DIGITALNI MARKETING
Ako mi se svidi, platit ću! Malo sutra
Gordan Zovko Digitalni marketing 08 prosinca, 2015

Vrlo često dolaze mi pozivi za dostavu raznoraznih ponuda za usluge koje nudi moja agencija (grafički i web dizajn i internet oglašavanje). Dobar dio takvih upita se sastoji između ostalog, da im dostavimo par idejnih rješenja pa ako im se svidi oni će to platiti.

Klijenti često puta žele doći do većeg broja idejnih rješenja kako bi se odlučili na izbor najboljeg. I to je u redu, samo ima jedna mala kvačica, to morate platiti ako želite dobiti desetke idejnih rješenja od ozbiljnih agencija.

Npr. želite dobiti desetak prijedloga logotipa iz deset različitih izvora. Niti jedna ozbiljna agencija neće praviti rješenja i dostavljati vam ih samo onako, kako bi zadovoljili upit klijenta. Takvo nešto možete očekivati od studenata i nekih tiskara po garažama. Često klijenti smatraju da to i nije neki posao, samo napraviti i pokazati. Međutim, što je s vremenom potrošenim za ideju i dizajn, angažmanom, prezentacijom, komunikacijom s klijentom koja je neophodna i mnogo drugih stvari? Što je s mogućom krađom idejnog rješenja? Kako kalkulirate vi, tako i mi to isto radimo.

Možemo li na takav način razmišljati kada trebamo uslugu hotelskog smještaja, pa da kažemo AKO MI SE SVIDI PLATIT ĆU. Ili, možemo li otići u kino i reći, AKO MI SE SVIDI FILM PLATIT ĆU. Naravno da ne.

Mi smo spremni na takav angažman, ali pod jednim uvjetom, RASPIŠITE NATJEČAJ ZA IDEJNO RJEŠENJE. Vidio sam vrlo malo dobro raspisanih natječaja vezanih za dizajn ili idejno rješenje. Većina njih je nepotpuna i nezanimljiva ozbiljnim agencijama. Ima tu i neznanja ali ok, ovaj tekst i služi da vam pokažemo kako to napraviti.

Kako biste to razumjeli i na najbolji način iskoristili svoj novac a i znanje agencija, evo vam nekoliko savjeta.

Natječaj koji biste raspisali za idejna rješenja, trebao bi sadržavati sljedeće:

1. Svha konkursa

Npr. svrha konkursa može biti dobivanje kvalitetnog i stručnog projektiranog logotipa s ciljem kreiranja kompletnog vizualnog identiteta. Opišite sve ono što očekujete od znaka tj. zadatka koji je cilj natječaja koji raspisujete.

2. Sadržaj konkursnog rada

Ovdje opišite što kreativci moraju poslati. Npr. trebaju isporučiti idejno rješenje znaka koji sadrži: znak u boji, jednobojni znak, prikaz znaka u nekoliko dimenzija, kao i primjenu na memorandumu, kuverti, posjetnici, fascikli, bilboardu…

3. Oprema konkursnog rada

Ovdje zatražite obrazloženje autorskog pristupa, tj. koncepta rada, kao i u kojem formatu treba dostaviti radove (jpg, PDF, Eps), kao i treba li dostaviti ispis sadržaja na papiru.

4. Uvjeti konkursa

Naznačite je li konkurs anoniman, treba li dostavljati radove pod šifrom, na koji način dostaviti radove i podatke, u posebnim kuvertama ili… Zatražite i izjavu autora o originalnosti kreativnog rada. To će vas zaštiti od komplikacija ako netko pokrene tužbu za plagijat.

5. Kriteriji

Ovo je jako bitna stavka za nas. Ako nam stavite da je jedina stavka cijena ponude, nitko ozbiljan tko drži do sebe neće učestvovati na takvom natječaju, jer ste time ovo sve pretvorili u tržnicu. Dakle, evo nekih primjera kriterija koje biste trebali navesti na osnovu kojih ćete odabrati rad:

– stepen promišljenosti i funkcionalnost rada
– tehnološka izvedivost
– estetika...

6. Ocjena i odabir

Kada radovi pristignu, komisija ima zadatak odabrati najbolji i usvojiti konačno rješenje. Možete navesti da ako dospiju radovi koji ne zadovoljavaju formalne uvjete natječaja, zadržavate pravo da ne dodjelite nagradu.

7. Komisija

Često puta bih poslije poziva na natječaj za idejno rješenje postavio upit TKO ĆE ODREDITI ČIJI JE RAD NABOLJI? U komisiji moraju biti kompetetne osobe imenom i prezimenom kao i što su po profesiji. U komisiju obvezno stavite jednoga grafičkog dizajnera ili marketinškog stručnjaka koji će vam pomoći donijeti odluku. Ne dozvolite da u komisiji sjede nekompetentni ljudi, jer to nas odvraća od zanimanja za takvim natječajem.

8. Nagrada

Dolazimo do dijela o kojem sam pričao na početku. Zašto bi nas 10 kreativaca BESPLATNO nekome nudilo idejna rješenja da bi on to vidio i po volji odlučio valja li to ili ne valja? Nama desetorici trebaju desetine radnih sati da to dizajniramo i isporučimo. Naš angažman mora netko nadoknaditi. Dakle, ako želite kvalitetna rješenja, postavite veću nagradu. Agencije se neće javljati za par stotina KM, ali za par tisuća je već druga priča. Što veća nagrada kvalitetnije agencije.

9. Autorska prava

U ovom dijelu morate navesti tko zadržava autorska prava, da li vi isplatom nagrade preuzimate autorska prava ili ne. Zatražite od agencije da vam pismeno odobri korištenje loga i da se odriču autorskih prava u vašu korist.

10. Objava i rok

Naveditite datum do kada svi zainteresirani moraju predati prijedloge idejnog rješenja, kao i na koju adresu.

11. Učesnici

Odredite tko sve može učestvovati i na koji način, te koliko radova svatko može poslati.

12. Ograničenja

U svakom natječaju postoje i ograničenja. Ovom rubrikom možete naznačiti da članovi komisije i njihovi srodnici ne mogu učestvovati na natječaju.

13. Postavljanje pitanja

Postavite podatke (telefon, email…) gdje vas mogu kontaktirati za dodatna pitanja i informacije.

14. Objava rezultata natječaja

Naznačite na koji način i kada ćete objaviti rezultat natječaja.

Jedan ovakav natječaj daje dojam ozbiljnosti vaše tvrtke i imate veliku šansu da se veliki broj ljudi javi i ponudi najbolja rješenja. (www.connect.ba)

Gordan Zovko

Autor opis: 
Vlasnik je Agencije Connect koja se bavi grafičkim i web dizajnom te internet oglašavanjem. Vizualnim komunikacijama se počeo baviti prije dvadesetak godina. Svoje iskustvo pretočio je u knjigu "Kako poslovati na internetu".
Slika autora: 
O Autoru
Gordan Zovko
Video
ANER KRUŠKONJA, OBRTNIČKA KOMORA HNŽ
Koliko se danas isplati biti obrtnik
DAMIR UZUNOVIĆ, BUYBOOK
Mi smo išli naopačke
JASMIN BADŽAK, EUROSJAJ
Moj radni dan traje 24 sata, ali uživam u svom poslu!