DIGITALNI MARKETING
Je li oglašavanje prodaja magle?
Gordan Zovko Digitalni marketing 18 studenog, 2015

Najveći problem kada razgovaram s klijentom u vezi oglašavanja i nekih marketinških aktivnosti, jeste objasniti mu zašto pozicija bilboarda košta 1.000 KM ili zašto oglas u novinama košta 500 KM. Kako povezati te cijene i na osnovu čega su one donesene? Je li u takvim okolnostima, kada ne razumijete cijene, ni na osnovu čega su donesene i što vi za to dobivate, marketing obična prodaja magle. Pa naravno da u takvoj prezentaciji i prodaji, jeste.

Vi kada kupujete krumpire, imate cijenu po kilogramu i to je za vas vrlo jednostavna kupovina. Međutim, što vagati u marketingu.

Marketing tj. oglašavanje je egzaktni dio ekonomije. Ono se može i mora pokazati brojkama, čak se i predviđanja donose na osnovu brojki istraživanja.

Prije nekih desetak godina, razgovarao sam s vlasnikom jedne tvrtke koja se bavi iznajmljivanjem bilboarda, da mi dostavi podatke vezane za frekvenciju putnih dionica gdje su postavljeni njegovi bilboardi, tj. da mi dostavi neke statističke podatke koji bi mi pokazali koliko ljudi može vidjeti oglas.

Moram vam reći da me samo blijedo pogledao i nije niti znao što ga pitam. On je bio obični prodavač prostora, međutim, ja kad prezentiram klijentu moram imati odgovore na sva pitanja.

Kao netko tko se bavi marketingom, moram imati dobre argumente da bih klijentu prodao bilboard koji košta 1.000 KM. Što su moji argumenti?

Jedini moj argument da bih mogao prodati priču za oglašavanje pomoću bilboarda je znati koliko ljudi prolazi pored bilboarda. Kako da to saznam? Pa to bi se jednostavno riješilo na način da s par studenata ekonomskog fakulteta izbrojite vozila koja prolaze pored bilboarda u nekom vremenskom periodu i u različitim godišnjim dobima i dobit ćete neki prosjek frekvencije.

Kako bi to izgledalo tada? Pa imali biste broj prolaznika, dakle svih onih koji prolaze i koji mogu vidjeti vaš oglas. To se zove domet (reach).

Kada znate domet, to vam onda može olakšati razumijevanje cijene. A evo i kako.

Uzmimo da ste iznajmili jedan bilboard na Žovnici (ulazak u Mostar, dosta frekventna dionica), gdje dnevno prođe po nekoliko tisuća automobila u oba smjera. Za mjesec dana promet na ovoj cesti je blizu 100.000 prolaza. Znači, domet vašeg oglasa je 100.000 potencijalnih kupaca. Uvijek kada radite oglašavanje, probajte saznati koja je cijena vašeg oglasa po glavi potencijalnog kupca.

U ovom slučaju, kada imamo domet, lako je doći do tog podatka.

Cijena po glavi (0,01 KM) = cijena bilboarda (1.000 KM) : Domet (100.000)

Dakle potrošili ste 1 pfening da bi ste došli do jednoga potencijalnog kupca.

Je li to malo ili puno? Pa usporedimo ga npr. s flayerima (crno-bijele kopije).

Cijena cb kopije vam je minimalno par pfeninga, ali ne zaboravite da u tu cijenu uključite i distribuciju letaka.

Doći ćete do cifre od 7 pfeninga. Da to distribuirate do 100.000 ljudi, platit ćete 7.000 KM. Naravno, uzmite ovo kao neku grubu procjenu, ali je suština da shvatite kako da ubuduće procijenite da li vam se i što isplati.

Dakle, uvijek se držite pitanja KOLIKO ME KOŠTA ISPORUKA OGLASA PO GLAVI POTENCIJALNOG KUPCA? Da biste to saznali morate znati mogući domet vašeg oglasa.

Gordan Zovko

Autor opis: 
Vlasnik je Agencije Connect koja se bavi grafičkim i web dizajnom te internet oglašavanjem. Vizualnim komunikacijama se počeo baviti prije dvadesetak godina. Svoje iskustvo pretočio je u knjigu "Kako poslovati na internetu".
Slika autora: 
O Autoru
Gordan Zovko
Video
ANER KRUŠKONJA, OBRTNIČKA KOMORA HNŽ
Koliko se danas isplati biti obrtnik
DAMIR UZUNOVIĆ, BUYBOOK
Mi smo išli naopačke
JASMIN BADŽAK, EUROSJAJ
Moj radni dan traje 24 sata, ali uživam u svom poslu!