MARKER.HR
Facebook Insights i Google Analytics: savršeni spoj za bolji online marketing
Marker.hr Digitalni marketing 20 srpnja, 2017

Ako vodite web shop ili ste vlasnik web stranice, sigurni smo kako imate Facebook strategiju kojoj je cilj Facebook korisnike odvesti na vaše web mjesto.

I vjerojatno već znate kako vam Facebook Insights može pružiti demografske podatke vaših Facebook fanova. No, osjećate li se ponekad kao da nešto nedostaje? Kao da statistike lajkova, dijeljenja i komentara nisu dovoljni?

Istina, Facebook Insights čini sve kako bi online marketinški stručnjaci mogli pratiti klikove, doseg i uspjeh promocija, no ti podaci nisu dovoljni. Oni ne otkrivaju vaše prave Facebook fanove, tj. one koji ne lajkaju Facebook stranicu samo radi reda, već se stvarno odluče posjetiti vaše web mjesto.

I kad vas ti Facebookovci posjete, Facebook Insights ne može znati što posjetitelji zapravo rade na vašoj web stranici. Kupuju li nešto? Odlaze odmah čim pročitaju blog?

Ovdje u pomoć dolaze Google Analyticsi kojima možete točnije definirati marketinške poruke i slati ih onim Facebook korisnicima koji će vas najvjerojatnije i doživjeti.

Pa koje podatke možete vidjeti u Facebook Insightsima i kako ih možete spojiti s podacima u Google Analyticsima?

Facebook Insights izvještaji

Pogledajmo prvo izvještaje o publici koji su dostupni u Insightsima kako bi vidjeli kako se razlikuju od Analyticsa.

Sekcija Your Fans (obožavatelji) prikazuje demografske podatke onih koji su lajkali vašu Facebook stranicu. Možete vidjeti dob, spol i geografsko područje.

U ovom primjeru vidimo da žene u dobi od 25-34 predstavljaju najveću dobnu/spolnu kategoriju te da Hrvatska predstavlja najveće geografsko područje s koje dolaze fanovi.

Ovi podaci korisni su za upoznavanje vaše publike na Facebooku.

Sekcija People Reached (doseg) prikazuje one koji su vidjeli vaše postove, bez obzira na to jesu li lajkali Facebook stranicu ili nisu. Doseg može obuhvaćati fanove, prijatelje svakog tko je lajkao i komentirao vaš post ili osobe koje su vidjele vašu promociju. Zbog toga će se demografski podaci često razlikovati od sekcije Your Fans. U ovom primjeru, najveći doseg je kod muškaraca dobne skupine 25-34.

Sekcija People Engaged (angažiranost) prikazuje demografske podatke onih kojima se svidjela ili onih koji su podijelili vašu Facebook objavu ili su imali izravnu komunikaciju s vašom Facebook stranicom.

Brojevi u ovom izvještaju bit će najmanji od svih, ali oni najbolji odražavaju osobe koje su zainteresirane za vaš brend.

Imajte na umu da u ovom primjeru muškarci i žene u dobi od 45-54 i 55-64 čine najbolju kategoriju dok su u drugim primjerima oni bili najmanje zastupljeni (fanovi i doseg objava).

Usporedba Facebook Insightsa s Google Analyticsima

Insights podaci korisni su za prepoznavanje demografskog tipa publike koja lajka vašu Facebook stranicu i prema kojoj ostvarujete najveći doseg.

A sada bi trebali usporediti Facebook podatke s podacima koje dobivate od trenutka kada Facebook korisnici klikom na post posjete vaše web mjesto. I ovdje dolaze Google Analyticsi.

Za početak treba filtrirati sve prikupljene podatke tako da se usredotočimo na Facebook korisnike. Prvi korak je kreirati novu segmentaciju.
Odmah iznad grafikona, odaberite opciju “Add Segment” - New segment (crveni gumb).

