju – donijeti jednostavnost i transparentnost u kreditiranje i osobne financije – ne samo zato što je to zaista vrijedan cilj, nego i zato što će ljudi biti biti zadovoljniji poslom ako vjeruju da rade za neki koristan cilj. Problem nastaje kad se prijeđe granica od 300 zaposlenih.

Svaka nova osoba u Credit Karmi odvodi nas korak dalje od naše osnivačke vizije iz 2007. Ne mogu očekivati da svi prigrle našu misiju automatski. Od prvog dana radimo na tome da ih angažiramo na viziji. Svi novi prolaze jednodnevnu proceduru “ukrcaja”, tijekom koje upoznaju sve direktore i dodjeljuje im se uredski “prijatelj”.

Iz dana u dan naglašavamo osjećaj angažiranosti u kompaniji otvorenom komunikacijom. Vjerujemo da svi zaposlenici trebaju znati o svim aspektima našeg poslovanja. Kao šef imam strogu politiku otvorenih vrata, mjesečne sastanke vijeća na kojem me bilo tko iz tvrtke može pitati bilo što i redovne sastanke svih zaposlenika na kojima predstavljam naše izvješće za nadzorni odbor.

Povezanost

Sretni zaposlenici znaju i poštuju što kompanija radi, ali i uživaju biti u uredu. Za nas to znači izgradnja okoliša oko osjećaja uzajamnog poštovanja. Ljudi moraju svaki dan ići kućama s osjećajem da se njihov glas čuo i da ih je čuo i šef. Trudimo se zaposliti ljude s kojima će drugi uživati raditi. Uvijek radije uzmemo timskog igrača nego genija teškog karaktera.

Ujedno, osjećaj prijateljstva je veoma važan za sreću na radnom mjestu. Kako bismo pomogli ljudima da se povezuju i izvan posla, potičemo ih da pronađu što ih povezuje. Klubovi koje vode zaposlenici su veliki dio života u Credit Karmi, pomažu ljudima da se povežu i organski izgrade kulturu.

Potpora

Zaposlenici moraju znati da im čuvate leđa. Ponekad je osnivaču teško prepustiti uzde, ali morate pustiti ljude da sami pokušaju i uspiju ili propadnu. Zapošljavamo ljude koji su izvrsni u onom što rade i željni su uspjeha. Morate im vjerovati da će pomaknuti vašu viziju korak dalje.

Za početak, biti slobodan pokušati i ne uspjeti je veliki dio osjećaja inovativnosti. Kad ljudi osjećaju da su slobodni iskušati nešto novo, fokusiraniji su i stimuliraniji u radu. Neće sve uspjeti, ali svaki će put nešto naučiti i nastaviti se popravljati kroz proces.

Zaposlenici Credit Karme predložili su mnoga poboljšanja proizvoda i nove programe. Želimo da se svi osjećaju kao čuvari našeg proizvoda i naše kulture, ali da bi to funkcionirali, ljudi moraju znati da kad progovore, netko, a i šef, sluša.

Dobrobit

Previdjeti metalno i tjelesno zdravlje zaposlenika dugoročno znači loše posljedice. Kratkovidno je kad šef misli da je dobra ideja ljude natjerati da rade dok ne crknu. Mnogo je čimbenika u toj jednadžbi. Važno je da zaposlenici imaju vrijeme i slobodu za razvoj svojih osobnih života. Kad je balans rada i života dobar, prirodno raste produktivnost.

Prepoznajemo ljude prema njihovoj predanosti tvrtki i misiji, daleko više nego prema tome koliko sati odrade tjedno. Važno je brinuti se za tjelesno zdravlje zaposlenika. Loše je za moral kad ljudi dolaze bolesni na posao pa naši zaposlenici imaju pravo na neograničen broj dana bolovanja. Imamo nutricionista na licu mjesta, osobne trenere te držimo sate tjelovježbe.

Nagrada

Ljudi moraju od nečega živjeti. Ne možete položiti poštovanje i uvažavanje na bankovni račun. Važno je da zaposlenici osjećaju da su dobili poštenu naknadu za posao koji su odradili.

Bez obzira koliko je radno mjesto zanimljivo i pristupačno ikoliko ste dobar šef, ako ne plaćate ljude dovoljno, neće dugo ostati kod vas, a dogodit će vam se i da unutarnje nezadovoljstvo konstantno raste.

Dobre plaće, privilegije i opcije za dionice nisu samo pravedna kompenzacija. One imaju i jak učinak na moral, pomažu zaposlenicima da osjete kako dijele uspjeh tvrtke. Zadovoljni zaposlenici, zadovoljan šef.

Tagovi:
Video
VIDEO
Maja Miljević: 8 koraka do uspješnog početka biznisa
VIDEO
Kako izgraditi osobni brend - 5 ključnih elemenata
VIDEO
Hrvatska pjevačica otkriva tajnu rasta La Piela za 500 posto u godinu dana