Uz uspješnu financijsku godinu, s prometom od 5,2 milijarde eura, JYSK je ove godine stekao i preko milijun novih kupaca, te se našao na Forbesovom popisu najboljih poslodavaca. U Bosni i Hercegovini je zaposlenicima isplatio više od 335.000 KM bonusa, a do kraja 2024. godine planira finaliziranje projekta preuređenja svih prodavaonica.
U razgovoru za Poslovne novine, Igor Opačić, Retail manager JYSK BiH i Slovenija kaže: "Iza nas je uspješna financijska godina i sretni smo što možemo reći kako kupci u Bosni i Hercegovini zaista prepoznaju naš kvalitet, ne samo po pitanju ponude nego i usluge naših zaposlenika, koji odlično poznaju asortiman i uvijek se trude kupcima ponuditi više od očekivanog. U protekloj smo godini ostvarili značajan rast i postigli brojne ciljeve, a najviše nas veseli to što je JYSK još jednom potvrdio svoju poziciju na tržištu kao sinonim za odličan omjer cijene i kvalitete. Svaki novi kupac, ali i postojeći, koji nam se vrati za nas predstavlja veliki uspjeh.“
Kupcima je veoma važno ne samo kupiti kvalitetan proizvod, već i da je sma proces kupovine što ugodniji i lakši. Koje faktore biste definirali kao najvažnije u ostvarivanju kvalitetne komunikacije na relaciji kupac-prodavac?
"Povjerenje i ulaganje u znanje su najvažniji faktori i upravo zbog toga svakodnevno radimo na poboljšanju naše usluge sa željom što više približiti se kupcima. Naši zaposlenici sudjeluju u brojnim edukacijama kako bi kupcima uvijek mogli pružiti pouzdane i korisne informacije, a uz to im se trudimo ponuditi što više opcija kupovine kako bi do željenih proizvoda došli na što jednostavniji način koji im najviše odgovara.“
Obogaćeni skandinavski poslovni model
Uspješne kompanije veliku pažnju poklanjaju zadovoljstvu uposlenika, stimulacijama za bolji rad i napredovanje. Koji sustav u JYSKu se pokazao kao naučinkovitiji kada je riječ o stimulaciji uposlenika?
"Ovome pridajemo veliku pažnju i JYSK je poznat po tome kako je spreman uložiti u svoje zaposlenike. Naš sustav nagrađivanja temelji se na poticaju i stimulaciji za bolji rad, a odlični rezultati se uvijek nagrađuju. Svi zaposlenici u prodavaonicama, na temelju dobrih rezultata, mogu osvojiti dodatne bonuse i nagrade, a bitno je napomenuti kako visina bonusa nije ograničena. Na primjer, u prošloj financijskoj godini, koja je završila 31. kolovoza 2023., JYSK BIH je uz redovna primanja svojim zaposlenima isplatio više od 335.000 KM bonusa.
Osim financijskog poticaja tu su različita druženja poput godišnjeg JYSK party-a kada se zatvaraju sve naše prodavaonice kako bi zajedno proslavili uspješne rezultate ili Family day na kojem se naši zaposlenici imaju priliku družiti zajedno sa svojim obiteljima. Svim našim zaposlenima nudimo mogućnost sudjelovanja u različitim edukacijama i programima školovanja, kojima je cilj prepoznati njihov potencijal, pružiti im nova znanja i pozitivno utjecati na razvoj njihove karijere. Zdravo radno okruženje, poticajna okolina i kultura feedbacka su stvari koje nas čine posebnima na tržištu. Mislim da je JYSK privlačan upravo zbog kombinacije skandinavskih vrijednosti i odličnih programa za razvoj karijere.“
Kako izgleda primjena skandinavskog poslovnog modela među ljudima na Balkanu? Jesu li ljudi ovdje prilagodljivi i jesu li ga rado i lako prihvatili?
"Svaka država ima svoje specifičnosti, ali vjerujemo i vidimo kako ljudi uvijek prepoznaju i rado prihvataju pozitivne stvari. Skandinavski poslovni model temelji se na kvaliteti, dobrim cijenama i izvrsnoj usluzi, a naši kupci u BiH odlično reagiraju na njega.
Ovaj se model također odnosi i na naše prepoznatljive vrijednosti, razvoja zaposlenika, spomenute edukacije i radionice te balans poslovnog i privatnog života, kojeg naši zaposlenici često ističu kao jednu od najvećih vrijednosti JYSKa.“
JYSK je dobio Global Recycled Standard certifikat i kada je riječ o zelenom poslovanju, ljestvicu je podigao jako visoko. Nedavno ste donijeli i odluku o uklanjanju plastičnih vreća i zamjenili ih platnenim cekerima. Također, sav baštenski namještaj JYSKa nosi FSC certifikat.
Zeleno poslovanje i održivost
Koliko je zahtjevno pratiti trendove zelenog poslovanja?
"Zeleno poslovanje nije budućnost, ono predstavlja našu sadašnjost i želju biti pokretači održivijih promjena. Odluka o uklanjanju plastičnih vrećica samo je jedna od održivih akcija, a ovom promjenom smo na godišnjoj razini iz naših prodavaonica uklonili čak 600.000 plastičnih vrećica.
Održivo poslovanje je izazovno i zahtijeva mnogo prilagodbi i ulaganja, ali ga smatramo našom obvezom. FSC certifikat je samo jedna od potvrda kako smo na dobrom putu i sretni smo što će do kraja 2025. godine svi naši proizvodi i ambalaža od drveta, kao i kartona i papira, također nositi ovaj vrijedan certifikat.“
Koji su naredni planovi kada je održivost u pitanju?