Imenujte segment Facebook fanovi i pod sekcijom Traffic Sources - Source odaberite Facebook. Google Analytics će vam odmah izračunati koliki dio cjelokupnog prometa čine Facebook fanovi. U našem slučaju 10.77%.

Segment Facebook fanovi će se automatski primijeniti na cjelokupan pregled podataka. Kako bi vidjeli demografske podatke fanova odaberite na Audience - Demographic - Age. Iznad tablice nalazi se opcija Secondary dimension.

Odaberite je i pronađite dimenziju Gender (spol).

Sada možete vidjeti sve podatke koje nude i Facebook Insightsi.
Iz ovih podataka možemo vidjeti da su muškarci u dobnoj skupini 25-34 i 35-44 najviše angažirani, dok su na tek trećem mjestu (sa skoro 15% manje sesija) žene u dobi 25-34 godina.

Zanimljivo je kako u Facebook Insightsima jedva postoji razlika između muških i ženskih fanova u dobi od 25-34 te 35-44 dok je ta razlika prema Analytics podacima daleko primjetnija. Odudara čak 15-ak posto. Prema podacima je vidljivo da ste na Fejsu simpatični muškim i ženskim fanovima podjednako, no vaša ponuda i online sadržaj ipak je zanimljiviji muškoj populaciji.

Isto tako, bitno je primijetiti kako Analytics podaci potpuno odudaraju od podataka u People Engaged sekciji prema kojoj su najviše angažirani muškarci i žene u dobi od 45-54 i 55-64. Dakle, ove dobne skupine su spremne lajkati, komentirati i dijeliti vaše objave na Fejsu, no nisu toliko oduševljene idejom da posjete i vaše web mjesto.

Kako iskoristiti ove podatke? Za marketinške strategije kojima je cilj povećati online promet prema web shopu ili stranici, koristit ćete podatke iz Google Analyticsa. Želite li prikupiti lajkove i povećati svijest vašeg brenda ili određenog proizvoda, koristit ćete podatke iz Facebook Insightsa.

Određivanje vremena za Facebook objave

U Facebook Insightsima pod sekcijom Posts - When Your Fans Are Online (kada su vaši obožavatelji online ) možete vidjeti podatke kada su vaši fanovi najviše aktivni.

Iz ovog primjera vidimo da dani ne igraju veliku ulogu te da su fanovi najaktivniji od 9 sati pa sve do nekih 22 sata.

Ovi podaci mogu vam pomoći u određivanju okvirnih smjernica kada bi trebali objaviti određene objave i promocije. Tako bi prema ovim podacima trebali objavljivati postove u 9 sati jer će tijekom dana oni postupno povećati doseg.

Naknadni postovi (dopuna glavnim ili oni manje bitni) dobro će prolaziti i od 16 sati. Znači, oko 9 sati možete objaviti promociju određenog proizvoda - glavni post, a poslije objave kao što su recenzije korisnika, blog o proizvodu i slično.

Sada možemo ući u Google Analyticse kako bismo unakrsno usporedili podatke. Ponovno ćemo primijeniti segment Facebook fanovi kako bismo filtrirali sesije s Facebooka.

Odaberite Behaviour - Site Content - Landing Pages. Ovdje možete vidjeti najpopularniji sadržaj unutar web lokacije kojeg dodatno možete razvrstati i prema satu čitanja.

Unutar ovog izvještaja odaberite padajući izbornik Secondary Dimension i potražite dimenziju Hour (sat).

Prema Google Analyticsu vidimo da najbolje prolaze objave između 10-15 sati.

Što rade Facebook korisnici u web shopu ili na web stranici?

Vaše Facebook objave ili reklame toliko su privlačne korisnicima da ih mame u vaš web shop ili stranicu. Čestitamo!

No što prvo vide kad vas posjete? Kamo idu?

