DIGITALNI MARKETING
Cijene koje život znače
Gordan Zovko Digitalni marketing 16 ožujka, 2016

Zamislite kako ulazite u trgovinu hrane, odjeće…ili bilo čega drugog, i niti na jednom artiklu nemate cijenu. I svaki put kada želite saznati koliko nešto košta, morate otići do trgovca i pitati ga. Izaziva li vam to u početku nelagodu a kasnije i ljutnju? Biste li kupovali u takvim trgovinama? Naravno da ne bi. Čak i na tržnicama prodavači stave cijenu na artikle. Tamo gdje biste možda i očekivali pregovore s trgovcem oko cijene.

Ozbiljne trgovine se ne pogađaju s kupcima. One imaju politiku cijena koja je skoro pa za neke brandove postala u jednu ruku i zaštitni znak. Npr. Benetton ima politiku cijena koju vrlo brzo možete razumjeti. Zna se kada su artikli po punoj cijeni, znate i rang cijena, a također ste upoznati s određenim sniženjima do čak 70%. Međutim, to je sve sustavno rađeno.

Na webu se još uvijek dešavaju neke čudne stvari. Često naiđem na web stranice na kojima se nešto prodaje, u većini slučajeva je to neka fizička roba, koja nema cijena.

ŠTO KUPCI RAZMIŠLJAJU KADA VAM CIJENA NIJE TRANSPARENTNA:

- baš su ovi aljkavi jer nisu postavitli cijenu
- web stranice im nisu dovršene
- sigurno nešto manipuliraju s cijenom
- ne znam nikada koliko će me to koštati
- ovo oni “od oka” govore cijene

Klijenti žele sa što manje koraka doći do kupovine. Zašto im to ne omogućiti?

Znam da je mnogima razlog KONKURENCIJA. Razlog nekih sa kojima sam pričao zašto ne postave cijene na proizvode u web trgovine, priča je uvijek ista. Pa znaš ako konkurencija to vidi…Pa ljudi moji, kao da se ja ili bilo tko drugi ne može prijaviti i otvoriti lažni email i postaviti vam upit za cijenu. Ljudi upadaju u CIA-u, FBI…zašto mislite da je nemoguće doći do vaših podataka. Nije mi jasna ta paranoja od konkurencije.

RAZMIŠLJANJE PARANOIČNIH VLASNIKA WEB TRGOVINE:

- ako stavim cijenu konkurencija će je vidjeti
- kad nemam cijene bolje mogu manipulirati sa sniženjima
- svaki put mogu trgovati od prilike do prilike

Ovakvo ponašanje kupci kažnjavaju. Vrlo brzo će naći zamjenu, jer ga dijeli samo još par klikova gdje će pronaći suptitut za vaš proizvod. Neki dan sam kontaktirao jednu tvrtku, koja se bavi prodajom preparata za čišćenje ureda. Ne samo što nema cijene nego su oni otišli još dalje, pitali su me koja firma to naručuje. Rekao sam zar je to važno, mene inetresira cijena proizvoda koje ste postavili na web trgovinu.

Dakle, vi kao prodavač imate potpuno pravo postaviti svoja pravila igre, ali onda to morate prikazati da je kupcima jasno takvo ponašanje. Možda je samo trebalo u formu za upit postaviti i dio gdje je obavezno upisati ime firme i sve podatke. I ja ne bih imao osjećaj manipulacije. Ja sam iz toga zaključio da cijene nisu iste za sve. Ali to je ok, samo to morate reći. Kada i pod kojim uvjetima.

Ovdje se radi o nerazumijevanju web trgovine, koju će mnogi morati što prije naučiti i izaći iz nekih uskih okvira komunikacije. Inače neće uspjeti u prodaji. Cijena je dio marketinške orijentacije i vrlo je bitno kako je određujemo i kako je prezentiramo. Za kraj, ostavite se paranoja, ugodite svojim kupcima i olakšajte im izbor. Ako već postoje neka ograničenja zašto ne možete objaviti cijenu, onda to kupcima trebate i objasniti.

Pogledajte više na:
http://goo.gl/5P2EWV

Gordan Zovko

Autor opis: 
Vlasnik je Agencije Connect koja se bavi grafičkim i web dizajnom te internet oglašavanjem. Vizualnim komunikacijama se počeo baviti prije dvadesetak godina. Svoje iskustvo pretočio je u knjigu "Kako poslovati na internetu".
Slika autora: 
O Autoru
Gordan Zovko
Video
ANER KRUŠKONJA, OBRTNIČKA KOMORA HNŽ
Koliko se danas isplati biti obrtnik
DAMIR UZUNOVIĆ, BUYBOOK
Mi smo išli naopačke
JASMIN BADŽAK, EUROSJAJ
Moj radni dan traje 24 sata, ali uživam u svom poslu!