FINANCIJSKI LABORATORIJ
KVALITETNA PRIPREMA: Redovni sastanci i razvoj osoblja
Nedim Šuta Svijet financija 15 siječnja, 2018

Budući da je početak poslovne godine, pojačanim ritmom su prisutni sastanci u kompanijama, uključujući i realni sektor. Konačni brojevi za 2017 . godinu su prisutni, izvještaji završeni, a već su i dva tjedna ove godine prošla. Već i u nekim ranijim kolumnama smo se doticali potrebe i načina ove forme komunikacije, ali je zbog raznih faktora, potrebno što konstruktivnije ući u godinu.

Način i kompozicija sastanaka

Dosta često se dešava da sretnem kolegice i kolege koji idu na interni sastanak u centralu, gdje suštinski ne postoji jasna i dostavljena agenda. Oni meni bliži i slobodniji u komunikaciju poslovni put tretiraju pod definicijom „da idu po pamet“.

Dodatno, u dosta kompanija imamo sastanak gdje banke, dobavljači, osiguranja, dolaze na treći uzastopni kurtoazni/incijalni sastanak.

Naravno da je potrebno upoznavati ljude, naravno da je potrebno imati sastanke sa timom.

Ono što definitivno nije potrebno je imati sastanak radi samog sastanka. Poslovni sastanci koji nemaju unaprijed uspostavljenu agendu u suštini se ne trebaju ni održati. Manje je bitno jesu li dvotjedni ili tromjesečni, jednostavno moraju imati teme i vrijeme trajanja.

Uz stav da trebamo „sjesti da malo popričamo“, jednostavno urušavamo i svoj kredibilitet, ali i integritet i vrijeme svih učesnika.

Gledajući prvenstveno MSP i realni sektor, ako je čak i redovni sastanak srijedom, lista tema se mora dostaviti u ponedjeljak, ili ne treba ni organizovati sastanak.

Interna moć sastanka

Efekte redovnih aktivnosti sastanka možemo gledati na više načina. Kod manjih kompanija, zbog statusa i stadija razvijenosti možda su prioriretne poruke prema ukupnom modelu, te razvoj pojedinaca.

Poruke sa sastanka su bitnije nego što većina misli. Ukoliko uposleni znaju (a većinom znaju) za sastanak, onda se sa pravom pretpostavlja da se razgovara o budućnosti firme, te očekuju svoj dio informacija. Upravo zbog toga se većina sastanaka održava početkom tjedna, mjeseca, da bi se iskoristila energija koju je sastanak u konačnici dužan kreirati.

Ono što je potpuno zanemareno, pogotovo u slučaju malog i srednjeg poduzetništva jeste razvoj pojedinaca. 

Čak i kada postoje kvalitetni sastanci u poduzeću, većinom se radi o monologu vlasnika/direktora, ne predstavljaju se pojedinačni projekti nekog od uposlenih i sl. Gubi se jedna od najvećih šansi za napredovanje, čak i prepoznavanje potencijalnih menadžerskih karakteristika. Gdje drugdje bilo tko može bolje i aktivnije nastupiti, pokazati potencijal, nego unutar svog tima sa poznatom temom. Čak i sama kritika, uslijed eventualnog neuspjeha će biti realnija, direktnija, sa ciljem da popravi sliku pojedinca naredni put.

Zaključak

Bez obzira o koliko uposlenih govorimo, sastanak je nužan. Sastanak, ne kao „team building“ i ručak, nego jasne teme i elaboracija, kao i zaključci. Kao i većina stvari u životu, kvalitetna priprema je preduslov uspješnosti. 

Dodatno, potrebno je imati, pored tekućih aktivnosti/izazova i periodična ponavljanja, u zavisnosti od modela. Primjer, zašto se ne bi razgovaralo o HR politici dva puta godišnje, strukturi kupaca tri puta godišnje, ili o polustrateškom sagledavanju prodaje četri puta godišnje.

Naravno da u velikoj mjeri teme i dinamika zavise od vrste djelatnosti i veličine, ali formalno okruženje uz pismeni trag je neophodno. Previše toga mi kao pamtimo, rečeno je, i što je najgore, podrazumijeva se.

Želim Vam uspješan početak poslovnog tjedna!

Nedim Šuta

Nedim Šuta

Autor opis: 
20 godina radi u financijskom sektoru, na odgovornim dužnostima u bankama i osiguranju. U radu se susretao s kompanijama različitih profila, analizirajući njihov rad, financije, rast i kreditnu sposobnost. Vlasnik je kompanije FINLAB.
Slika autora: 
O Autoru
Nedim Šuta
Video
Berislav Marszalek, Entrio
Imamo ljude koji strastveno rade...
februar 2024
ASA Bolnica Sarajevo
DAN KARIJERA ZŠEM-a
Individualnim pristupom studentima, stvaramo ohrabrene mlade intelektualce