Prvi korak u praćenju Facebook korisnika je da saznate koji je njihov prvi kontakt s vašom web lokacijom. Možda je riječ o blogu, video zapisu, akcijskoj ponudi ili stranici s proizvodima.

Ako dobro proučite ove podatke, saznat ćete koja vrsta sadržaja najbolje prolazi kod Facebook fanova i koja je najuspješnija u pretvaranju posjetitelja u kupce.
Započet ćemo s Channels izvještajima. Kako bi vidjeli popularne odredišne stranice otiđite na Acquisition - Channels - Social.

S popisa društvenih mreža odaberite Facebook. Ispod grafikona nalazi se izbornik Primary Dimensions (Primarne dimenzije). Odaberite Other (“Ostalo”) i pronađite opciju Landing page (odredišna stranica).

Nakon toga vidjet ćete popis najčešćih odredišnih stranica iz Facebooka (stranica na koje Facebook posjetitelji najčešće dolaze).

Ne želimo gledati samo na broj sesija jer uspjeh stranica ne bi trebali pripisivati isključivo na temelju količine online prometa. Iako jedan blog ima 1,366 čitanja, on također ima mnogo veći bounce rate (posjetitelji odmah odlaze nakon posjete određenoj stranici), od početne stranice (82,43 posto naprama početne stranice 31,40 posto).

Stoga tijekom mjerenja uspjeha odredišnih stranica, uzmite u obzir više mjernih podataka kao što su obujam prometa, angažiranost posjetitelja i uspjeh zacrtanih ciljeva (goals). Na primjer, ovdje je postavljen cilj da posjetitelji u jednoj posjeti pregledaju barem tri stranice. Vidimo da stranica određenog proizvoda (pod rednim brojem 3) ima 5.47% uspjeha dok blog ima mnogo manje uspjeha (0,07% - pod rednim brojem dva)

Mali zaključak oko Facebook Insightsa i Google Analyticsa

Kako bi marketinški stručnjaci što bolje razumjeli tko je njihova publika na društvenoj platformi, Facebook Insights nudi detaljne i kvalitetne podatke o dosegu i angažiranosti Facebook korisnika segmentirane prema demografskim podacima.

No, ako je u vašoj marketinškoj strategiji jedan od glavnih ciljeva privući Facebook korisnike na web lokaciju (što bi i trebalo biti), Google Analyticsi mogu ponuditi mnogo bolji i detaljniji uvid u podatke kako bi točnije definirali Facebook korisnike i njihovo ponašanje.

Kad ciljate prema demografskim podacima, nemojte gledati samo podatke koji prikazuju najangažiraniju publiku u Facebook Insightsima. Otvorite Google Analytics i proučite koji će tip publike najvjerojatnije posjetiti vaše web mjesto i nastaviti interakciju s vama.

Isto tako, iako Facebook zna kada je vaša publika na mreži, nemojte slušati samo njega. U Google Analyticsima provjerite kada je najveća vjerojatnost da ljudi posjete vaše web mjesto.

Promatrajte i uspoređujte Facebook Insights i Google Analytics podatke i pametno optimizirajte marketinške strategije.

Želite li se Facebook korisnicima predstaviti u najboljem svijetlu, slobodno nam se javite. Vaš ćemo web shop ili stranicu toliko izglancati da se Facebook korisnici neće dati van.

Uvijek smo spremni pomoći!

Ivica Kruhek

Autor opis: 
Direktor je tvrtke Marker, i više od 12 godina pomaže tvrtkama da uz digitalne kanale dođu do ostvarenja poslovnih ciljeva. Znanje i iskustvo koristi za izradu web projekata, planiranje digitalnih strategija i izradu koncepata za e-commerce.
Slika autora: 
O Autoru
Marker.hr
Najnovije vijesti
Video
PREDRAG ČOVIĆ, PREMIJER ZHŽ
Vratite se ovdje
Berislav Marszalek, Entrio
Imamo ljude koji strastveno rade...
februar 2024
ASA Bolnica Sarajevo