"Naš glavni cilj je integrirati održivost u sva relevantna područja našeg poslovanja, zbog čega smo se obvezali na poduzimanje i više od ravnopravnog udjela odgovornosti po pitanju klimatskih promjena. To znači kako, kao maloprodaja, nismo velik zagađivač, ali s druge strane smatramo kako imamo moralnu obvezu preuzeti na sebe, kao velika globalna kompanija, odgovornost biti pokretač promjena u svom lancu proizvodnje i logistike. Tako radimo na prilagodbi naših partnera kako bi i oni u razumnom vremenskom razdoblju prešli na održivije načine poslovanja, što im je ujedno osnovni preduvjet ukoliko žele zadržati poziciju JYSKovog dobavljača.
Uz to, svakodnevno radimo na smanjenju plastične ambalaže naših proizvoda, povećanju količine recikliranih materijala u proizvodnji. Također, do 2030. godine JYSK planira prepoloviti emisije stakleničkih plinova, koji nastaju opskrbom električnom energijom i grijanjem prodavaonica, distribucijskih centara i ureda.
Osim jasno definiranih ciljeva i obaveza na razini cijele kompanije, planiramo i zanimljive lokalne akcije, kojima želimo poboljšati svakodnevni život svih ljudi koji žive u područjima u kojima smo prisutni. Jedan od njih je projekt ozelenjavanja koji će uskoro krenuti u Bosni i Hercegovini, a kojemu je cilj potaći naše zaposlenike da prepoznaju potrebe svoje lokalne zajednice i postanu ambasadori održivijeg poslovanja.“
Recite nam nešto o planiranom preuređenju svih prodavaonica u Bosni i Hercegovini. Kojom dinamikom se odvija taj projekt?
"Projekt preuređenja prodavaonica u Bosni i Hercegovini ide po planu i dinamici koja osigurava unapređenje doživljaja kupovine, koji uvijek mora biti na visokoj razini.
Novi, 3.0. koncept prodavaonica našim kupcima donosi još više inspiracije za uređenje njihovih domova, asortiman je preglednije izložen, osvjetljenje ugodnije, a cijelo iskustvo kupovine jednostavnije i ljepše. Vjerujemo kako će naši postojeći, ali i novi kupci, zaista uživati u novouređenim JYSK prodavaonicama kao što je to već slučaj u onima koje to već jesu. Cijeli proces preuređenja planiran je biti završen krajem 2024. godine.“
Svi koji novac rado troše u JYSKu znaju kako će poslije kupovine biti zamoljeni ocijeniti iskustvo kupovine. Koliko ste zadovoljni odazivom kupaca i koliko su Vam značajni podaci koje dobijete na ovaj način?
"Ankete o zadovoljstvu naših kupaca najbolji su način za stjecanje uvida u njihove potrebe i želje. Sretni smo što je odaziv visok, a ponosni što su kupci našu uslugu ocijenili ocjenom 4,85 na ljestvici od 1 do 5. Slušamo ono što nam govore i sve te informacije uzimamo u obzir pri kreiranju ciljeva i planova za budućnost. Komunikacija s kupcima nam je izrazito važna, a ankete o zadovoljstvu su zapravo lijep zaključak njihova posjeta prodavaonici, u kojoj mogu jasno podijeliti svoje mišljenje i svoja očekivanja.“
Budućnost JYSKa u Bosni i Hercegovini
Koje proizvode ljudi u Bosni i Hercegovini najviše kupuju i ima li nekih razlika među različitim zemljama kada je riječ o sklonosti kupaca određenoj vrsti namještaja ili određenom stilu?
"Svakako postoje razlike u sklonosti i navikama kupaca od zemlje do zemlje, ali upravo zato uvijek obogaćujemo naš asortiman kako bi svi kupci mogli pronaći ponešto za sebe. Skandinavske države su poznate po svom minimalističkom dizajnu, dok kupci u srednjeeuropskim i istočnoeuropskim zemljama često naglasak stavljaju na funkcionalnost i praktičnost namještaja. U našem se asortimanu sve te karakteristike lijepo prepliću kroz globalni asortiman na kojem radi naš Range & Design tim. Oni rade na definiranju novih linija proizvoda u skladu s nadolazećim trendovima i potrebama i na taj način donosimo uvijek svježa i zanimljiva rješenja.“
Koji su dugoročni planovi JYSKa na tržištu Bosne i Hercegovine?
"Naši dugoročni planovi na tržištu Bosne i Hercegovine uključuju dalji rast i širenje naše ponude, nova preuređenja prodavaonica i otvarenja novih te jačanje prisutnosti u regiji. Planiramo našim kupcima nastaviti pružati najbolji doživljaj kupovine i osigurati im kroz digitalizaciju što više opcija uz koje do svojih proizvoda mogu doći na najjednostavniji način. Moderne linije proizvoda, njihov kvalitet i funkcionalnost odlična su predispozicija da postanemo poželjan partner hotelima, restoranima, kafićima i svim ostalim potencijalnim kupcima iz poslovnog svijeta koji imaju potrebu za opremanjem poslovnog prostora. Upravo iz tog razloga u godini pred nama planiramo na tržištu Bosni i Hercegovini početi B2B poslovanje. JYSK je tu u sjajnoj poziciji zbog svoje rasprostranjene mreže prodavaonica koja kupcima svih tipova daje mogućnost vidjeti, osjetiti i isprobati proizvode. Iskustvo opremanja domova odlučili smo prenijeti na poslovni sektor što se u skandinavskim zemljama, ali i u zemljama u okruženju pokazalo kao dobra poslovna strategija. Osim toga, bit ćemo usmjereni i na jačanje naše pozicije kao poželjnog poslodavca, jer vjerujemo kako su naši zaposlenici naša najveća snaga.“
Poslovne novine | Manager.ba