FINANCIJSKI LABORATORIJ
Između kompanije i savjetnika mora postojati profesionalna kemija
Nedim Šuta Svijet financija 29 siječnja, 2018

Prije nekih godinu dana, kada je čitava priča oko kolumni počela, sam sebi sam obećao da će jubilarna, tačnije ona pod rednim brojem 50, biti vezana za dio aktivnosti kojima se i sam bavim. Kako sam sebi, tako i cijenjenim čitateljicama i čitateljima dužan sam dio definicija i pogleda na ovo specifično zanimanje.

Definicija savjetovanja

Semantički gledano, savjetovanje je jednostavno za objasniti. Koliko je jednostavno semantički, toliko je komplikovano u realnom sektoru objasniti šta je to poslovno savjetovanje. Postoji više podjela, kategorija, od strateškog, do HR savjetovanja, od financijskog do savjetovanja vezanog za određene fondove i sl.

Nakon godinu dana odmaka, neki moji zaključci kažu da morate biti u stanju identificirati izazove, ponuditi rješenja, te raditi monitoring istih, uz maksimalnu odgovornost. Same aktivnosti sa aspekta roka mogu varirati, u zavisnoti od veličine „zahvata“ unutar kompanije.

Teorija i suština se sreću u dijelu koji kaže da savjetnici učestvuju u dizajniranju organigrama, učinaka te kontrolnih mehanizama, makar u MSP segmentu gdje većinom „boravim“.

Realna situacija na tržištu

Budući da su tržišta krajnje neregulirana, svi imaju pravo da se osjećaju savjetnicima. U dnevnim situacijama savjetnik je i notar i računovođa, i poreksa uprava, u konačnici i bankar. Po meni, kvalifikacija poslovnog savjetnika znači imati dobar dio karakteristika navedenih zanimanja, uz natprosječno razumijevanje individualnog modela. U suštini, mislim da tu i jeste osnovna razlika, poznavati i njegovati strategiju kompanije koja vas plaća, zadobiti i zadržati povjerenje vlasništva i menadžmenta. 

Na taj način, savjetnik je dio strukture, sa statusom na „raspolaganju“. 

Sa aspekta vlasnika/kompanije, osnovna dvojba jeste da li je ova vrsta poslovne suradnje investicija ili trošak. U momentu kada preovladava promišljanje o trošku, nešto je pogrešno u suradnji. Za ovih godinu dana, napravili smo pomake u dosta kompanija, iste su kupile dodatne softvere, uložile u edukacije, modernizirale poslovanja, imaju jasnije budgete za 2018. godinu, i zašto ne reći, imaju konstruktivniji pogled na troškovni dio poslovanja.

Zaključak

Pored svega navedenog, mislim da mora postojati određena profesionalna kemija između kompanije i savjetnika. U protivnom, spremni ste, kao savjetnik potpisati ugovor sa bilo kim na svijetu, bez obzira na poslovni, i u konačnici moralne vrijednosti.

Marketing nije moguć u klasičnom smislu, nužna je spoznaja vlasnika da je sličan model potreban kompaniji, a onda je manje bitno je li Nedim ili netko drugi. Bilo tko tko je ozbiljan u onome što radi, može pospješiti poslovanje, potpomoći u određenim aktivnostim i procesima, te na taj način osnažiti kompaniju. Naravno, sve mora imati i financijsku konotaciju i efekte, budući da pričamo o poslovanju modela i poslovnom savjetovanju.

Savjetnik u MSP poslovanju je u stvari direktor svakog pojedinog društva sa kojim ima ugovor na dogovoreni broj sati sedmično kada su obaveze u pitanju. Negdje ste sa fokusom na financije, negdje na HR, a u određenim slučajevima animirate prodaju sa aspekta kompanije. Riječ je o kompanijama kojima suštinski i ne treba ova uloga na 50 sati sedmično, i to je balans i win-win pozicija koja može garantirati dugoročniju suradnju, a da pri tom postoji partnerska uloga svih uključenih.

Želim Vam uspješan početak poslovnog tjedna!

Nedim Šuta

Nedim Šuta

Autor opis: 
20 godina radi u financijskom sektoru, na odgovornim dužnostima u bankama i osiguranju. U radu se susretao s kompanijama različitih profila, analizirajući njihov rad, financije, rast i kreditnu sposobnost. Vlasnik je kompanije FINLAB.
Slika autora: 
O Autoru
Nedim Šuta