SMISLEN URED SA SVRHOM?
Radni prostori trebaju nove vrijednosti
Manager 13 listopada, 2023

 

Istraživanja pokazuju koliko je svrha radnog prostora važna uposlenima. Kako lideri mogu iskoristiti svrhu kako bi pretvorili radni prostor u konkurentsku prednost? 


Po stišavanju pandemije 2022. godine, ljudi su žurili vratiti se iskustvima koja su im najviše nedostajala: naučiti nešto novo, odvojiti vrijeme za brigu o sebi, navijati za omiljeni klub ili posjetiti prijatelje i obitelj. Pa ipak, mnogi radni prostori su ostajali prazni. Zašto?

Odgovor leži u svrsi.

Prostori dizajnirani za zabavu, gostoprimstvo i povezivanje imaju jasno definirane svrhe koje su u skladu sa životnim ciljevima i željom za osobnim ispunjenjem. Iza njihovog postojanja stoji jasnan odgovor o „zašto“. Zbog toga, podaci potvrđuju, ljudi su im se uglavnom vratili. 

U međuvremenu, tektonski pomak u obrascima rada nepovratno je doveo u pitanje svrhu ureda. Svakodnevno putovanje na posao nekada je bilo uobičajeno, ali održiva produktivnost tokom COVID-a dokazala je kako se mnogi zadaci mogu obavljati na daljinu. Zbog toga se mnogi pitaju: Zašto se mučiti?

Privlačenje zaposlenika natrag u korporativni radni prostor zahtijevat će novu svrhu za poslovne prostore – onu koja stvara i značenje i korisnost za osobni rad.


Važnost svrhe

Istraživanje je pokazalo kako 82% zaposlenih vjeruje kako je važno da njihova kompanija ima svrhu. Svrha može oblikovati strategiju kompanije, uključiti kupce i zajednicu i usmjeriti odluke u trenucima istine. To inspirira uposlene: Više od dvije trećine kaže kako je njihov smisao za svrhu definiran njihovim radom. Također, jednom inspirirani kompanijom s kredibilnom svrhom, 93% zaposlenih kaže kako će vjerovatno preporučiti tu kompaniju drugima.

Svrha kompanije je važna. Ona se bavi fundamentalnim pitanjem "zašto" – pitanjem koje zaposleni očekuju kako će njihovi lideri zadovoljiti i u pogledu radnog prostora.


Izazov današnjeg radnog prostora

Planovi "povratka u ured" na naslovnicama su od sredine 2020. godine. Bez obzira je li prevladavajuća poruka hibridna, timska ili prepisana, ovakve izjave često ne postižu željene rezultate lidera. A kada se uposleni sporo dragovoljno vraćaju, kompanije pribjegavaju neeučinkovitin mandatima, pogoršavajući trendove poput velikog iscrpljivanja.

Uposleni odlaze jer ne znaju zašto ostati, a još manje zašto putovati na posao.

Kako bi se suočili s ovim problemom i pretvorili ured u konkurentsku prednost, voditelji bi se trebali fokusirati da njihovi radni prostori postanu važni za uspijeh i mjerenje vlastitog uspjeha. Trebali bi dizajnirati i aktivirati urede koji njeguju ljudske veze i stvoriti prilagođena, autentična iskustva s pozitivnom atmosferom. Vrijedniji, ispunjeniji radni dan može pojasniti prednosti zajedničkog rada s kolegama, zauzvrat pomoći u sprječavanju zamora od donošenja odluka zaposlenima koji se pitaju: "Hoću li sutra ići u ured ili ne?"


Rješenje

Najviše spominjana svrha radnog prostora nakon pandemije može biti ponovno uspostavljanje veze uposlenih i društvenog kapitala. Također, postoji mnogo primjera kako kompanije preispituju svrhu mjesta rada za konkurentsku prednost.

Na primjer, kompanija za zdravstvene usluge zauzela je pristup povratku na funkciju temeljen na rezultatima. Potiče autonomiju zaposlenih u određivanju kada će osobno prisustvo dovesti do najboljih rezultata za poslovanje, pretvarajući svoje urede u alat koji dodaje vrijednost iskustvu zaposlenih.

Globalni bankarski lider izgradio je jedinstveno i razigrano radno okruženje odvojeno od svog korporativnog sjedišta i istaknuto ga predstavlja u tekućim kampanjama za zapošljavanje.

Investicijska tvrtka je stvorila središte – laboratorije za razmišljanje i prostore zajednice – dizajnirano kako bi podržalo inovacije u znanosti o životu.

Radikalniji pristupi primjenjuju se za mjesta koja više ne služe svojoj prvobitnoj namjeni. Na primjer, osiguravajuća kompanija sa sjedištem u SAD-u donirala je poslovnu zgradu koja im više nije bila potrebna obližnjem sveučilištu koje ponovno želi postati centar inovacija u zdravstvu, stvarajući trostruku vrijednost za kompaniju, lokalnu zajednicu i društvo.

Za radna mjesta nakon pandemije treba procijeniti koliko jasno odražavaju svrhu, principe i prioritete organizacije, kao i onih koji tamo rade. Ako ne, talenti će posao tražiti na drugom mjestu. Kompanije koje postignu pravi balans će napredovati.

Hoće li tvoja?


Izvor: Your office needs a purpose,  Phil Kirschner-a, Adrian Kwok-a, Matt Schrimper-a i Brooke Weddle, McKinsey
Prijevod: Pit.ba
Prilagodba: Manager.ba



 

O Autoru
Manager
Video
IVICA SIVRIĆ, REDAH
Javni sektor je često u sukobu umjesto u partnerstvu s privatnim
ALISA GEKIĆ, LINK
LiNK je kreirao više od 4.000 radnih mjesta
"IMAM IDEJU" - MARIJA ĆEŠKIĆ
Coralov "Marshal plan" i branding Hercegovine mogu biti rješenje
Savjeti