POSLOVNO SAVJETOVANJE
TRENDOVI NOVIH GENERACIJA: Što prodajni tim čini izvrsnim
Gordana Kadoić Prodaja i menadžment 27 veljače, 2018

Učinkovite organizacije počivaju danas na sposobnim i motiviranim timovima vođenima novim modelima upravljanja i predvođeni globalno različitim liderima.

Novi trendovi kreiraju kulturu organizacije u učenju, vodstvu, upravljanju timovima, te daju novo svjetlo odjelu ljudskih potencijala.

Većini organizacija danas je ključna djelanost prodaja. 

Članovi prodajnih timova izuzetno su važan pokretač cijelog sustava i najčešće o njima ovisi poslovanje. 

Razumijemo li ih, pružamo li im podršku, vodimo li ih u pravom smjeru, educiramo li ih dovoljno, redovno i kako ih motiviramo?

Naravno, mnogo se očekuje od voditelja prodajnog tima. 

Jeste li se ikada zapitali kakvu ulogu u vašoj organizaciji ima ta osoba, koliko je angažirana, poznaje li strategiju i ciljeve, da li ju i kako motivirate, što je unutarnji motiv te osobe i  kako tu osobu nagrađujete.

Uspješne organizacije u svakom trenutku znaju odgovore na ova pitanja i upravo to ih razlikuje od ostalih. 

Ako su nam voditelji prodajnih timova motivirani, educirani i informirani, njihova učinkovitost je visoka i možemo sa sigurnošću tvrditi da će svoj entuzijazam, energiju i znanje prenijeti na tim.

Izazovno je danas naći kvalitetnu osobu u prodaji, a još je izazovnije zadržati je. I dok je zadatak CEO i HR lidera pronaći kvalitetnu osobu, zadatak voditelja prodajnog tima je zadržati je.

Kako to postići?

Budite svjesni da nova osoba u prodajnom timu ima zadatak puno naučiti, ali istovremeno, ako ste voditelj prodajnog tima, budite otvoreni i vi naučite što više o novoj osobi i od nje.

Novi član tima unosi svježinu, nove ideje, neopterećenost funkcioniranjem sustava, razmišljanje „izvan okvira“ i većinom je spreman brzo ponuditi rješenje.

Što se događa kada uočite talente unutar tima?

Oni su blagodat svakog sustava jer je to znak da organizacija ide naprijed. 

Talent management je „must have“ za uspješne organizacije. No, mnogi se često pitaju ukoliko funkcionira talent management, kako to da na vrhu često završe oni koji ne bi trebali.

O lideru ovisi da li je i koje talente prepoznao unutar tima i sukladno tome članovi tima razvijaju karijeru.

Prepoznajemo nekoliko zaključaka:

1. Odnos člana i voditelja tima treba se temeljiti na međusobnom poštivanju, razumijevanju i treba biti otvoren sa što češćim povratnim informacijama 
2. Član tima je odgovoran da njegov talent bude prepoznat
3. Voditelj tima je odgovoran da poduzme sve korake u razvoju karijere člana tima, jer to lidera razlikuje od šefa
4. Odgovornost organizacije leži u tome da voditelja educira i pripremi za ulogu lidera 

Što ako organizacija nije dovoljno velika da pruži ovakve mogućnosti?

Jedan od ključnih elemenata uspjeha je dobra i redovita komunikacija. Ako ste člana tima upoznali s mogućnostima koje organizacija nudi, u skladu s tim ćete i potaknuti motivaciju. Ako niste vješti u otkrivanju što točno motivira člana tima, pitajte ga.

Motivacija je čudesna biljka, raste samo ako se zalijeva!

I ne mora isključivo biti financijske prirode, to može biti u obliku javne pohvale ili priznanja, sitnog poklona, mogućnost edukacije koju želi ili mu je potrebna, slobodan dan, angažman u sljedećem projektu i sl.

Vjerujem da prepoznajete važnost uloge voditelja prodajnog tima. I on nije samo to – on je istovremeno lider, manager, partner, prijatelj, istraživač, mentor, psiholog, policajac, vatrogasac, učitelj i na kraju „role model“ kojega vaša organizacija treba za promociju vlastitih vrijednosti i kulture.

Oni pružaju podršku, ali ne zaboravite da je i njima potrebna podrška.

Sreću imaju one organizacije koje su dovoljno velike da lideri vode lidere, iako to ponekad nije najsretnije rješenje jer neki lideri nisu dovoljno snažni i nemaju dovoljno znanja voditi druge lidere.

Tada je preporučljivo potražiti pomoć izvan organizacije i svaki pravi lider biti će vam zahvalan ako mu omogućite da ima mentora i/ili coacha ovisno o tome što želite postići.

Pravilan pristup ovoj situaciji podrazumijeva da organizacija (vlasnik i/ili direktor organizacije) prihvati sitematičan pristup edukatora, mentora ili coacha kao skup različitih stručnjaka s raznolikim sposobnostima, vještinama i iskustvom koji vode upravo vašeg lidera na put uspjeha.

Na ovaj način vaš lider ostaje zadovoljan, motiviran i ostaje vam lojalan. Metodom mentoringa i/ili coachinga osigurali ste u svojoj organizaciji ostanak talenata i angažiranost članova.

I za kraj nekoliko savjeta u skladu s trendovima novih generacija:

-    Promičite usklađivanje na svim razinama
-    Osigurajte cross-functions zbog razvoja mogućnosti
-    Omogućite članovima tima dovoljno prostora za razvoj
-    Uskladite lidere s talentima
-    Više vrednujte transforming nego performing
-    Dajte važnost odjelu ljudskih potencijala
-    Podržite, ali ne vodite lidere
-    Trenirajte i educirajte članove tima i lidere

Idealno je vrijeme da napravite iskorak u poslovanju i uložite u najdragocjeniji resurs – ljude. Koliko će rasti vaši zaposleni, toliko će rasti i vaše poslovanje.

Dozvolite da vam u tome pomognemo kroz edukacije i razvoj poslovnih vještina.

Svoje povjerenje možete nam iskazati upitom na: [email protected]

www.adria-corporate.com

Gordana Kadoić

Autor opis: 
Poslovna savjetnica, edukator, trener i mentor sa dugogodišnjim iskustvom u korporativnom okruženju. Vlasnica i direktorica tvrtke Adria Corporate Education. Članica je Europskog vijeća za mentoring i coaching.
Slika autora: 
O Autoru
Gordana Kadoić
Video
VIDEO
Budni u 5 i vaš je čitav svijet - od savjetnika milijardera i sportskih superzvijezda
VIDEO
Kako sam stvarao firme - Govor Mate Rimca na konferenciji Poduzetnički mindset
VIDEO
Kako postići četverosatni radni tjedan - prema bestselleru Tima Ferrisa